welke versnellingsbak

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

Carthago schreef:
fabian.mx3.v6 schreef:er zit nu een mx6 bak op
de singromesringen zijn kapot/versleten

wat ik heb gehoord dat als je er een 1.8 bak opzet dat er dan een hoop dingen zijn die niet meer kloppen.

dus ik ben opzoek naar een mx6 bak.

of een bak die iemand al op zn kl-ze heeft zitten en die goed werkt.
en er goeie ervareing mee heeft


Ik heb ook met jou auto proef gereden een maandje geleden voor een vriend vanme. Viel me toen ook gelijk op dat de singromesch van de 3e versnelling kapot was. Als ik jou was zou ik een mx3 bak eronder gooien, want jou kl-ze met de mx6 bak was een stuk trager dan mijn kl-ze met mx3 bak, scheelt dus veel.

Ook zal ik je koppeling gelijk vervangen als ik jou was, die is ook aan het eind van zn latijn ;)

suc6 ermee!



is een KL-ZE met een MX-3 bak echt zo veel sneller?
dan vraag ik me af wat dan de reden is om er een MX-6 bak op te zetten
:rock: Burn Your Tires Not Your Ass :rock:
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Rijd niet zo nerveus he, en is zuiniger.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Condance schreef:
MarcX3 schreef:Synchromeshringen vervangen is op zich een goed idee maar als bv Fabian geen ervaring met t loshalen van een versnellingsbak heeft moet die of er een expert bijhalen (kan erg duur zijn) of toch een andere bak kopen.

Versnellingsbak kan nog wel s moeilijker zijn dan ene motor loshalen. ;)


Ja, dat is zeker waar maar wel de moeite waard denk ik. Je wilt er niet achter komen dat na veel sleutelwerk de synchromesh ringen van de nieuwe bak óók niet goed meer zijn...


Das ook weer zo. Tis altijd een risico met een 2ehands bak.

@ Fabian
Mijne is trouwens gratis af te halen als diegene die m wou hebben m niet meer nodig heeft. Schakeld af en toe erg slecht dus ook synchromeshringen denk ik. Is alleen wel een kale bak dus geen startmotor ed erop en sensoren eraf. Die heb ik namelijk nodig voor mn andere versnellingsbak
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
fabian.mx3.v6
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 jun 2007, 16:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door fabian.mx3.v6 »

MarcX3 schreef:
Condance schreef:
MarcX3 schreef:Synchromeshringen vervangen is op zich een goed idee maar als bv Fabian geen ervaring met t loshalen van een versnellingsbak heeft moet die of er een expert bijhalen (kan erg duur zijn) of toch een andere bak kopen.

Versnellingsbak kan nog wel s moeilijker zijn dan ene motor loshalen. ;)


Ja, dat is zeker waar maar wel de moeite waard denk ik. Je wilt er niet achter komen dat na veel sleutelwerk de synchromesh ringen van de nieuwe bak óók niet goed meer zijn...


Das ook weer zo. Tis altijd een risico met een 2ehands bak.

@ Fabian
Mijne is trouwens gratis af te halen als diegene die m wou hebben m niet meer nodig heeft. Schakeld af en toe erg slecht dus ook synchromeshringen denk ik. Is alleen wel een kale bak dus geen startmotor ed erop en sensoren eraf. Die heb ik namelijk nodig voor mn andere versnellingsbak


Ok, bedankt maar ik heb er niet veel aan ;)
:rock: Burn Your Tires Not Your Ass :rock:
Plaats reactie