Ik vind het altijd leuk om met iets unieks rond te rijden, dat was ten tijde van mijn ZE zo (minder dan 10 mx-3's met een ZE) en dat ga ik nu weer proberen.
Alvast een antwoord op de vraag; waarom geen Turbo?
N/A vind ik leuker, hoge toeren. Stuk unieker dan turbo (oke, NL niet maar wereldwijd rijden er toch best veel KL's met turbo) en ik heb geen zin om elke keer mijn bak te vervangen omdat de turbo alles kapot heeft geblazen.
Welke dingen heb ik al gekocht voor de motor.
- Pacesetter headers
- KLDE klepspietjes
- RD Valve Spring Chromely retainers
- Interprep klepveren
- Coltcams (inlaat triflow, uitlaat race)
- 2 slimfans
- Oilcooler + adapter
- 67mm TB
- Mx6 5de versnelling
- Megasquirt (vorig jaar zomer geinstalleerd, krijg alleen nog geen verbinding tusen laptop en megasquirt om mappen te laden)
- CDF verstelbare krukaspullies.
- King6 handmatige distributieriem spanner
- Distributieriem setje
- Ajusa kopbouten
Nog te bestellen
- Drijfstangen (ben ik nog niet uit)
- Zuigers Wiseco 11.5:1
- Zuigerringen
- Koppakking
- Overige pakkingen en keerringen
Zuigers en pakkingen kunnen pas besteld worden wanneer het blok uit de auto is. Weet namelijk niet of er een overmaat nodig is.
Megasquirt installatie.... (heeft me al aardig wat kopzorgen gegeven )




Loopt helaas nog steeds niet 100%.
Geprobeerd om de firmware opnieuw te branden maar dat mislukte.
Megasquirt en de laptop hebben ergens communicatieproblemen. Zie wel temperatuur, toeren, ontsteking, a/f etc... maar kan geen mappen inladen.
Wat meer foto's
5e versnelling mx6

Pacesetter headers

Interprep veren~DE retainers (worden RD Chromely)


Colt nokkenassen trioflow & racegrind


67mm gasklephuis

Alleen even schoongemaakt; het moet nog aangepast worden zodat het ook past icm het remreservoir.