Nee het is idd geen speelgoedding of een 10 dollar kostende electrische supercharger van ebay; hier komen de specs voor de ongelovigen onder ons.
De basis is de Eaton compressor. Die ik gemonteerd heb is een zg hybride. Een combinatie van een M45 en een M62. (goed gehoord Hugo!)
Zelf uitgedokterde plaats en manier waarop deze bevestigd is. (heb het nog niet eerder gezien met een eaton en een k-series blok) Mede bepalend is natuurlijk de maatvoering van de comp, vandaar dat dit reeds de derde Eaton is die ik daar probeerde te plaatsen en idd drie keer is scheepsrecht!!!!) Door de combi van de plek en deze hybride Eaton heb je GEEN driveshaft meer nodig enkel een special op maat gemaakte adapterplaat. Dit is iets waar ik heel lang, 2 jaar ongeveer, mijn hersens over gepijningd heb, en best wel trots op ben dat het allemaal goed gaat tot nu toe. (Vooral de uitlijning tov de andere pully's gaf reden tot flinke frustaties, sorry Femke) En hierdoor ben ik dus niet echt bereid, tot het project zover klaar is dat ik het er de tijd voor vind, om hiervan foto's van vrij te geven, hoop dat daar begrip voor is. (het kan nog allemaal helemaal fout lopen, zie eerdere pogingen, maar de filmpjes wou ik jullie niet onthouden)
Oil filter relocation kit met olie koeler (overgenomen van Hyperman, bedankt Hugo!) Zonder deze set was het niet gelukt met name de speciale adapter was een uitkomst.
Intercooler set up (intercooler is gemonteerd) piping ben ik op dit moment mee bezig (moer van de sensor map ecu erin gelast en natuurlijk de aansluiting voor de dump valve)
Div leidingen verplaatst/aangepast, waaronder van de stuurbekrachtiging.
Kabelboom op meerdere plaatsen aangepast.
Airco compleet verwijderd.
Radiator vans verwijderd (nieuwe slim vans geplaatst aan voorzijde radiator, ander koelvloeistof tankje deze tevens andere plek gegeven.
Map ecu, Vems wideband en 260cc Miller cycle injectoren overgenomen van Mikee (thanx ook voor alle info!) incl maps (mapping voor mijn KLZE moet nog gebeuren (Jeroentje.nl) en beide moeren voor de sensoren moeten nog in de uitlaat gelast worden)
Waarschijnlijk moet er ook nog een Walbro fuelpomp komen (FPR is al aanwezig)
Uitlaat moet aangepast worden naar free flow, dus weg met die kat (OBX headers zijn al gemonteerd en rest is 5Zigen)
Zal wel wat vergeten zijn, maar dit is een serieus project en ik hoop het voor het nieuwe auto seizoen klaar te hebben. En ja ik doe alles zelf (Voor het aansluiten van de Map ecu en het mappen ga ik natuurlijk naar het welbekende adres...JEROENTJE.NL)
En de rest doe ik allemaal op de oprit van mijn huis en in mijn kleine (lees; hier past hij dus niet in) nieuwbouwgarage, en in de weinige vrije uurtjes op het werk, dus heb geduld...
Mvg Michel