KLZE efficiënt laten werken
Moderator: Moderators
10 berichten
• Pagina 1 van 1
KLZE efficiënt laten werken
Hallo daar,
Vorige week heeft een kennis van mij een KLZE motor in mijn MX-3 gezet.
Momenteel start en loopt de motor probleemloos op de ECU van het oude K8 blok.
Ik lees echter genoeg op internet dat het geheel alles behalve efficiënt werkt.
Ik ga dit zelf binnenkort ondervinden, aangezien ik waarschijnlijk dit weekend een testrit ga maken.
Lang verhaal kort:
Ik wil het KLZE blok zo efficiënt mogelijk laten lopen.
Het betreft een Mazda uit 1997 met een OBD2 interface.
Ik heb een KL31 ECU, maar die krijgen we momenteel niet aangesloten.
Telkens als we de KL31 ECU aansluiten springt er een zekering.
Ik heb gelezen dat een KL02 VAF in combinatie met de oude ECU een goede en goedkope oplossing is.
Ook las ik wat over een standalone ECU (Megasquirt), maar dat schijnt weer een dure optie te zijn.
Wat denken jullie dat het beste is?
Vorige week heeft een kennis van mij een KLZE motor in mijn MX-3 gezet.
Momenteel start en loopt de motor probleemloos op de ECU van het oude K8 blok.
Ik lees echter genoeg op internet dat het geheel alles behalve efficiënt werkt.
Ik ga dit zelf binnenkort ondervinden, aangezien ik waarschijnlijk dit weekend een testrit ga maken.
Lang verhaal kort:
Ik wil het KLZE blok zo efficiënt mogelijk laten lopen.
Het betreft een Mazda uit 1997 met een OBD2 interface.
Ik heb een KL31 ECU, maar die krijgen we momenteel niet aangesloten.
Telkens als we de KL31 ECU aansluiten springt er een zekering.
Ik heb gelezen dat een KL02 VAF in combinatie met de oude ECU een goede en goedkope oplossing is.
Ook las ik wat over een standalone ECU (Megasquirt), maar dat schijnt weer een dure optie te zijn.
Wat denken jullie dat het beste is?
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 21 dec 2015, 09:02
- Woonplaats: Rockanje
Dan maakt de ecu kortsluiting. Op mx-3.com vind je elektrische schemas dan moet je even kijken waar alle draden heengaan.
Mijn mx3 is omgebouwd naar obd 1 en ik rij met een kl05 gechipte ecu met kl02 lmm
Mijn mx3 is omgebouwd naar obd 1 en ik rij met een kl05 gechipte ecu met kl02 lmm
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!


-
SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 960
- Geregistreerd: 11 jun 2011, 14:14
- Woonplaats: Leersum
Ik heb gezocht naar de schema's die je noemde, maar ik kan ze helaas niet vinden.
Heb je toevallig een linkje
?
Mijn originele ECU heeft trouwens drie stekkers.
Een OBD2 interface heeft toch altijd vier stekkers?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn originele ECU een OBD2 interface
heeft, aangezien mijn MX-3 uit '97 komt.
Heb je toevallig een linkje

Mijn originele ECU heeft trouwens drie stekkers.
Een OBD2 interface heeft toch altijd vier stekkers?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn originele ECU een OBD2 interface
heeft, aangezien mijn MX-3 uit '97 komt.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 21 dec 2015, 09:02
- Woonplaats: Rockanje
Als t niet kan zoals t moet, dan moet t maar zoals t kan!!


-
SkippyMX3
- Moderator
- Berichten: 960
- Geregistreerd: 11 jun 2011, 14:14
- Woonplaats: Leersum
Laat mij raden een 10 app zekering springt binnen?
En als je uw ecu opendraait vind je een doorgebrand plaatje .
Dit is een aardingring die doorgebrand is (ik kan het weten heb het zelf recent aan de hand gehad) ecu is voor de vuilbak
.
Dit heeft te maken dat je dashboard niet kan communiceren met de motor. Obd2 binnen met obd1 buiten . (Is heel veel uitzoeken!)
En bij de obd2 zie je 3 stekkers maar insteken maar er zijn 4 ingangen aan je ecu :D
Obd 1 3 ingangen en simpel weg 3 stekkers.
Kijk eens waar die is doorgebrand op je ecu
En als je uw ecu opendraait vind je een doorgebrand plaatje .
Dit is een aardingring die doorgebrand is (ik kan het weten heb het zelf recent aan de hand gehad) ecu is voor de vuilbak

Dit heeft te maken dat je dashboard niet kan communiceren met de motor. Obd2 binnen met obd1 buiten . (Is heel veel uitzoeken!)
En bij de obd2 zie je 3 stekkers maar insteken maar er zijn 4 ingangen aan je ecu :D
Obd 1 3 ingangen en simpel weg 3 stekkers.
Kijk eens waar die is doorgebrand op je ecu
-
Fritzzz
- Test-Pilot
- Berichten: 51
- Geregistreerd: 18 aug 2016, 01:10
SkippyMX3 schreef:http://mx-3.com/manuals/index.php
Je vraag over de stekkers weet ik niet.
Thnx!
Flink wat leesvoer zo te zien.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 21 dec 2015, 09:02
- Woonplaats: Rockanje
Fritzzz schreef:Laat mij raden een 10 app zekering springt binnen?
En als je uw ecu opendraait vind je een doorgebrand plaatje .
Dit is een aardingring die doorgebrand is (ik kan het weten heb het zelf recent aan de hand gehad) ecu is voor de vuilbak.
Dit heeft te maken dat je dashboard niet kan communiceren met de motor. Obd2 binnen met obd1 buiten . (Is heel veel uitzoeken!)
En bij de obd2 zie je 3 stekkers maar insteken maar er zijn 4 ingangen aan je ecu :D
Obd 1 3 ingangen en simpel weg 3 stekkers.
Kijk eens waar die is doorgebrand op je ecu
Welke zekering telkens sprong ben ik eerlijk gezegd vergeten.
Ik heb de ecu uit elkaar elkaar gehaald en zo snel geen verbrande plekken gezien.
Ik zal morgen nog wel een keer goed kijken

When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 21 dec 2015, 09:02
- Woonplaats: Rockanje
Groamer schreef:Fritzzz schreef:Laat mij raden een 10 app zekering springt binnen?
En als je uw ecu opendraait vind je een doorgebrand plaatje .
Dit is een aardingring die doorgebrand is (ik kan het weten heb het zelf recent aan de hand gehad) ecu is voor de vuilbak.
Dit heeft te maken dat je dashboard niet kan communiceren met de motor. Obd2 binnen met obd1 buiten . (Is heel veel uitzoeken!)
En bij de obd2 zie je 3 stekkers maar insteken maar er zijn 4 ingangen aan je ecu :D
Obd 1 3 ingangen en simpel weg 3 stekkers.
Kijk eens waar die is doorgebrand op je ecu
Welke zekering telkens sprong ben ik eerlijk gezegd vergeten.
Ik heb de ecu uit elkaar elkaar gehaald en zo snel geen verbrande plekken gezien.
Ik zal morgen nog wel een keer goed kijken.
De ECU is nog geheel intact (gelukkig).
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 21 dec 2015, 09:02
- Woonplaats: Rockanje
Laat mij eens weten welke zekering het is
Ik had geen contactpunt doorgebrand maar zo een groen baan
Heb je vergrote foto toegevoegd . Het was de 10 amp engine die sprong aan de bestuurders kant .

Ik had geen contactpunt doorgebrand maar zo een groen baan

Heb je vergrote foto toegevoegd . Het was de 10 amp engine die sprong aan de bestuurders kant .
-
Fritzzz
- Test-Pilot
- Berichten: 51
- Geregistreerd: 18 aug 2016, 01:10
Fritzzz schreef:Laat mij eens weten welke zekering het is![]()
Ik had geen contactpunt doorgebrand maar zo een groen baan
Heb je vergrote foto toegevoegd . Het was de 10 amp engine die sprong aan de bestuurders kant .
Sorry voor de late reactie!
Ik heb net mijn tentamenweken achter de rug, haha.
De zekering van de brandstofinjectie knalde er telkens uit (30 AMP).
De overige zekeringen hadden geen problemen.
When speed gets in the blood, one must drive to live.
-
Groamer
- Co-Pilot
- Berichten: 100
- Geregistreerd: 21 dec 2015, 09:02
- Woonplaats: Rockanje
10 berichten
• Pagina 1 van 1
Keer terug naar Motorische Tuning
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten