MX-3 1.8 kopen

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

MX-3 1.8 kopen

Bericht door JForce »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum (althans als lid, ik lees al een lange tijd info over de mx-3 hier)
Ik ben momenteel bezig om een mx-3 te zoeken.

Nou heb ik deze occasion gevonden:

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=179943179&o_id=6110204&p_type_lijst=RL

Beste kleur naar mijn smaak, maar ik wou vragen of jullie meer advies kunnen geven of dit wat is. En misschien ervaringen met dit bedrijf? vond beetje vaag met die zeeman trailers erachter :P

Ander suggesties zijn meer dan welkom :)

Liefts een zwarte, witte of zilveren mx-3 1.8 v6
Mijn budget is 2 a 3k

Bedankt alvast
Gebruikersavatar
JB
New member
New member
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 okt 2007, 00:50
Locatie: Rotterdam

Bericht door JB »

Het is in iedergeval een import auto, is op 17-01-2000 geimporteerd, je kan dit soort dingen checken op de RDW site
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx
joosie86
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 mei 2007, 15:27
Locatie: alphen aan den rijn

Bericht door joosie86 »

Foto zou ik je niet druk om maken dit is op een industrie terrein waar ook een paar auto dealers en handelaren zitten...
Hijs zoiezo gepoetst.Hij staat er opzich wel goed bij zo via foto te zien.

Dat ie ingevoert is minder ik zou persoonlijk een ander gaan zoeken kilometerstand voor een ingevoerde auto vin ik ook erg weinig...
Apk is ook verlopen.
Volgens mij komt de oude eigenaar ook uit rondom alphen aan den rijn heb hem wel vaker gezien hier.
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

ja ik ken rdw, had wel gezien dat apk verlopen was, maar niet dat hij geimporteerd is :oops: . Met import is de kans groter dat er gesjoemeld is met kmstand toch?

Er zit ook geen Nap op helaas.

Ik zou maandag naar een andere gaan maar die was helaas al verkocht
:x

Verder vond ik deze ook wel mooi.

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=179982598&o_id=6083662&p_type_lijst=RL

Alleen eigenlijk een beetje boven budget. En ik woon in friesland dus erg ver rijden :/
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Waarom is import per definitie altijd slecht/niet goed/niet betrouwbaar?! Als de auto er goed uitziet (interieur en blok ed.) en hij loopt ook nog eens als een zonnetje dan zou dat best eens een nette bak kunnen zijn.
RichMX-3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2281
Lid geworden op: 29 aug 2006, 17:35

Bericht door RichMX-3 »

helemaal mee eens, maar waarom zou je al de kosten/moeite doen voor een auto waar er al redelijk wat van aanwezig zijn....
Als je die kosten erin stopt kom je op een redelijk bedrag uit, waar ik je nog wel een paar leuke mx-3tjes voor kan aanwijzen in zeer goede staat in ned.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

alleen de combi 1991 en die kmstand geeft mij altijd erg veel te twijfelen.

niet dat het niet kan hoor, maar met die kmstanden zie je echt sporadisch voorbij komen in de verkoop en dan is de prijs vaak ook wel iets hoger.

ziet er verder wel netjes uit op de foto maarja dat moet je echt in het echt gaan bekijken.

je kunt altijd een keer kijken en een nieuwe APK erbij in bedingen, willen ze dat niet doen, dan is het miz altijd al discutabel.

neem iemand mee die verstand heeft van auto's en controleer goed of de auto geen schade heeft gehad ( afwijkende naden tussen de div panelen en of roest bijvoorbeeld)

het is en blijft vaak een gok als je zo'n auto koopt, mooiste is op het forum hier kopen omdat je dan vaak wat meer inside info hebt over het onderhoud en de staat van de auto
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Ben het met Turbulence eens dat de combinatie van bouwjaar, kilometerstand en importauto enigszins discutabel is. Maar goed, de prijs is niet gek....

Persoonlijk lijkt die grijze mij een betere optie, denk dat de meerpijs in verhouding wel meevalt. Met een '91-er zal je echt meer onderhoud hebben dan een '98-er. Denk hierbij bijv. aan de onsteking of nokkenassen (zie de diverse topcis hierover op het forum).

Neem inderdaad iemand met verstand van zaken mee als je voor de '91-er gaat...
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

niet om het 1 of ander hoor, maar ALLE mx3's zijn inmport auto's, er is er niet 1 in nederland gebouwd.

enige verschil is dat de 1 in nederland als eerste op kenteken is gezet en de ander in een ander land. that's it...
even a broken clock gets to be right twice a day.
LeonPG
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 nov 2007, 12:41
Locatie: Gelderland

Bericht door LeonPG »

Het voordeel voor een origineel in Nederland geleverde auto is dat je er meestal een NAP bij hebt en dus redelijk wat zekerheid over de kilometerstand. Er wordt regelmatig gesjoemeld met auto's die uit bijv. Duitsland komen....

NAP is trouwens ook geen 100% garantie. Ik heb ooit een voorbeeld gezien van iemand die voor elke beurt de kilometerstand met 10.000 terug liet draaien. Scheelde over 4 jaar toch 40.000 km.
Plaats reactie