Pagina 2 van 3
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2006, 19:38
				door scary
				xedos schreef:Wat ook mogelijk is, zijn de klepstoters.
waar zitten die ergens 

 
			
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2006, 21:21
				door crazyarjan
				Tussen je nokkenas en je kleppen
is een onderdeel van je klepbediening. deze zijn erg gevoelig voor vervuiling. en als dat gebeurt stellen ze de klepspeling niet meer bij en gaan ze tikken..
een goede motorolie met juiste viscositeit is een must
5w-30 en een origineel oliefilter gebruiken
maar voordat je olie ververst kun je ook en speciale reiniger gebruiken..
ik heb deze ook gebruikt en het werkte bij mij perfect..
www.tunap.com dit is het spul wat wij gebruiken..(tis een wat verwarrende website maar je moet de tunap 327 gebruiken)
vooral de diesel reiniger van hun is echt master.. heeft ons al een hoop kosten bespaard..
 
			
					
				
				Geplaatst: 02 apr 2006, 22:19
				door bramx3
				harry heeft een 1600 
maar het geluid kwam bij een bepaald toerental onder de auto vandaan 
ik vermoed gewoon een hitte schildje , of de kat of iets dergelijks
			 
			
					
				
				Geplaatst: 03 apr 2006, 14:04
				door scary
				idd geluid kwam niet van de motor zelf af maar aan de onderkant
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2006, 09:00
				door Xill
				ik heb een 1.8 maar hetzelfde ratelgeluid als ik dit zo lees..
ik laat hem binnenkort ff bij mn oom op de brug zetten om wat zaakjes te bekijken 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2006, 11:36
				door xedos
				scary schreef:idd geluid kwam niet van de motor zelf af maar aan de onderkant
Onderkant?  mmm zou iets van drijfstanglagers kunnen zijn.
 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2006, 13:13
				door MarcX3
				of je kapje van de flexibele buis van je uitlaat
die kan ook los zitten
heb ik maar t rammelt bij mij op de een of andere vage manier niet 

 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2006, 18:36
				door bramx3
				het waren zeker niet de drijfstang lagers .
het is of de kat , of een hitte schildje wat ik hoorde
echt een resonantie bij bepaalde toerentallen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2006, 18:40
				door xedos
				Hittenschild van de katalysator is inderdaad ook heel goed mogelijk. 2 slangklemmen eromheen aan elk uiteinde en ze zitten weer vast.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 apr 2006, 21:02
				door turbulence
				dus... hoppakee, ergens even een brugje regelen, en ff trekken en rammelen aan de uitlaat, ben je dr zo achter...
anders zijn we volgende maand nog aan het raden wat het geweest kan zijn  
