dus de mazda staat weer binnen en ligt weer bijna uit elkaar qua interieur.
de buitenkant moet er ook nog aan geloven.
maar dat komt van de winter wel weer

voor diegene die me mx niet kennen , een beknopt verhaaltje dan

heb me mxje helemaal origineel gekocht.(heb hier niet een foto van op de computer , maar je weet vast hoe ze er uit zien

was eerst niet van plan om er erg veel aan te doen.
maar je kent het he , eenmaal geïnfecteerd met het tuning virus , dan ben je niet meer te redden

dus na een half jaartje stock rond te hebben gereden , kwamen er nieuwe velgjes op de auto.
om de velgen mooier uit te laten komen werd ie een paar dagen later verlaagd.
custom booskijkertjes , alteza achter lichtjes en een uitlaatje van sky-tune.



na een tijdje had ik de smaak te pakken , en kocht een voorbumper en side skirts van pakfeifer.
had later ook de bijpassende achterbumper gekocht , maar deze is er niet meer opgekomen wegens wijziging van de planning

de bumper voor en de side skirts werden gewoon meegespoten in de kleur die de mazda had.


was ondertussen ook gewend geraakt aan het vermogen van de 1800 V6 die er in lag.
deze heeft toen plaats gemaakt voor een kl-ze.
tegenwoordig is deze bijna niet meer weg te denken.
maar destijds waren er maar een handje vol mx-3tjes die er eentje hadden.

toen kwam ik op het punt dat ik was uitgekeken op de kleur en body kit.
ging rond informeren en kwam uit bij www.pccautoservice.nl
maakte een afspraak , en na een paar keer overleggen en kortsluiten , ging de mazda na pcc toe.
er werden een aantal dingen gecleaned , waaronder de antenne, slotje achterklep , logo motorkap , ruitensproeiers en nog wat kleine dingen.
ook kwam er een ander bumper setje op ( de F-60 kit )
en een spoiler van pakfeifer kwam er op
en werden er extreme booskijkers op de motorkap ingelast.
toen dit gedaan was , kon ie gespoten worden .
na veel wikken en wegen koos ik voor een kleurtje uit de stal van MG.
een paarse basiskleur , met een parelmoer effect.
zodat als ie in de zon stond , een beetje blauw omsloeg.


na een seizoen gedraaid te hebben , waren er wat aandachts puntjes aan het licht gekomen die bijgewerkt moesten worden.
dus de mazda ging terug na pcc .
er waren ook weer wat wensen op me verlanglijstje bijgekomen , dus deze werden gelijk meegenomen.
dit waren o.a. de klinken volledig cleanen , compleet nieuw dakpaneel en dak gootjes dicht gelast ( zat een universeel dakraam in , en was deffect)
ook wou ik iets anders met de koplampen.
na een lange zoektoch kwam ik toch dicht bij huis uit

het werden de koplampjes van de mazda rx-8.
deze werden netjes ingebouwd.
ook de bumper moest hiervoor aangepast worden .
achter kwamen 4 hella led units in de originele lampen ( dit wil ik toch nog een keer anders hebben )
custom rvs uitlaat (dubbel) met custom tips die in de vorm van de bumper zijn gemaakt.
kleine achter raampje dicht gelast.
en gelijk ook het afdek kapje onder de spoiler verwijderd en gemaakt van staal.
hierdoor moest ook de spoiler aangepast worden .
toen zag de mazda er zo uit




omdat de hele auto nu verbouwd was , begonnen de velgjes me wat te storen.
ze waren beschadigd en klein.
toen ik op zoek ging na 18 of 19 inch velgen kwam ik bij een velgenshop in belgië uit.
die zouden wel even kijken wat er mogelijk was.
en ja hoor ze hadden genoeg moois liggen.
en je kan het stom toeval noemen of wat dan ook.
die man kwam met een setje velgen aanlopen waar ik u tegen zei.
meende eerst dat het 19" was.
maar die man hielp me gelijk uit de dromen.
het was 20"

dit was zover ik wist , niet zo 123 mogelijk.
maar hij stond er op dat ik ze paste.
ondertussen ik hem voor gek verklaarde toen ie bezig was , monteerde ie een kale velg op de mazda.
en ja hoor , het paste ook nog


nu de velgen er onder lagen , leek het wel een beetje een "jeep" hij lag te hoog voor de wiellen.
toevallig diende jeroentje.nl zich toen aan voor een groupbuy voor de k-sport schroefset.
deze was een paar weken later binnen.
en na een zaterdagje werk zat het er allemaal netjes onder.
helaas moest de auto zo laag mogelijk liggen om de velgen mooi uit te laten komen.
hierdoor heb ik me rechter voor scherm en voorbumper beschadigd.
na wat informeren heb ik bij bss een airride kit laten maken voor me mazda.
schroefset verkocht , schade gemaakt , en de airride laten monteren.
nu lag ie nog nét wat lager voor op de shows.
en onder het rijden kan ie mooi omhoog .
en het rijgedrag is ook nog eens super !

na weer een seizoen gedraaid te hebben , was het interieur aan de beurt.
was eigenlijk de bedoeling deze "even" helemaal te maken in de winterstop.
maar dat viel vies tegen.
zat heel veel werk in het dashboard.
zoveel dat ik ervoor koos de rest een jaartje op te schuiven.
het dashboard koste veel tijd en geld , maar het resultaat mag er wezen ( vind ik zelf dan


zoow , dit was zo een beetje in een notedop hoe me mx veranderd is.
zijn nog genoeg andere dingen gebeurd en veranderd .
maar als dat hier moet komen te staan , ben ik nog met kerst bezig

audio is ook vaker veranderd , maar dit vind ik niet zo belangrijk om hier neer te zetten.
aankomende winter ga ik weer lekker aan de slag met de mazda.
der zijn genoeg plannen .
maar er is nooit genoeg tijd en geld om ze allemaal uit te voeren.
dit zijn een aantal dingen die er waarschijnlijk aan zitten te komen.
nieuw spuitwerk ( lak raakte met automania deels beschadigd )
achterlichten ( misschien de hella led ringen inwerken in de koets )
ice install.( er komt een poly kuip achterin met veel spulletjes van rockford.
de carpc wordt afgemaakt .
deurpaneeltjes worden aangepakt.
vloertje , hemeltje en de stoelen zullen ook niet met rust worden gelaten

vind dat ik nu wel even genoeg heb getypt.
ik zal in de loop van de tijd hier wel wat update's of sneaks neer zetten.