spuiten onderdelen onder de motorkap
Moderator: Moderators
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
spuiten onderdelen onder de motorkap
wil mn enginebay straks met motorblok wissel opknappen, en zit te denken om bijv kleppendeksels, inlaatspruitstuk en stabistang te spuiten.
nu moet dit natuurlijk voor de 1e 2 hittebestendig zijn.
wat voor lak/spuitverf kan je daar het beste voor gebruiken? neem aan dat je met een goeie motip lak de stang wel kan doen of niet?
verkoop op de zaak wel motip hittebestendige verf, maar die moet je opspuiten, laten drogen, en dan ''inbranden'' op een temperatuur rond de 100-150 graden oid..
hoe dat te realiseren dan???
nu moet dit natuurlijk voor de 1e 2 hittebestendig zijn.
wat voor lak/spuitverf kan je daar het beste voor gebruiken? neem aan dat je met een goeie motip lak de stang wel kan doen of niet?
verkoop op de zaak wel motip hittebestendige verf, maar die moet je opspuiten, laten drogen, en dan ''inbranden'' op een temperatuur rond de 100-150 graden oid..
hoe dat te realiseren dan???
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
Marcel_mx3 schreef:Over het inbranden heb ik nog nooit wat gehoord, gewoon de verf laten drogen en showen maar !
jah, had er ook nog nooit van gehoord, maar dit ff geript van motip site...
hoe je dat moet hebbben... zeker een half uur tot een uur met de verfbrander erop staan te mikken zeker

De hittebestendige lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. Voor het aanbrengen van de volgende laag, de spuitbus weer schudden. Een uur laten drogen bij kamertemperatuur. Aansluitend 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden. Tijdens het uithardingproces ontstaat rookontwikkeling vanuit de lak.
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
speedstar schreef:wat dacht je van poedercoad![]()
dat is nog beter en meer weervast ook
Poedercoaten is denk ik moeilijker en een stuk duurder aangezien t bij een poedercoatbedrijf moet gebeuren en je alles echt heel goed moet afplakken (na t event. zuurbad) want die poeder gaat overal doorheen en dat moet je er ook weer afhalen voor die de oven in gaat en de poeder is schreeuwend duur

Maar ben met je eens dat pedercoating erg slijtvast is, als je er met een hamer op slaat heb je eerder een dut in t metaal dan dat de lak eraf is

of je moet iemand kennen die dit doet en die je wilt matsen
Driven by a sixpack
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten