Gasveren.

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Gasveren.

Bericht door RazorMX-3 »

Ik heb een paar goedkope gasveren op de kop kunnen tikken, voor de motorklep. Het zijn 2 veren met een kracht van 25 KG per stuk. Ik wil ze monteren door de 2e bout waarmee het zijscherm vast zit, te vervangen door zo'n kogel waar je ze in klikt, en de andere kant net boven het scharnier punt van de klep te plaatsen. Mijn vraag is nu of de gezamlijke kracht van 50 KG niet te veel is voor de motorkap, en of ik geen problemen ga krijgen met mogelijk knikken van de kap (heeft ooit al een stukje over gestaan hier).

Martinenijenhuis: Ik lad dat jullie veren van een BMW hebben gebruikt. Hoe hebben jullie die dan gemonteerd??? Hoeveel kracht hebben die dingen van jullie??? En hebben jullie geen probleem met eventueel knikken???

Verder zou ik zeggen: Slaap ik lekker (ik in ieder geval wel) :sleep1:
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ik zou eigenlijk niet weten hoe zwaar de zuigers zijn van de kofferklep...
Daar gaat het in iedergeval mee.....

Mischien de nieuwe eventueel achter plaatsen, en de orginelen onder de motor-kap..

Ps hoe kom je er aan? en kwanta costa?
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

Nieuwe kan ik niet achter plaatsen, zijn ze te kort voor. Ze zijn origineel voor een motorklep van een Corsa (jaja Opel ik weet het :oops: ).
Deze die ik heb zijn 42 cm lang, van de kofferklep komen ze op 70 cm.
Ik heb ze gewoon via mijn auto onderdelen winkeltje gekocht. Hij had ze nog liggen (lagen daar al een paar jaar), en toen kon ik ze voor 35 euro meenemen.

Hij had nog een setje liggen, maar die waren nog iets korter, zo'n +/- 38cm lang. Als je interesse hebt marcel wil ik ze nog wel voor je halen.

Maar zoals je zegt. Met die van de kofferklep gaat het wel mee, en ik denk dat de kofferklep flink wat zwaarder dan de motorklep is.

Maar ik heb zelf weer iets bedacht waardoor ik er waarschijnlijk geen problemen mee krijg, dus dat gaat ik morgen weer even uitproberen.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Hoi RazorMX-3,
Ik weet zo even niet wat de krachten van die veren zijn.
De bovenste steunpunten zijn van een M3 en de onderste
zijn van een 316.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
Retuow
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 193
Lid geworden op: 22 sep 2005, 10:45
Locatie: Veghel

Bericht door Retuow »

Leuk verhaal horen?? Komt ie;

Mijn achterklep gaat met tegendruk open, de gasveren beginnen op te raken. Hij blijft nog wel omhoog staan, maar de weg omhoog moet je echt met de hand helpen.

Ik naar de materialenhandel en navraag plegen voor nieuwe. Hij kon ze niet aankomen omdat die te weinig verkocht werden. Hij adviseerde me om naar de dealer te rijden. Och ja, zit er om de hoek...

Ik daar naartoe gereden en de vraag voorgelegd. Die kerel even kijken, moest wat zoeken omdat het een Ford garage is die sinds deze week ook Mazda dealer is geworden. Hij was het al in Den Bosch, dus even bellen.

Komt ie aan met de prijs:

100 euro
:shock:

En toen praatte hij verder:

Per stuk
:shock: :shock:

Exclusief BTW en montage
:shock: :shock: :shock:

Uiteindelijk ben ik daar 240 euro kwijt, ik heb de montage erbij kunnen praten. We hebben samen nog smakelijk staan lachen en ik heb hem een prettig weekend toegewenst, ik ga wel naar de sloop. :bier:
Vroeger of later kom je erachter dat een poesje leuker is dan een kater!
RazorMX-3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 jul 2004, 19:34
Locatie: Huissen

Bericht door RazorMX-3 »

1 woord: BELACHELIJK :shock:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

Retuow schreef:Leuk verhaal horen?? Komt ie;

Mijn achterklep gaat met tegendruk open, de gasveren beginnen op te raken. Hij blijft nog wel omhoog staan, maar de weg omhoog moet je echt met de hand helpen.

Ik naar de materialenhandel en navraag plegen voor nieuwe. Hij kon ze niet aankomen omdat die te weinig verkocht werden. Hij adviseerde me om naar de dealer te rijden. Och ja, zit er om de hoek...

Ik daar naartoe gereden en de vraag voorgelegd. Die kerel even kijken, moest wat zoeken omdat het een Ford garage is die sinds deze week ook Mazda dealer is geworden. Hij was het al in Den Bosch, dus even bellen.

Komt ie aan met de prijs:

100 euro
:shock:

En toen praatte hij verder:

Per stuk
:shock: :shock:

Exclusief BTW en montage
:shock: :shock: :shock:

Uiteindelijk ben ik daar 240 euro kwijt, ik heb de montage erbij kunnen praten. We hebben samen nog smakelijk staan lachen en ik heb hem een prettig weekend toegewenst, ik ga wel naar de sloop. :bier:


tsja, wat had je dan gedacht??? 10 euro per stuk ofzo..

blijft een japanner, en die zijn gewoon duur in onderdelen...

neem eens contact op met die japanse autosloopbedrijven... heb daar laatst ook 2 veren weggehaald, iets van 25 euro voor 2 stuks..

die van mij waren ook af, en idd nieuw is niet leuk meer...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

heb er laatst 2 gratis gehad op de sloop...
even a broken clock gets to be right twice a day.
Gebruikersavatar
Retuow
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 193
Lid geworden op: 22 sep 2005, 10:45
Locatie: Veghel

Bericht door Retuow »

Ik ken iemand die bij Van Deijne werkt (japanse auto onderdelen sloop) dus dat komt wel goed.

Maar dat het een japanner is kan wel zijn, maar 240 euro...
Je gaat me niet wijsmaken dat jij dit een respectabel bedrag vind waarbij je na het afrekenen geen vreemd gevoel hebt in je anus
(om het maar eventjes heel subtiel te brengen dat ze je naaien met dit bedrag).
Vroeger of later kom je erachter dat een poesje leuker is dan een kater!
Gebruikersavatar
Marcel_mx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3291
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Marcel_mx3 »

Ik zocht ze toen ook... bijna elke sloop vraagt nog 50 euro voor de set...

Uiteindelijk heb ik ze bij tilburgs82 gekocht voor 15euro...
Plaats reactie