martinenijenhuis schreef:Dat heeft geen zin, omdat die krukassensor goed is, wanneer deze stuk zou zijn zou de auto ook niet aanslaan op de oude ontsteking, wat nu wel het geval is
Groetjes M&M
goddamn...
wordt er nu zo langzamerhand beetje sch**tziek van... volgende week vrij, dus dan maar ff op sleep naar de garage, want heb er nu echt geen zin meer aan zo
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
wat je zegt, straks is het gewoon een of ander knullig dingetje...
weet je wat me nog het meeste stoort, dat die oude ontsteking het gewoon doet..
hoe groot zal de kans zijn dat je 2x een ontsteking krijgt die kapot aankomt ( alhoewel mn gevoel daarbij ook nog steeds aanwezig is)
en je gaat gewoon alle dingen nalopen, en bedenken wat kan er nog meer kapot zijn?
ECU doorgefikt door kortsluiting in die stekker die vol stond met koelvloeistof?
m&m zeggen dat de krukassensor het niet kan zijn, op mx-3.com was er iemand die dacht dat dit wel een oorzaak kon zijn..
het is gewoon moeilijk een technisch probleem zo even uit te leggen als je het zelf niet kan zien/meemaken...
ik wil het graag ook zelf oplossen, daarom loop ik ook al een tijd te kloten, maar op het moment heb ik even geen hoop meer in het zelf vinden van het probleem.
ik heb al heel wat technische onderrichte mensen gesproken ( m&m, bastian, Xedos, Crazyarjan, tiga, mn 2 buurmannen; allebeide 1e automonteur) en allemaal staat men voor een raadsel, wat mede ook komt doordat de oude ontsteking het wel doet..
het beste is maar volgende week even de OBD uitlezen, en zien of er wat opkomt te staan, dit zal het probleem een stuk makkelijker te vinden maken hoop ik..
martinenijenhuis schreef:Ik denk ook nog steeds dat die ontsteking stuk is, maar heb je dan al een andere geprobeerd?
Groetjes M&M
ik heb er dus al 2 he..
1 splinternieuwe van bastian, en 1 uit mxje die gesloopt werd... beide zijn volgens verkoper gewoon goed en werken gewoon...
tuurlijk kan het best zijn dat ik nu dikke pech heb, en 2x een kapotte ontsteking heb ontvangen, maar dat wil ik nu nog niet geloven, er moet gewoon een verklaarbare reden voor zijn lijkt mij
Heb j ook de rotor en verdeler mee vervangen met andere ontsteking. Aangezien je last heb van n geurtje kan zijn dat er n miliscul gaat in je rotor heb. Want dat was ook mijn geval. T hoef maar n gaatje te zijn die j op t blote oog nie 123 ziet. J zoek j te apelazer als t zo zou zijn want als je m simpel controleer doet ie t wel maar in de cilinder trekt ie dan nie genoeg. De vonk slaat dan als te ware naar je nokkenas. Rare geurtje en vanalles geprobeert ken ik. Rotor is de duurste nie.
2fast4every1 schreef:Heb j ook de rotor en verdeler mee vervangen met andere ontsteking. Aangezien je last heb van n geurtje kan zijn dat er n miliscul gaat in je rotor heb. Want dat was ook mijn geval. T hoef maar n gaatje te zijn die j op t blote oog nie 123 ziet. J zoek j te apelazer als t zo zou zijn want als je m simpel controleer doet ie t wel maar in de cilinder trekt ie dan nie genoeg. De vonk slaat dan als te ware naar je nokkenas. Rare geurtje en vanalles geprobeert ken ik. Rotor is de duurste nie.
succes
de rotor heb ik idd nog niet vervangen, is nog wel een probeersel waard evt....
verdeelkap heb ik ook nog niet vervangen, is ook een optie, woensdag vrij, dus its worth a shot..