Slaat af tijdens stationair bij warme motor
Moderator: Moderators
Slaat af tijdens stationair bij warme motor
Hallo iedereen,
ik heb sinds een maand een mazda mx-3 en geniet er echt van.
alleen ik heb sinds kort een probleem waar ik me zogezegt nogal aan stoor.
als mijn auto warm is dus na circa 45min rijden de koppeling intrap of ga stilstaan waardoor de motor stationair gaat lopen zakt het toerental erg ver terug of slaat zelfs uit.
ik heb de rotor, verdelerkap, bougies al vervangen.
Er zat wel een powerfilter op maar omdat die veel pk's pikte van me motor er weer uit gesleuteld en me ouwe filterhuis weer terug gezet.
als me motor koud is heb ik geen enkel probleem en blijft die stationair ook goed lopen. Ik heb wel gemerkt dat als ik het slangetje vanaf me kleppendeksel naar me spruitstuk eruit haal hij beter terugvalt en iets soepeler stationair loopt.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Sjaak
ik heb sinds een maand een mazda mx-3 en geniet er echt van.
alleen ik heb sinds kort een probleem waar ik me zogezegt nogal aan stoor.
als mijn auto warm is dus na circa 45min rijden de koppeling intrap of ga stilstaan waardoor de motor stationair gaat lopen zakt het toerental erg ver terug of slaat zelfs uit.
ik heb de rotor, verdelerkap, bougies al vervangen.
Er zat wel een powerfilter op maar omdat die veel pk's pikte van me motor er weer uit gesleuteld en me ouwe filterhuis weer terug gezet.
als me motor koud is heb ik geen enkel probleem en blijft die stationair ook goed lopen. Ik heb wel gemerkt dat als ik het slangetje vanaf me kleppendeksel naar me spruitstuk eruit haal hij beter terugvalt en iets soepeler stationair loopt.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes Sjaak
wat je kunt doen is het volgende: de motor warm laten worden en dan met de stelschroef op je gasklephuis het stationair toertental dusdanig bijstellen dat hij rustig blijft lopen en niet afslaat. Normaal gezien ligt dat grofweg rond de 500 toeren. Is dat te afwijkend dan heb je een ander probleem.
Kijk ook goed je vacuum slangetjes na en de geribbelde slang van je luchtfilterhuis naar je gasklephuis. Valse lucht zou dit probleem ook goed kunnen verklaren.
Kijk ook goed je vacuum slangetjes na en de geribbelde slang van je luchtfilterhuis naar je gasklephuis. Valse lucht zou dit probleem ook goed kunnen verklaren.
MX-6 2.0 '95
-
- Test-Pilot
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 31 dec 2010, 09:44
Aftertouch schreef:Ik zou eerste instantie niet te veel rommelen aan de stelschoef.
Begin eens met de bougieKABELS te vervangen. Deze worden vaak vergeten, maar zijn ook vaak de oorzaak van dit soort problemen.
Met de bougiekabels ook de hi-tention kabel van de bobine naar de bougies vervangen.
goed punt idd! Meet ze Ohms door en kijk of je afwijkingen ziet.
MX-6 2.0 '95
het toerental blijft rond de 500 maar als ik dan ff flinke dot gas geef valt die helemaal terug naar t nulpunt bijna en dan herpakt die zich of valt uit..
anders draait die gwn 500 en dan valt die plotseling uit of valt die ver terug..
valt de motor net als bij de v6 trouwens uit als ik de oliedop eraf draai?..
had trouwens de stekker van de EGR klep eraf gehaald en liep wel stuk beter al kweet verder niet of dit invloed heeft op iets..
thx in ieder gebal voor alle reacties top dat jullie me proberen te helpen:)
anders draait die gwn 500 en dan valt die plotseling uit of valt die ver terug..
valt de motor net als bij de v6 trouwens uit als ik de oliedop eraf draai?..
had trouwens de stekker van de EGR klep eraf gehaald en liep wel stuk beter al kweet verder niet of dit invloed heeft op iets..
thx in ieder gebal voor alle reacties top dat jullie me proberen te helpen:)
- Jeffmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 13 mar 2011, 00:58
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1994
- Locatie: W-city
Kan ook je gasklepsensor zijn misschien?!
En anders even kijken of deze koelvloeistoftemperatuursensor ooit vervangen is en of deze het nog goed doet (is trouwens nooit verkeerd om te vervangen ook nog goedkoop kun je namelijk veel problemen mee krijgen als deze niet goed meer werkt en gaat vaak kapot).
En anders even kijken of deze koelvloeistoftemperatuursensor ooit vervangen is en of deze het nog goed doet (is trouwens nooit verkeerd om te vervangen ook nog goedkoop kun je namelijk veel problemen mee krijgen als deze niet goed meer werkt en gaat vaak kapot).
