kraken in het stuur

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

kraken in het stuur

Bericht door prutser »

hey ik hoor met heet sturen een raar kraak geluid,het was eerst alleen als de motor koud was maar nu doet die t warm ook :? ik ging vandaag door een bocht dus ik draai aan t stuur en de wielen gingen gewoon rechtdoor t stuur staat nu ook scheef.
heeft iemand dit al is eerder gehad?mischien stuurhuis kapot ofzo of zal dr iets los zitten? :? :?
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Ik weet niet wat het probleem zou zijn, maar ik weet wel dat je er maar niet mee moet rijden, anders lig je dadelijk een keer in de berm te kijken.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Kijk je fuseekogels eens na.

Een slechte fuseekogel neemt vaak een knarsend geluid met zich mee. Het is in ieder geval zeker niet goed om hiermee door te rijden. Je stuurkolum zou het ook kunnen zijn, en dan met name de lagers die erin zitten.
Ik heb het hier nog niet veel gehoord dus ik zou beginnen bij de fuseekogels.


edit: Post nr 1000 :bier:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

ja daar dacht ik ook al aan maar dan komt mijn stuur niet scheef te staan lijkt mij maar ik zal zo is gaan kijken
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

ik heb net effe gekeken maar het is geen fuseekogel.heel mn stuurhuis licht los maar de klemmen waar die in licht zitten gewoon vast dus ik denk dat die gewoon door het rubber heen glijd die er tussen in zit 1 van die rubbers ziet dr ook redelijk gaar uit dus ik probeer dat eerst effe ;)
lotje
New member
New member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2006, 14:13
Locatie: den haag

Bericht door lotje »

hoi hoi
Sinds 2,5 week heb ik een Mazda mx3 en heb hem vandaag naar garage gebracht voor grote beurt en distributieriem (staat 109000 op teller) vervangen en checkup. Bij sturen kraakte mijn stuur ook en wat blijkt, aan voorkant zijn beide voorveren kapot/gebroken, welke t kraken veroorzaakte tijdens t sturen. Nu moet ik de RDW aansprakelijk stellen omdat zij het APK gekeurd hebben, maar dit over het hoofd hebben gezien de naaiers...Je kan niemand meer vertrouwen?!!?
Even alles checken is wel belangrijk ook voor je veiligheid...ik schrok er namelijk wel erg van!

Groetjes
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

dat is wel slordig dat ze dat niet gezien hebben dan.ik dacht eerst ook dat het de veren zouden zijn ofzo maar die waren allemaal nog heel dus effe verder zoeken toen zag ik dat de rubbers kapot waren waar het stuurhuis in licht, dus het stuurhuis lag dus eigenlijk helemaal los

gr ed
Gebruikersavatar
mx3-v6 searcher!!
New member
New member
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:00
Locatie: Colijnsplaat
Contacteer:

Bericht door mx3-v6 searcher!! »

maar het kraken van het sturen , en dan je stuur nog is op een vreemde stand weer terug komen lijkt me toch dat je stuurhuis het een eind gezien heeft!!

als ik het zo lees en hoor, lijkt het wel of de tanden die in je stuurhuis zitten gewoon over elkaar heen slaan(overslaan).
kan er naast zitten natuurlijk, maar als het je stiuurhuis is wens ik je een prettige wedstrijd met het vervangen ervan!!

groetjes v6 searcher!!
Afbeelding
ben mx3 v6 searcher!!
Gebruikersavatar
prutser
New member
New member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 mar 2006, 18:04
Locatie: leerdam

Bericht door prutser »

neej het zijn gewoon die rubbers als je dan stuurt glijd het stuurhuis over dat rubber heen dat is het gekraak en doordat heel je stuurhuis heen en weer kan gaan veranderd ook de stand van het stuur.ik heb ze al vervangen en gelukkig is het nu opgelost want net wat je zegt het stuurhuis vervangen is geen feest ;)

gr ed
Gebruikersavatar
mx3-v6 searcher!!
New member
New member
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:00
Locatie: Colijnsplaat
Contacteer:

Bericht door mx3-v6 searcher!! »

soww dan heb je weer mazzel jahhh! :lol:

groetjes v6 searcher!! 8)
Afbeelding
ben mx3 v6 searcher!!
Plaats reactie