mazda3.png
Pagina 1 van 2

na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 12 sep 2017, 20:16
door Fritzzz
Gegroet allemaal

Heb onderstaande vraag :

Heb van een k8 engine swap gedaan naar klze engine. Kabelboom overgenomen van vorige eigenaar (gemaakt voor klze).

Bij het starten springt de 10AMP zekering genaamd engine (aan de bestuurderskant in de auto).

Als deze springt werkt totaal niets van ontsteking. iemand enig idee waar dit juist aan zou kunnen liggen? iemand dit al voorgehad. De rest van de kabelboom is blijven steken alleen de kabelboom van in de motorruimte is verzet.

bij vorige eigenaar werkte alles naar behoren met deze kabelboom.


Greetzz Frederic

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 15:53
door Melvin
Goeden dag

Waarschijnlijk heb je een obd2 mx3
En heb je nu een kabelboom voor de motor
Van een obd1 en dat krijg je alleen werkend als
Je een aantal draden veranderd bij de stekkers
Waar de twee kabelbomen aan elkaar gekoppeld worden

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 16:31
door Fritzzz
Gegroet

Bedankt voor je antwoord.

Klopt inderdaad was vroeger een obd2 van bouwjaar 1998.
Ik heb de auto vorig jaar in Goirle (nederland) aangekocht en geëxporteerd naar België. Nu had de vorige eigenaar er al een obd1 motor(k8 blok) ingegooid en die werkte er wel perfect in.

Heb je juist enig idee welke kabels het juist zijn . Want heb veel op het forum gelezen en ben veel te weten gekomen maar vind sommige dingen nergens terug.

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 18:15
door Melvin
Welke draden het precies zijn durf ik zo niet te zeggen
Heb me eigen auto in 2013 zo omgebouwd en daarna
Nog een aantal en die rijden nu probleemloos rond
Maar heb zelf toen der tijd er zo half jaar over gedaan
Om op het gemak uit te zoeken waar welk draad voor is
Wat ik zo nog uit me hoofd weet is dat je het voedings draad voor je ontsteking mist
Je ventilator bij je radiateur niet zal werken
Je snelheidsmeter werkt niet
Dus aardige uitzoek klus als je het zelf wil gaan doen

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 18:36
door Fritzzz
Ik heb een aangepaste kabelboom meegekregen met de klze blok wat ik gekocht heb.

dus wat je wilt zeggen is dat de 3 overige connectoren die van mijn dashboard komen de kortsluiting wrs gaan maken?

Want de 3 gele van mijn boordcomputer naar de motor toe zijn van het klze blok.

bij mij weten maakte het toch niet uit welk type dash je had, maar wel het type kabelboom dat van ecu naar je motor liep of zit ik mis? :?

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 19:32
door Fritzzz
want als ik goed zit dan is een obd 1 kabelboom 3 gele connectoren en obd 2 heeft er 4 gelijk ik gelezen heb op mx-3.com

de motor die ik er uit heb gehaald heeft 3 gele connectoren naar de ecu.
Dus heeft iemand dit al voorheen de kabelboom moeten aanpassen voor deze motor te kunnen laten draaien ;)

misschien dat je de auto kent ? het had de nrplaat sx-jt-15 (groene mx3 van 1998 )

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 20:02
door Melvin
Waarschijnlijk de kabelboom die je bij de klze hebt gekregen
Is voor een obd1 auto
Maar als jij zegt dat je auto al obd1 draaide zou ik de oude kabelboom
Terug zetten want dan zou die het ook met klze moeten doen
Maar als het is zoals ik denk
Dan heb je nu bij je klze gewoon een obd1 kabelboom gehad
En omdat je auto obd2 is gaat dat nog niet samen
Het gaat om de drie stekkers die onder je ecu zitten
Dat is een grote witte een grote zwarte en een kleine 4 polig witte
Daar zitten dan de verschillen waardoor die dus dingen mist
Omdat het op andere punten zit
Als je dat weet uit te zoeken werkt het ook gewoon
Mijn eigen auto en een paar andere is daar het bewijs van

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 16 sep 2017, 20:15
door Fritzzz
Gegroet

De persoon van waar ik het klze blok van af heb gekocht had deze gekregen van iemand die ook met een 98 reed zonder verdere aanpassingen aan het kabelboom naar het dash vermelde hij.
Het gekke is gelijk ik op andere sites lees is obd 2 komen 4 gele stekkers aan op de ecu. toen ik de k8 motor er uit haalde met kabelboom had deze maar 3 gele stekkers.

Als ik mijn orginele kabelboom had gehouden werkte de ontsteking niet en kreeg ik geen benzine aan op het klze blok (pômpte niet).
vervolgens had kabelboom omgegooid die ik had meegekregen. toen werkte de benzine pomp wel maar telkens als ik het contact omzet in 2de stand springt de zekering binne van 10 amp ;)

en heeft niemand dit gefotografeerd of vastgelegd op schema ofzo ? :)


Ps. merci voor uw reply ;)

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 24 sep 2017, 16:01
door martinenijenhuis
Er zijn 2 verschillen mogelijk OBD1 en OBD2,
Let hier wel op.

Groetjes M&M

Re: na swap Klze + kabelboom spring 10 AMP engine

BerichtGeplaatst: 24 sep 2017, 19:25
door Fritzzz
Het klopt indd mijn kabel boom was obd2 toch de 3 gele stekkers maken geen kortsluiting de kleine witte en grote witte maken geen kortsluiting .

Maar zodra ik de zwarte insteek springt de zekering als ik contact in 2de zet . Maar de kachel blijft wel werken.

Weet iemand nog ongeveer welke je moest omzetten of eender? Of heeft iemand foto's van de omgezette kabels?


Thanks!