Slome

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Mooi dat je mx weer een vers onderhoudsbeurtje heeft gehad :)

Indeed, de mx heeft geen interieurfilter.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Update:

As komt van sloop, is besteld.

Oliefilter besteld. (binnen)
Klepdekselpakkingen besteld. (binnen)
ThermoSpacer inlaatpakking besteld bij JT.nl (liggen klaar, nog even veriferen of de afspraak van ophalen nog door kan gaan)

Van de week tijd vrij maken om alles te monteren. (woensdag vrij :), dus inbouwen).

As en bak krijgen prioriteit. Thermospacers en klepdeksel pakkingen komen zo snel mogelijk. Ligt aan hoe lang ik nog over heb woensdag.
Ik houdt niet zo van half werk, dus neem er liever wat extra tijd voor (zeker gezien het de 1e keer is dat het inlaatspruitstuk eraf gaat).
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Update:

Gister de motor een grondige beurt gegeven...
+Olie + filter vervangen
+Versnellingsbak olie vervangen
+aandrijfas lv. vervangen. (tering werk trouwens, kreeg heel me wielophanging niet los).

Auto loopt weer lekker fris nu.

Gister avond alleen met mijn rv. velg langs een stoeprand gegaan :evil:
Balen, mjah dat kan de beste overkomen. 1e keer ´schade´ in 5 jaar tijd. Ben er nog goed ziek van.

Verder nog de thermospacers monteren en de nieuwe klepdeksel pakkingen, daar ben ik gister niet meer aan toegekomen.

Op dit moment staat de auto nog bij een uitlijnstation. Bij het vervangen van de as kwam ik erachter dat de voorbanden aan de binnenzijde veel verder versleten waren dan aan de buitenzijde, de achterwielen slijten wel mooi over het hele loopvlak. Dus maar gelijk even wat aan laten doen :)

Verder heb ik eigenlijk nog weinig boeiende dingen.
Moet nog steeds de tijd maken voor de audio install, maar op dit moment rijdt ik al 2000km zonder radio, moet zeggen, bevalt me prima :blink:
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

heerlijk he :)
reed zelf in het begin ook met de radio uit toen me open uitlaatje gemonteerd was 8)

kippevel :mrgreen:
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Telefoontje van de uitlijnhoer:

Voorwielen staan uitspoor, dit moet eigenlijk toespoor zijn (opgelost)
Achterwielen staan ook redelijk uitspoor, maar de ophanging is zo verroest dat hij hier niets aan kan stellen jammer genoeg.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

Slome schreef:Telefoontje van de uitlijnhoer:

Voorwielen staan uitspoor, dit moet eigenlijk toespoor zijn (opgelost)
Achterwielen staan ook redelijk uitspoor, maar de ophanging is zo verroest dat hij hier niets aan kan stellen jammer genoeg.

verroest ? of vastgeroest ?
bij mij was het ook achter, stond voor het mooie net iets teveel (wel acceptabel) maar zat helemaal vast gerot, kregen ze ook ni los.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

vastgeroest inderdaad, my bad :)
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Thermal Spacers van Outlaw Engineering zitten erin :mrgreen:
Resultaat:
Inlaatspruitstuk wordt nog steeds behoorlijk warm. Er is wel verschil voelbaar als alles goed warm is geworden na bijvoorbeeld stukje rijden en dan bij stoplichten wachten.

Ik heb overigens wel nog de koelvloeistof door de gasklepkanaaltjes laten lopen, volgens outlaw was dit niet perse nodig, maar kon resulteren in onrustig stationair lopen.

Heeft wat werk om handen gehad, kreeg de oude tapeinden er bijna niet uit. Gelukkig hebben we daar een special tool voor in de doppenset.

Gelijk ook de klepdekselpakkingen vervangen, deze waren nogal uitgedroogd, toen ik de deksels openmaakte leek het of er plastic in zat ipv rubber pakkingen :?

Verder wilde ik de motor nog olie vrij maken (rond de motor zit nogal wat aanslag van de lekke klepdeksels) maar dit is niet meer gebeurd helaas.

Verder rijdt ik nog met de orginele inlaat spullen, incl de pijp voor het blok langs. Wanneer deze verwijderd wordt, scheelt dat veel in geluid? Vind het nu nogal beetje stil allemaal :? (hoeft ook geen herriebak te worden, maar de V6 komt nu totaal niet tot zijn recht vind ik :roll:

Als eerste to-do heb ik nu toch echt de auto goed poetsen staan, de lak is op diverse plekken al wit uitgeslagen. Vind ik eigenlijk eeuwig zonde. Ben al op plekken bezig geweest met commandant 4 en superpoets, dat helpt al wel behoorlijk moet ik zeggen. Nu nog perfectioneren.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het geluid zal iets veranderen als je die buis afdopt.

Hou je koelvloeistof aansluitingen gewoon op je gasklephuis, zodra je deze verwijderd is het erg moeilijk om je stationair af te stellen

Hier op het forum in het FAQ gedeelte staat een zeeeer effective manier om je stationair af te stellen
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Stationair staat prima wat mij betrefd nu.

Enkel heb ik een dipje bij 1500 rpm. Mijn vermoeden is dat dit komt door dat de spacers tussen kop en inlaatspruitstuk niet van dezelfde vorm zijn (deze zijn vierkant, kl-ze vorm? ipv ovaal zoals het spruitstuk en de kopvormen zijn).

Verder loopt de auto prima.
Ik vermoed wel dat de TPS ietswat verdraaid is, hier moet ik zsm even naar kijken.

Intussen materiaal update:
Veerpootbrug achter is binnen, zojuist opgehaald bij Scary.
Morgen monteren incl nieuwe versnellingsbak keerring, deze lekt :x
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Plaats reactie