Luchtinlaat

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat wat je dicht hebt gelaten is goed hoor.

Kijk maar eens onder mazdamx-3 -- mods (bovenin)

Je kan ook een flexibel stuk kopen om tussen de rvs buis te zetten en je luchtmassameter.

Zo heb ik het zelf ook gedaan. Maar dan moet je wel een open lucht filter hebben.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

d-white schreef:Ik kan veel informatie vinden over het vervangen van het luchtfilter en daarmee een rvs aanzuigbuis tot aan waar normaal de lucht weer uit het filter komt (luchtmeter?). Maar ik wil de slang vanaf daar tot aan de klep vervangen.
Dan kom ik op de slang nog 2 dingen tegen:
1) Blind stuk leiding, soort buffer denk ik.
2) Slangetje vanaf de motor (carterontluchting?).

Dat stuk leiding wat dicht is aan het eind kon dacht ik verwijdert worden als je het dicht tapet, dus die kan ik weglaten maar die andere aansluiting, kan dat ook weg?

Is er iemand die ervaring heeft met het zelf vervaardigen van die geribbelde luchtslang? want ik begrijp dat er meer mensen zijn die last hebben van een kapotte.

Mvg Dwight


Afbeelding

dat geribbelde stuk vlak voor je gasklephuis, dat zal waarschijnlijk ergens ingescheurd zijn...

en dat kun je dus vervangen met die RVS aanzuigbuis....

kijk eens naar deze pic van Mashamoto:

Afbeelding

die heeft dit zelfde idee ook gedaan..

een RVS bocht direct vanaf je gasklep, dan komt de VAF meter en dan het filter..

carterontluchting zul je idd even op zon klein filtertje moeten aansluiten ( zijn gewoon los te koop)

zo vervang je dus direct het hele geribbelde gedeelte, enige waar je ff aan moet knutselen is de bevestiging en de aansluiting van een carterontluchtingsfiltertje..

en die loze buis die naar beneden gaat komt idd gewoon te vervallen, die doet al niet zo veel meer als je een openluchtfilter plaatst, maar kan nu helemaal komen te vervallen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Bericht door d-white »

hier kan ik wel wat mee. Kan die carter ontluchting via het filter de buitenlucht in? of is dat die aansluiting in het midden van dat rvs gedeelte en als dit niet voor de carterontluchting is, wat is het dan precies?

Hartstikke bedankt tot zover.
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

volgens mij zijn die 2 rvs slangetjes in t midden voor de lachgas dus bij jou zit t denk ik niet
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

d-white schreef:hier kan ik wel wat mee. Kan die carter ontluchting via het filter de buitenlucht in? of is dat die aansluiting in het midden van dat rvs gedeelte en als dit niet voor de carterontluchting is, wat is het dan precies?

Hartstikke bedankt tot zover.


nee, die 2 nozzles die je ziet zijn van het lachgas van hem, is ff wat anders..

maar als je dr iets onder kijkt zie je een rond tonnetje met een rooie dop, links daarvan zie je net het filtertje zitten ( net onder die 2 aansluitingen voor de NOS)

zon filtertje moet je dus ook hebben, het kannetje wat hij gebruikt is niet noodzakelijk, dit kun je plaatsen om de evt olie die mee naar buiten gaat via de carterontluchting op te vangen...

wat je ook kan doen, is dmv een warteltje oid de slang voor de carterontluchting op de RVS buis aansluiten. je zult dan een gat moeten maken in de RVS bocht, en zo beetje dezelfde setup creeeren als wat sam heeft, echter waar hij dan de nos heeft aangesloten plaats jij dan de slang voor de carterontluchting...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Bericht door d-white »

Haha, NOS is niet van toepassing bij mij nee.

Jullie zijn fantastisch, morgen ga ik het allemaal proberen, hopen dat het lukt.
Dwight
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

d-white schreef:Haha, NOS is niet van toepassing bij mij nee.

Jullie zijn fantastisch, morgen ga ik het allemaal proberen, hopen dat het lukt.
Dwight


wat ben je nodig?

** paar slangenklemmen
** paar van die manchetten voor de buis ( 76mm)
** 45 graden bocht ( 76mm diameter)

kijk ook ff op www.autostyle.nl en dan bij ''under the hood'' en dan niet op merk zoeken..

dan kom je allerlei bochten, moffen etc tegen... hier kan je zo samenstellen wat je nodig bent, artikelnummers opschrijven, even naar je autostyle dealer, bestellen en klaar...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

d-white schreef:Net naar de mazda dealer geweest voor een onderdeeltje en gelijk ff gevraagd wat die luchtinlaatslang kost.....

Meer dan €300,- zijn er echt geen andere oplossingen dan ducktape of een van de sloop?

Is er niemand die er zelf een heeft gemaakt of iets dergelijks, zag eerder iemand praten over een rvs geloof ik.

Mvg Dwight


Dat is wel erg veel!! ik denk dat het ook niet helemaal klopt,
er moet ergens een vergissing zijn :roll:
Ik heb er LET OP in 04 02 00!!! in GULDENS 8) FL 178.94 incl
korting voor betaald!! ( uiteraard ex montage)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Zijn er hier niet nog een paar mensen die ook zo'n costum buis hebben gemaakt en de oude overhebben??

Ikzelf heb hem weggegooid toen ik mijn oude blok weg ging gooien dus ik heb hem niet meer helaas
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

ja wij, kijk maar eens naar de foto van het motorblok :mrgreen:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie