inhouden motor

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

inhouden motor

Bericht door marcel v6 »

nou heb ik sinds gisteren een klein probleemp :? als ik lekker doortrek in de toeren dan begint me auto bij de 6000 toeren te stotteren. als me mazda nog koud is dan heb ie dat nie alleen als de motor goed warm is. weten jullie wat het kan zijn.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Slaat de begrenser er mischien op? Wat neem aan dat je hem met koude motor niet door trekt naar de 6000 toeren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
marcel v6
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3733
Lid geworden op: 14 feb 2005, 15:50
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1994
Locatie: Omg.Noord Holland
Contacteer:

Bericht door marcel v6 »

nee john toen had ik er al een stukkie in gereden van te voren ;) stond iets van 2 uurtjes stil.
2,5L V6 KLZE Curved Neck.
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Ik heb er ook wel eens last van. Maar ik denk dat het bij mij samenhangt met het inhouden in de lage toeren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rikmx
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 196
Lid geworden op: 17 aug 2005, 00:50
Locatie: Didam

Bericht door Rikmx »

heb recent bij bastiaan een HEI module gekocht voor de ontsteking, de motor stotterde bij mij ook eerst iets en na plaatsing van de module helemaal niet meer. auto rijdt merkbaar soepeler. t geintje kost slechts 50 euro, veel minder dan wat een garage vraagt om zoiets te verhelpen
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Rikmx schreef:heb recent bij bastiaan een HEI module gekocht voor de ontsteking, de motor stotterde bij mij ook eerst iets en na plaatsing van de module helemaal niet meer. auto rijdt merkbaar soepeler. t geintje kost slechts 50 euro, veel minder dan wat een garage vraagt om zoiets te verhelpen


Euh voor de leken onder ons (mij dus) kun je ff toelichten wat zo'n HEI module goed voor is, en wat is precies doet ?? alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Marcjuh
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 6345
Lid geworden op: 18 jul 2003, 16:31
Locatie: Noord-Holland

Bericht door Marcjuh »

Afbeelding
axys
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 425
Lid geworden op: 10 apr 2005, 12:09
Locatie: Horst

Bericht door axys »

Bij sommige auto's werkt het niet, zoals bij mij. Ik had hem ook ingebouwd, maar werkte niet. Mijn hele auto wou niet meer starten. Toen heb ik het in originele staat terug gezet en toen deed ie het na verloop van tijd weer wel (gelukkig).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tiga
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 490
Lid geworden op: 09 mar 2004, 03:02
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Tiga »

Ik heb het probleem ook eens gehad. Me suf lopen zoeken enzo. Bleek het een bougiekabel te zijn die niet helemaal fris meer was.

Ga gewoon eens onder de moterkap kijken en horen. Beetje gas geven en als je hetzelfde probleem hebt als wat ik toen had hoor je af en toe een vonk overspringen van de bougiekabel naar het blok.
Bij lage toeren had hij hier dus geen last van.
Plaats reactie