Bedrading Airco MX3 1.6 98

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Brutus
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 244
Lid geworden op: 19 jan 2009, 22:56
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998

Bedrading Airco MX3 1.6 98

Bericht door Brutus »

Beste forumleden,

Ik wil graag een beroep doen op jullie kennis en auto's... en dan met name op de mensen welke een MX3 1.6 hebben met een airco.

Ik heb uit enkele oude mx3's op de sloop alle airco onderdelen gehaald.
- '94 Amerikaans model met R143A
- '94 Europees model met R12

Ik heb de compressor, condensor en droger van het amerikaanse model gepakt en verder alle leidingen en de droger van het R12 model. Hierdoor kreeg ik dus zonder ombouwen of wat dan ook een R134A airco welke ik overal kan afvullen. (enkele nieuwe drogers uit amerika laten overkomen aangezien deze altijd vernieuwd moeten worden).

Deze onderdelen heb ik dus het afgelopen jaar ingebouwd en aangesloten in mijn auto. De airco werkt als ik deze handmatig inschakel, maar nog niet via de knop in het dashboard. (knop los gekocht bij de dealer).

De auto is voorbereid op een airco aangezien overal de connectors zijn voorbereid. (linksboven tegen schutbord en in het dashboard).

Nu heb ik ook twee kabelboompjes liggen welke de compressor, droger en ventilator aansturen. De kabelboompjes welke ik heb zijn naar mijn mening niet geschikt.

Ik wil dus graag weten aangezien er een witte sticker op de kabelboom zit wat voor code hierop staat. Kan iemand dus met een 1.6 uit 98 met airco in zijn auto kijken welke kabelboom er in de auto zit ?

Dan bestel ik deze nieuw bij de dealer en dan heb ik denkelijk mijn probleem opgelost.

Verder bedenk ik me net dat het handig is om even te kijken welk type relais er linksboven in de hoek zijn gemonteerd...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Met vriendelijke groet,

Michael.
Plaats reactie