@Lenny-v
Moderator: Moderators
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: @Lenny-v
Flink bezig geweest zeg !
Waarom heb je eigenlijk die achterdingen vervangen.
Whiteline ziet er goed uit
Waarom heb je eigenlijk die achterdingen vervangen.
Whiteline ziet er goed uit
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: @Lenny-v
De stabilisator stangetjes moesten ook vervangen worden voor die whiteline, de spoorstangen zaten vastgeroest dus kon niet uitlijnen, ik dacht ik doe meteen alles. ( Had achteraf ook gemoeten want heb alles moeten slopen om die bouten uit de fusees te krijgen
Vandaag schroefset eronder, multisnaren afstellen, olie verversen en dan morgen/ maandag word ie uitgelijnd
Vandaag schroefset eronder, multisnaren afstellen, olie verversen en dan morgen/ maandag word ie uitgelijnd
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: @Lenny-v
Update met foto's!
Alle onderdelen bij elkaar, altijd een leuk begin!
Om te beginnen de eerste dag de ditributieriem met rollen, spanner en waterpomp gedaan:
Hierna begonnen met het erafslopen van de achterwiel ophanging:
Na met 2 man 6 uur bezig geweest te zijn eindelijk de bouten uit de fusees gekregen, al zooi bij elkaar:
Opbouwen, let niet op de rooie balk, hij zit verkeerd om op de foto's, is al gefixed
Nu alles los is meteen remmen opnieuw in de hammerite zetten en de blokken schoonmaken:mrgreen:
Schroefset eronder + rijhoogte afstellen:
Ervoor:
Erna:
Schroefsetpoten achter waren verkeerd opgebouwd, dus alles losgehaald en meteen schoongemaakt en goed opgebouwd!
Rijd lekker, heb de schroefset op SOFT staan en rijd zeer comfortabel!
Maandag word ij voor+ achter uitgelijnd en is ie klaar voor de weekender!
Alle onderdelen bij elkaar, altijd een leuk begin!
Om te beginnen de eerste dag de ditributieriem met rollen, spanner en waterpomp gedaan:
Hierna begonnen met het erafslopen van de achterwiel ophanging:
Na met 2 man 6 uur bezig geweest te zijn eindelijk de bouten uit de fusees gekregen, al zooi bij elkaar:
Opbouwen, let niet op de rooie balk, hij zit verkeerd om op de foto's, is al gefixed
Nu alles los is meteen remmen opnieuw in de hammerite zetten en de blokken schoonmaken:mrgreen:
Schroefset eronder + rijhoogte afstellen:
Ervoor:
Erna:
Schroefsetpoten achter waren verkeerd opgebouwd, dus alles losgehaald en meteen schoongemaakt en goed opgebouwd!
Rijd lekker, heb de schroefset op SOFT staan en rijd zeer comfortabel!
Maandag word ij voor+ achter uitgelijnd en is ie klaar voor de weekender!
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: @Lenny-v
Ziet er goed uit lenny. Staat mooi laag.
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: @Lenny-v
Zo! Jij bent echt flink bezig geweest Lenny Het resultaat mag er zijn, ik vind dat je auto er een stuk op vooruit is gegaan
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
Re: @Lenny-v
Heel mooi werk !!
Flink wat bloed, zweet en tranen zo te zien
Flink wat bloed, zweet en tranen zo te zien
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Re: @Lenny-v
dat ziet er weer goed uit
het is even wat werk maar dan heb je ook wat!
Groetjes M&M
het is even wat werk maar dan heb je ook wat!
Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: @Lenny-v
Bedankt allemaal, vandeweek mocht ie eindelijk naar huis, toen hij warm was pruttellen en stotteren en stationair kwam er gerelmatig een plofje uit de uitlaat. Mike is woensdagavond langsgeweest hebben we andere ontsteking eropgezet, nog zelfde probleem, kabels en bougies gecontroleerd, waren qua metingen goed. Mike heeft vanmorgen andere bougies en kabels gebracht.
Heb de kabels gewisseld en het is nu over dus er was een kabel niet goed! Met loshalen is zelfs de kabel van cil 6 gebroken dus ik vermoed dat die al slecht was en daardoor dus raar deed.
Morgen nog even voltanken en door de wasstraat en dan op naar de grens.
Iedereen die me heeft geholpen vandeweek en vooral DJ-Mike heel erg bedankt voor de hulp en genereusheid!
Heb de kabels gewisseld en het is nu over dus er was een kabel niet goed! Met loshalen is zelfs de kabel van cil 6 gebroken dus ik vermoed dat die al slecht was en daardoor dus raar deed.
Morgen nog even voltanken en door de wasstraat en dan op naar de grens.
Iedereen die me heeft geholpen vandeweek en vooral DJ-Mike heel erg bedankt voor de hulp en genereusheid!
