Rook en olielucht

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Libie
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 mei 2006, 09:42

Bericht door Libie »

hehe klze is wel leuk opzich, aanschaf is ook nog wel te doen, maar moet er ook nog in en heb de auto in principe dagelijks nodig voor naar mijn werk.

Maar zal morgen wel even langs de mazda dealer gaan of ze er nog een idee over hebben.
Gebruikersavatar
D-PAC
Pilot
Pilot
Berichten: 738
Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam

Bericht door D-PAC »

Idd, tis wel leuk een KLZE in de auto maar als je er dagelijks mee naar je werk moet...

en aangezien een KLZE aardig drinkt...
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

D-PAC schreef:Idd, tis wel leuk een KLZE in de auto maar als je er dagelijks mee naar je werk moet...

en aangezien een KLZE aardig drinkt...


valt wel mee, klze neemt volgens mij iets meer als de k8, dus daar zou je het niet om moeten laten..

enige nadeel zijn de kosten...

klze zit op 1200 euro, k8 koop je al voor 300 euro of iets dergelijks...

inbouwen en nieuwe onderdelen maakt het allemaal wel wat duurder, dat is het nadeel...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

als je een andere k8 koopt
of een klze , je moet er allebei nieuwe onderdelen in zetten zoals bv een nieuwe distributie riem
dus in principe ben je t verschil van de blokken extra kwijt
en eventueel de koppeling , hangt er vanaf wat je wil .
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Libie
New member
New member
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 mei 2006, 09:42

Bericht door Libie »

Allemaal wel leuk en aardig een ander blok, maar van mij hoeft dat eigenlijk niet zo nodig, kost weer veel geld en tijd.
Mijn blok rijdt verder nog prima, heb van de week gesprint met een andere mx3, en we gingen gelijk op, dus veel compressieverlies kan er ook niet zijn.

Ik heb voor volgende week een afspraak staan voor een test bij de mazda dealer, dus hoop dan meer te weten.
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

eens en voor altijd wil ik het misverstand uit de wereld helpen dat een klze veel meer verbruikt. mijn verbruik is gelijk gebleven na de swop. Andere personen hebben een lichte verhoging van het gebruik dit is echter nog niete eens van 1 op 10 naar 1 op 9 of iets dergelijks.
Verbruik heeft vooral met je rechtervoet te maken.
Wanneer je gaat swoppen kun je het beste in 1 keer goed doen veel kosten zijn namelijk niet afhankelijk van het type blok.
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

precies .
als je er nu een andere 1800 in legt , of een 2500 , je doet er goed aan om in beide gevallen bepaalde onderdelen te vervangen ....
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
mx3freak
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2095
Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door mx3freak »

bramx3 schreef:precies .
als je er nu een andere 1800 in legt , of een 2500 , je doet er goed aan om in beide gevallen bepaalde onderdelen te vervangen ....

of een 2000 ;)
even a broken clock gets to be right twice a day.
Plaats reactie