@ Pointy

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Pointy schreef:Alles hangt op de secundaire accu en draait gewoon.
7ah is voldoende blijkt. Zeker voor de sleep-mode.
De reden voor het relais is de start-scheiding..dat de boel niet wegvalt met opstarten.


van dit laatste heb ik geen last. Ik gebruik geen AC/DC converter maar een M3-ATX. Deze vangt de klappen zelf netjes op en kan als het moet op 9 volt lopen.

Waarom overweeg je niet gewoon om een M3-ATXje te pakken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Er zit al een normale picco atx in de behuizing..kosten van een m3 vond ik aan de hoge kant. Adapter was maar 20€…

Er komt geen inverter aan te pas..alles draait op 12v.
De enige horde hier in was de verschillende voltages die een dynamo er uit gooit ivm. Laden van de accu. Dit wordt nu dus stabiel gemaakt door de adapter die 12-14vdc/12vdc doet.

Het is echt een kwestie van inbouwen en het relais aanleggen naar de secundaire accu.
Deze krijgt dan het aan-signaal via de bobine of de schakelaar van mijn verlichting.
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Ik snap je setup. misschien is dit in de toekomst een mooie toevoeging aan je huidige setup?

http://www.mini-box.com/picoUPS-100-12V-DC-micro-UPS-system-battery-backup-system?sc=8&category=1264
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

yellow schreef:Ik snap je setup. misschien is dit in de toekomst een mooie toevoeging aan je huidige setup?

http://www.mini-box.com/picoUPS-100-12V-DC-micro-UPS-system-battery-backup-system?sc=8&category=1264


Toekomst kan wel sneller zijn dan verwacht..had vandaag alle meuk aangesloten en op de terugweg van werk zei de adapter opeens *prrt*
gooit er nu nog maar een 0,5v uit..bah!

Morgen eens goed alles nameten..
yellow
Moderator
Moderator
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door yellow »

Pointy schreef:
yellow schreef:Ik snap je setup. misschien is dit in de toekomst een mooie toevoeging aan je huidige setup?

http://www.mini-box.com/picoUPS-100-12V-DC-micro-UPS-system-battery-backup-system?sc=8&category=1264


Toekomst kan wel sneller zijn dan verwacht..had vandaag alle meuk aangesloten en op de terugweg van werk zei de adapter opeens *prrt*
gooit er nu nog maar een 0,5v uit..bah!

Morgen eens goed alles nameten..


Die PicoUPS is een mooie upgrade voor je huidge sitatie.

Maar als je nu toch weer geld moet uitgeven wees dan wijs en ga dan voor een M3-ATX. Ik kan je dit uit ervaring echt aanbevelen. Het kost wat meer maar ik ben er van overtuigt dat je levensduur van je hardware een stuk langer is.

Dit is echt een typisch geval van "goedkoop is duurkoop"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Pfff..het begint echt een headcase te worden.
heb er nu een M3-ATX inzitten en hij wil gewoon niet aanschakelen..

Voltage vanaf mijn accu is 11,8 volt en loopt langzaam op naar 12,05..
als ik vervolgens de boel aanzet dipt het voltage naar 11,7, maar schakelt de boel niet in.

Hij heeft het heel even gedaan, maar viel elke keer na een paar seconden weg..

Vanavond WEER de boel uit elkaar om alles door te meten :roll:
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

Eindelijk! hij doet wat ik wil!

Het duurde even, maar bleek uiteindelijk dat de accu verkeerd in de schakeling stond met de hoofdaccu..
gevolg: te lage voltages en een voeding die dan niet in wil schakelen.
Heb alles 100 keer doorgemeten voor ik het eindelijk voor had.
Heb wel het relais er uit moeten slopen, dus de extra accu voegt momenteel weinig toe.
Morgen een nieuw relais halen, een stapel kabelschoentjes en de bedrading goed leggen!
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Wat was er precies fout dan ? Je hebt het relais verkeerd aangesloten of ?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Pointy
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:54

Bericht door Pointy »

WhiteFinish schreef:Wat was er precies fout dan ? Je hebt het relais verkeerd aangesloten of ?


Ik heb nog totaal geen idee moet ik zeggen.

Mijn accu staat nu dus meegeschakeld op de hoofdaccu, maar dat kreng blijft problemen geven.

In eerste instantie dacht ik aan een slechte aarde, dus die had ik opnieuw anders aangelegd, waarna de PC het deed..
Vandaag wilde de PC weer niet booten. Lampjes gingen aan en alles, maar niet opstarten.

Het blijft een vreemd verhaal, op de plus van de PC-accu staat gewoon 12,** volt en bij een draaiende motor 13-14 volt, maar opstarten, ho maar..

Uiteindelijk van ellende de plus van de voeding aan de + vanaf mijn sleutel gehangen en de signaaldraad van de voeding aan de extra accu..en verrek! dat ding start opeens wel op.

Gooi het mij maar in m'n pet hoor..
Plaats reactie