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- lenny-v
- Moderator
- Berichten: 838
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 20:50
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Dordrecht
Re: @Lenny-v
Na vorig jaar een grote verbouwing te hebben gedaan is de mx in het voorseizoen toch weer aan de beurt. Ik wil dit jaar een paar vrijrijden dagen meepakken om circuit ervaring op te doen en om de auto goed te leren kennen voor de nurburgring waar ik dit jaar weer naartoe ga, Kijken of ik onder de 10 minuten kan komen
Vorig jar al gemerkt dat de remmen niet in orde zijn voor circuit gebruik, daarom heb ik 2 originele remklauwen bij de dealer besteld. Verdere plannen zijn:
-Remklauwen voor vervangen.
-Remvloeistof + koppelingsvloeistof verversen.
-Voorpijp RVS uitlaat voorgoed dicht zien te krijgen, diameter is net te groot om de originele pijp heen waardoor de klem niet goed afdicht.
-Hitteschild maken om de Bypassklep zodat niet net als vorig jaar mn remleiding heet wordt en mn rempedaal sponzig word.
-Schroefset voor goed afstellen, staat links en rechts wat ongelijk in hoogte.
-Opnieuw uitlijnen, dit is vorig jaar wel gebeurd maar nu zijn alle rubbers en stangen goed ingezeten achter en kan ik hem perfect nastellen.
-Zomerwielen weer monteren.
-Oilcatch tank monteren.
-Samco slangen op mn CAI monteren + een nieuw K&N filter ( rijd nogsteeds met een autostyle filter ).
-Bougiekabels achterste bank dichten de schacht niet af, hier iets op verzinnen zodat er geen vocht meer in kan komen.
-Bougies vervangen.
-POETSEN, dit heb ik sinds de zomer niet meer gedaan en de lak heeft echt weer een detailbeurtje nodig na deze halftamme winter met teveel pekel.
-Kijken of het mogelijk is een onderplaat te maken voor betere luchtgeleiding aan de onderkant ( en bescherming van pekel voor de volgende winter)
Dit alles wil ik eigenlijk voor de toerrit van 10 april gedaan hebben, de absolute deadline is JAPfest.
Heb gedacht aan een big brake kit maar nu het geld niet voor en dan passen mn wintervelgen niet meer en zit niet te springen om met de OZ door de winter heen te moeten met pekel e.d
Als dit alles weer is gedaan is hij weer in topstaat en hoef ik me alleen maar te ergeren aan de rammeltjes en piepjes in het interieur door het stuiteren
Vorig jar al gemerkt dat de remmen niet in orde zijn voor circuit gebruik, daarom heb ik 2 originele remklauwen bij de dealer besteld. Verdere plannen zijn:
-Remklauwen voor vervangen.
-Remvloeistof + koppelingsvloeistof verversen.
-Voorpijp RVS uitlaat voorgoed dicht zien te krijgen, diameter is net te groot om de originele pijp heen waardoor de klem niet goed afdicht.
-Hitteschild maken om de Bypassklep zodat niet net als vorig jaar mn remleiding heet wordt en mn rempedaal sponzig word.
-Schroefset voor goed afstellen, staat links en rechts wat ongelijk in hoogte.
-Opnieuw uitlijnen, dit is vorig jaar wel gebeurd maar nu zijn alle rubbers en stangen goed ingezeten achter en kan ik hem perfect nastellen.
-Zomerwielen weer monteren.
-Oilcatch tank monteren.
-Samco slangen op mn CAI monteren + een nieuw K&N filter ( rijd nogsteeds met een autostyle filter ).
-Bougiekabels achterste bank dichten de schacht niet af, hier iets op verzinnen zodat er geen vocht meer in kan komen.
-Bougies vervangen.
-POETSEN, dit heb ik sinds de zomer niet meer gedaan en de lak heeft echt weer een detailbeurtje nodig na deze halftamme winter met teveel pekel.
-Kijken of het mogelijk is een onderplaat te maken voor betere luchtgeleiding aan de onderkant ( en bescherming van pekel voor de volgende winter)
Dit alles wil ik eigenlijk voor de toerrit van 10 april gedaan hebben, de absolute deadline is JAPfest.
Heb gedacht aan een big brake kit maar nu het geld niet voor en dan passen mn wintervelgen niet meer en zit niet te springen om met de OZ door de winter heen te moeten met pekel e.d
Als dit alles weer is gedaan is hij weer in topstaat en hoef ik me alleen maar te ergeren aan de rammeltjes en piepjes in het interieur door het stuiteren
Kampioen Mx-3 Kartcompetitie 2014-2015!
- sjaakk91
- Pilot
- Berichten: 908
- Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1992
- Locatie: Baarn
Re: @Lenny-v
Grote plannen. Ik ben zeer benieuwd.