marcel v6 schreef:Me maat zijn auto ging beroerd lopen met zo,n vlinderklep. De uitlaat kon ze druk dus niet kwijt als de vlinderklep dicht stond.
ik weet niet waar hij hem heeft geplaatst maar ik denk dat als je hem voor je kat doet of erna dat hij dan slecht kan gaan lopen
het is maar een theorie ik weet niet of het kan.
ik ga hem zaterdag als het goed weer is monteren ik laat wel weten wat er gebeurt
Als je dat ding dicht laat dan houd dat gewoon gassen tegen die eruit moeten. Bij lange afstanden is het dan ook aan te raden om deze klep open te zetten.
Of je moet de klep alleen dicht doen als je de politie ziet.
marcel v6 schreef:Me maat zijn auto ging beroerd lopen met zo,n vlinderklep. De uitlaat kon ze druk dus niet kwijt als de vlinderklep dicht stond.
ik weet niet waar hij hem heeft geplaatst maar ik denk dat als je hem voor je kat doet of erna dat hij dan slecht kan gaan lopen het is maar een theorie ik weet niet of het kan.
ik ga hem zaterdag als het goed weer is monteren ik laat wel weten wat er gebeurt
Me maat had dus die vlinderklep voor ze eindemper zitten zoals iedereen hem daar monteert en toen ging ie beroert lopen
Als je die vlinderklep tussen je kat en de middendemper plaatst dat is NIET de goeie manier.
de plaats in de uitlaatlijn maakt niet veel uit voor de klep. het effect zal hetzelfde zijn wat geluid betreft. Wat het wegkomen van uitlaatgassen betreft dit wordt belemmerd maar dat is bij een atmosferische motor minder erg dan bij een turbo motor. turbo motoren gaan er echt slechter door lopen wanneer de klep dicht is.