Benzinemeter probleem

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Marcel_mx3 schreef:Heb je de benzine meter los gehad? dus die schroefjes onderop waardoor dat kuipje los gehaald kan worden?

Het lijkt er een beetje op alsof je die verkeerd terug hebt geplaatst ofzo..
Of dat een van die schroefjes juist niet vast zit.

Je kan namelijk de wijzer niet verdraaid hebben naar mijn weten, want je kan de teller zo vaak rond draaien als je wil, dan nog komt hij terug in de goede stand..


Ik kon hem dus wel helemaal ronddraaien om de een of andere reden. Hij komt helaas niet terug in de goede stand bij mij



Wel heb ik ook gehadt een keer toen ik de vlotter los had gehaald,en dit is dus echt wel een vlotter maar goed...bij het terug zetten effe niet op gelet en zat de vlotter vast in dehoogste positie dus bleef hij maar vol aan geven..

en de tweede keer was het de stekker bij het teller gedeelte wat niet goed zat of vuil was kijk dit eens effe na.....


groeten zilverbird


Waar kan ik de vlotter controleren?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vlotter zit in je tank, en ik neem aan dat je met het veranderen van de tellerplaten daar niet bij bent geweest ;)

hoeveel benzine zit er op dit moment in?

zoals ik eerder aangaf, als je tank halfvol is, dan moet metertje daar ook opgaan staan lijkt mij, of ie nu op zn kop erin zit of niet...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

De vlotter kan per toeval zijn blijven hangen.

Ik denk dat mijn tank nu voor 3/4 vol zou moeten zijn.... Moeilijk te zeggen, ik reset mijn dagteller nogal vaak onopgemerkt als ik aan het klooien ben met het tellerhuis
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

en het folie wat je geplakt hebt zit ook wel goed he?

dus niet dat het de wijzer iets omhoog drukt oid? lijkt me persoonlijk stug, maar je weet maar nooit natuurlijk..

heb je wel de schroeven op de achterkant allemaal op de juiste plek teruggeschroefd?

controleer en post hier eens wat er bij de schroeven staat die er achterin gedraaid zitten.

anders ben ik echt door mn ideeen heen..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Er zijn maar 3 normale gaten waarin je deze kan schroeven.

Ik kijk er morgenavond nog een keer naar.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Luckies
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 okt 2005, 03:17
Locatie: Duiven

Bericht door Luckies »

Heb zelf een paar maanden geleden mijn tellerplaten gemonteerd. Heb hetzelfde probleem plus de temp.

Heb alles na laten meten waarschijnlijk zijn er een paar weerstanden kapot in de tellerunit.

Monteur zei tegen mij dat ik kortsluiting had veroorzaakt.

Ik heb nog geen tellerunit van de sloop gehaald dus ik weet het nog niet zeker.
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Is het niet mogelijk om die weerstanden te vervangen??

En had jij ook dan dat de benzinemeter continue vol aan bleef geven?
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
Luckies
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 okt 2005, 03:17
Locatie: Duiven

Bericht door Luckies »

Die benzine meter geeft bij mij "vol" aan en temp op max.

Die weerstandjes zou je inderdaad zelf kunnen vervangen, maar weet niet of ik daar aan begin. Maar ik ga binnenkort bij de sloop langs of ik een tellerunit mag testen. Moet wel zeker weten dat het aan de unit ligt.
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

maar hoe krijg je in vredesnaam het voor elkaar om kortsluiting te maken in het tellerhuis???

dan moet je een hele kerel zijn volgens mij..

je werkt toch met de unit buiten de auto, dus dan kan er niks gebeuren. en de tellerplaten liggen bovenop de oude, dus daar kan ook geen kortsluiting ontstaan..

heb je soms de draden aan de achterkant zo er los bij ingemikt ofzo? en geen isolatietape e.d gebruikt?
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Het is een mogelijkheid...

Hoe kan je zien dat de weerstandjes kapot zijn eigenlijk??


Vandaag heb ik ook nog maar ff alle draadjes doorgemeten bij die stekker.

Ik heb gemeten op geen contact / wel contact / motor lopend.

Lichtgroen/wit, geen 0volt, contact 11volt, motor 0 volt.
Lichtgroen/blauw geen 0 volt, contact 0 volt, motor 13 volt.
Groen/zilver 0, 0 , 0
Groen/zwart 0,0, 13
Bruin 0,0, heel laag voltage
donkergroen/zwart 0,0,0
Donkergroen/ wit 0,0,0

Kan ik hier iets nuttigs mee eigk? ( :oops: ) Weet namelijk niet welke draad voor de benzine is...
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie