Remklauwen kleurtje gegeven
Moderator: Moderators
Je kunt ze ook laten coaten. Dat is wat ik namelijk gedaan heb. Is wel wat meer werk, want je moet je hele remzuiger zooi en alles eruit halen, maar kun je ze wel meteen reviseren en op vandaag zijn de kleuren van de coatings ook veel gevarieerder. Vroeger had je maar een paar basis kleuren, maar die techniek staat ook niet stil en je kunt er nu echt uit veel kleuren kiezen. Hebt bijna net zoveel keuze als met spuiten.
Tevens kan een coating ook tot 200 graden hebben (daar worden deze ook in gebakken voor het uit te laten harden) dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
Tevens kan een coating ook tot 200 graden hebben (daar worden deze ook in gebakken voor het uit te laten harden) dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn.
Project Mazda MX-3 V6 24V In Progress
BlackSheep schreef:nee hoor hoeft echt niet hittebestendig te zijn, je remklauwen en schijven worden echt niet zo heet als een kleppendeksel of spruitstuk.
Bij het remmen wordt de energie die je auto heeft wanneer hij rijdt, omgezet in warmte. Je schijven worden dus wel ontzettend heet!
Misschien niet zo heet als je spruitstuk maar zeker wel heter dan je kleppendeksel. Hittebestendige verf is dus zeker aan te raden!
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
ik spreek alleen uit eigen ervaring, en met ong dik een jaar tot 1,5 gewoon hammerrite erop te hebben zitten (niet hittebestendig) kan ik zeggen dat het er nog super uitziet.
Veel beter dan sommige speciale (hittebestendige) kitjes. Die willen nog wel een van kleur vervagen of zelfs geen bladeren. Tuurlijk worden je remmen heet, maar ook weer niet continue heet zoals uitlaten en kleppendeksels.
Maar het is natuurlijk aan iedereen vrij om erop te smeren wat hij zelf wilt
Veel beter dan sommige speciale (hittebestendige) kitjes. Die willen nog wel een van kleur vervagen of zelfs geen bladeren. Tuurlijk worden je remmen heet, maar ook weer niet continue heet zoals uitlaten en kleppendeksels.
Maar het is natuurlijk aan iedereen vrij om erop te smeren wat hij zelf wilt

- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
BlackSheep schreef:ik spreek alleen uit eigen ervaring, en met ong dik een jaar tot 1,5 gewoon hammerrite erop te hebben zitten (niet hittebestendig) kan ik zeggen dat het er nog super uitziet.
Veel beter dan sommige speciale (hittebestendige) kitjes. Die willen nog wel een van kleur vervagen of zelfs geen bladeren. Tuurlijk worden je remmen heet, maar ook weer niet continue heet zoals uitlaten en kleppendeksels.
Maar het is natuurlijk aan iedereen vrij om erop te smeren wat hij zelf wilt
verf op een motorblok heeft minder te verduren dan verf op remklauwen. op een motorblok word t geleidelijk heet en koelt geleidelijk af maar remmen kunnen zo plotseling een temperatuur bereiken van meer dan 300 graden en dan weer snel afkoelen. dus daar krijgt de verf t meeste te verduren.
Hammerite hecht goed dus ondanks dat die niet echt hittebestendig is blijft die toch zitten.
Driven by a sixpack
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer: