Dit zal mijn eerste post worden op het forum, en wil daarmee ook duidelijk aangeven dat ik een trotse eigenaar ben van een Mazda MX-3 1.8 V6 uit '94.
Nou heb ik deze gered van de sloop en of dat zo wijs is moet nog gaan uitwijzen maar de prijs van de auto was er degelijk wel na! Ik heb deze bolide meegenomen voor maar liefst 275 euro. Dat laat een liefhebber toch niet liggen eh

Na verscheidene keren met de eigenaar gebeld te hebben, heb ik hem gevraagd wat ongeveer allemaal aan de auto was.
Ik had hier natuurlijk te maken met een verkoper, of iig iets in die trend. Dus ik wist dat er wel meer aan te doen was dan hij zelf zei. Maar dat ter zijde.
Wat mankeert er nou aan dit schatje tot nu toe:
Het meeste hebben we al uitgevist en het is ff kijken na de winter of de auto goed genoeg is voor een lichte revisie om hem nog wat kilometertjes na te geven, maar dat betwijfel ik, mocht ik er nog een jaar in rondrijden heb ik mijn plezier gehad:) en wil dan graag een andere V6 van mazda (of misschien wel ford) in ere herstellen.
Maar ik zie dat ik weer aan het afdwalen ben

Hij verbruikt olie *zie ik niet als minpunt, het is tenslotte ook mijn EERSTE auto* en der liggen al wat kannen klaar:P
Distributieriem moet vervangen worden *auw*
Homokineten '' '' ''
Wiellagers voor
Remblokjes achter
4 nieuwe bandjes
en daarna zal de winter alweer bijna voorbij zijn en wil ik graag de klepseals vervangen voor een beperkend olieverbruik.
Graag jullie mening hierover,
Richo Eurlings
BTW: Mijn vader is in het bezit van een Xedos 6 2.0V6 en wat die V6 motoren betreft, eenmaal eentje gereden, wil je noooit meer anders

En daarbij wil ik ook nog zeggen, de distributieriem en de homokineten zijn besteld bij de fordprobestore en heb de homokineten al ontvangen:).