pieter.png
Pagina 1 van 1

1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2018, 12:55
door Niek0603
Hey ik had een vraagje. Ik heb al heel het forum en internet afgezocht maar krijg het niet gevonden. Dus heb bijdeze een account gemaakt. Een kijken of jullie mij kunnen helpen :P

Ik heb sinds een maandje een mooie MX-3 1.8 V6 uit 1995, en ik zat te denken om daar een KLG4 inlaatspruitstuk op te zetten. Want dat zou beter moeten zijn. (Nee ik ga niet voor de 2.5 swap.) Ik wil de 1.8 opbouwen en wat anders zijn dan de rest :)
Maar mijn vraag is: past dat? Ik krijg namenlijk nergens gevonden of het past of niet past. Alleen voor de 2.5L. En of het VRIS systeem nog werkt.

En een fotoke van mijn mx3:
Snapchat-141357477.jpg

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2018, 20:08
door MX3V6_DH
Hallo Niek, welkom hier. Het KLG4 inlaat spruitstuk is geleverd op een K-series V6 met een inhoud van 2.5 liter. Qua buitenafmetingen zal hij wel op een 1.8 passen want die afmetingen zijn van heel de K-serie blokken gelijk. Ik denk alleen dat de binnenafmetingen niet overeenkomen; de kanalen aan de spruitstukzijde zullen veel breder zijn dan die aan de motorzijde.

Beantwoordt dat je vraag?

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 22 feb 2018, 23:38
door Niek0603
Jaa dat beantwoord mijn vraag, bedankt!
Gaat dus niet werken. Dan word het toch alleen maar een coldair intake. Of kan ik nog wat anders doen met mijn intake?

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 17:32
door MX3V6_DH
Niek0603 schreef:Jaa dat beantwoord mijn vraag, bedankt!
Gaat dus niet werken. Dan word het toch alleen maar een coldair intake. Of kan ik nog wat anders doen met mijn intake?


De spruitstukken van de K-series motoren zijn gegoten, maar dat ging destijds niet altijd even nauwkeurig. Het kan daardoor zijn dat er in het pad dat de lucht moet afleggen opstaande 'randjes' zijn en dat er daardoor geen 100% ongehinderde luchtstroom mogelijk is. Als je die randjes weghaalt, heb je dus winst. Sowieso is het een goed idee om het spruitstuk + je gasklepkhuis eens goed schoon te maken van binnen, doordat je carterontluchting en EGR op de inlaat zitten aangesloten (milieumaatregel) wordt het zeker na langere tijd één vieze bende.

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 23 feb 2018, 18:03
door MX3V6_DH
Kijk ook hier eens:

http://www.mazdamx-3.nl/mazdamx-3-forum/viewtopic.php?f=19&t=13340

Je zou even contact kunnen zoeken met RLU om te kijken wat hij voor je kan doen.

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 25 feb 2018, 20:17
door mx3freak
Het gaat sowieso wel passen, en je vriss werkt ook nog, mits je deze juist aansluit.
Ik heb hetzelfde enkele jaren geleden gedaan op mijn 2.0 V6 GT blok.

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 26 feb 2018, 10:17
door Niek0603
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik kan er veel mee!
Maar als het dus wel gaat passen is het misschien slim om inderdaad als ik dat inlaatstuk heb hem eerst schoon te maken.
Heb je dr wel wat winst mee gemaakt?

Re: 1.8 V6 KLG4 inlaat.

BerichtGeplaatst: 28 feb 2018, 21:36
door mx3freak
poorten zijn wat groter dus flow is wat beter.