start niet meer

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

bij de ecu geeft ie ook alle juiste waardes aan van alle sensoren. dus daar ligt t nie cker nie aan de koelvl sens. want ik heb alle pin gegevens erbij gehad van de ecu. best handig eiglijk om iets op te sporen.

dus als iemand de gegevens wil hebben in het nederlands. van de pinnen op ecu, ecu uit te lezen met knipper code en de om ontsteking door te meten. die kan ik ze evt wel door mailen. zeer handig met zoeken.

helaas is het bij mij zeer complex ander waren we er wel uitgeweest. ik weet nu cker dat t mechanisch is :cry:
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

maar heb je al naar die luchtslang gekeken of die misschien
gescheurd is.

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

martinenijenhuis schreef:maar heb je al naar die luchtslang gekeken of die misschien
gescheurd is.

Groetjes M&M


ja cker als nieuw op de glans na.
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

ben er waarschijnlijk achter. Hij heeft geen oliedruk, verklaard gelijk alles. Dus dan maar ff de olie pomp losschroeven. Maar je moet er wel tering veel voor losschroeven om m te controlerenen te fiksen. dan maar hopen dat ze de pomp ringen los te verkrijgen is. zo leer je de motor van je auto wel kennen.
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

mooi dat het is opgelost :)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
crazyarjan
Pilot
Pilot
Berichten: 591
Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
Locatie: leerdam

Bericht door crazyarjan »

2fast4every1 schreef:bij de ecu geeft ie ook alle juiste waardes aan van alle sensoren. dus daar ligt t nie cker nie aan de koelvl sens. want ik heb alle pin gegevens erbij gehad van de ecu. best handig eiglijk om iets op te sporen.

dus als iemand de gegevens wil hebben in het nederlands. van de pinnen op ecu, ecu uit te lezen met knipper code en de om ontsteking door te meten. die kan ik ze evt wel door mailen. zeer handig met zoeken.

helaas is het bij mij zeer complex ander waren we er wel uitgeweest. ik weet nu cker dat t mechanisch is :cry:


Spijt me maar ik zie het verband tussen niet starten en geen oliedruk niet... of heeft de mx een systeem dat er zonder oliedruk niet gestart kan worden?
To finish first, first you have to finish!
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

[

Spijt me maar ik zie het verband tussen niet starten en geen oliedruk niet... of heeft de mx een systeem dat er zonder oliedruk niet gestart kan worden?[/quote]

de druk zorg voor de kleppen daarmee worden ze open gedrukt. compresie heeft ie dan wel maar geen in en uitlaat. en de rest kan je denk wel nagaan.

Ben er nog nie echt mee bezig geweest alleen alles losgehaald. maar n pretje is t niet je moet bijna alles los halen want de pomp is een deel van t ondercarter.
Gebruikersavatar
2fast4every1
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 feb 2006, 21:15
Locatie: rhenen

Bericht door 2fast4every1 »

Dames en heren deze topic kan gaan sluiten want de probleem is gevonden. t zat m in de rotor. hij is doorgebrand naar de nokken as toe en de rest kan je wel raden. raarste was dat ie wel vonk gaf. momenteel ff opgelost met 2comp plastic repear kit :) 8). ff n nieuwe bestellen en dan gaan :lol:

allen in elk geval bedank voor de hulp
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

nou super, ook weer opgelost :)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie