motor swap van 1.6I naar een 1.8V6 k8 motor hoe doe je dit

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

niet boos worden, we proberen je vragen te beantwoorden, maar ik denk dat 't ons niet helemaal duidelijk is wat je nu eigenlijk precies wil weten?
Als je broer ervaring heeft met sleutelen, dan weet hij ongetwijfeld hoe te beginnen? Of wil je alvast zelf beginnen en de exacte volgorde van stappen weten die je moet doen?

Zoals The-Xtreme_Mazda als aangaf zou je contact op kunnen nemen met Tom. Die kan je vast en zeker meer details geven.
Blijft wel de opmerking van Bram staan, voordat je al dat werk gaat doen, is het niet verstandig eerst uit te zoeken hoe het met de apk zit en wat de mogelijkheden zijn?

Nog 1 ding: als je 1.6 trommels achter heeft, dan zou ik zeker ook de achterste remmerij van de V6 over zetten. De trommels zullen het niet redden met 130+ pk. (mss een goede plek om te beginnen? dit is redelijk rechtoe rechtaan)
Gebruikersavatar
wide mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:14

Bericht door wide mx-3 »

ja ik ben niet boos hoor maar ik denk er aan voor de 1.8 die komt van holland dat ik het best ben van die voledig op te maken en de 1.6 gebruiken voor eventueel interieur onderdelen
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Wat is de preciese staat van die V6? Moet al heel erg zijn willen de kosten/tijd van het herstellen van de body van een auto opwegen tegen een 4cyl-V6 swap.
Gebruikersavatar
wide mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:14

Bericht door wide mx-3 »

JA IK HEB JUIST GESPROKEN MET DE EIGENAAR VAN DIE v6 en hij zegt dat de staat niet goed is bv de achter bovenste draagbalken zijn gewoonweg rot maar de motor is perfect dus ik weet het niet goed
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Maar als ik het goed begrijp heb je die V6 nog niet definitief gekocht dan? staat er geen andere V6 te koop binnen je budget die in wat betere staat is?
Gebruikersavatar
wide mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:14

Bericht door wide mx-3 »

JA MAAR IK HEB WEL MIJN WOORD GEGEVEN DIE MAN IS DIE MOTOR NU EEN BEETJE AAN OPKNAPEN VOOR MIJ SNAPT U
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Persoonlijk zou ik er dan toch voor kiezen om de V6 op te knappen. Dat voorkomt ook nog's mogelijke problemen met de keuring.
En als de V6 echt te slecht is om mee verder te gaan, doorverkopen en op zoek gaan naar een andere.
Gebruikersavatar
wide mx-3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 82
Lid geworden op: 28 dec 2009, 19:14

Bericht door wide mx-3 »

OK ALEMAAL BEDANKT VOOR DE SNELE REACTIES IK WEET WAT MIJ TE DOEN STAAT

GRTZ
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

loopt een beetje uit de hand zo te zien,, zal ff makkelijken duidelijk zijn,

1kan de motor er zo in met de motorsteunen van een 1.6 NEE
2moet de kabelboom van de V6 overgezet worden JAA
3en de ecu wat moet je daar mee doen VAN DE V6 GEBRUIKEN
4en heeft iemand ervaring met de belgische keuring voor de swap NEE
5en de schakelstangen moeten die ook overgeplaatst worden JA

kort weg de mx3 is verder het zelfde, je moet alleen alles overzetten en de motor steunen verlasse zoals ze bij de V6 zitten,

en zoals er al gezegt word, de remmen achter ook over zetten!

het is sommige al gelukt! dus het moet jou ook lukken, succes met het werk!
Afbeelding
Gebruikersavatar
cristof19
Pilot
Pilot
Berichten: 616
Lid geworden op: 26 jul 2004, 12:04
Locatie: Belgie

Bericht door cristof19 »

euhm denk dat de motorsteunen hetzelfde zijn voor de 1.6 en v6

en ja veelg eluk om hem door de keuring te krijge als je ermee op de baan gaat

denk wel dat ze weten da ne 1.6 zon groot blok ni kan hebbe
i live my life for a mx-3
Plaats reactie