Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03 jan 2009, 21:38
door turbulence
tsja, en de ervaring van een ander valt ook ter discussie te stellen want zie liever adhv een dyno uitdraai wat goed is en wat niet....

ik neem aan dat ze bij mazda er wel bij nagedacht hebben wat een ideale diameter is, dus denk dat je wel rond de stock diameter kunt blijven hangen..

Geplaatst: 04 jan 2009, 10:51
door WhiteFinish
turbulence schreef:tsja, en de ervaring van een ander valt ook ter discussie te stellen want zie liever adhv een dyno uitdraai wat goed is en wat niet....

ik neem aan dat ze bij mazda er wel bij nagedacht hebben wat een ideale diameter is, dus denk dat je wel rond de stock diameter kunt blijven hangen..


Ik ben het helemaal eens met je dyno uitdraai om hard bewijs te hebben. Helaas heeft niet iemand een 2,5" een 2,25" en een 2" uitlaat liggen om dat even te testen

Maar stock size voor een ze?

Geplaatst: 04 jan 2009, 13:01
door turbulence
stock size voor een ZE denk ik dat je wel kunt kijken naar een KLDE gebaseerde auto. dus mx6 of probe, ZE en DE schelen niet enorm veel van elkaar dus denk dat het uitlaatsysteem ook niet veel zal afwijken.

weet niet hoeveel inch diameter daar onder zit? hoeveel inch zit er dan onder de mx3?

Geplaatst: 04 jan 2009, 16:05
door Dikkekobus
Fullsize schreef:Ideale uitlaatdruk bestaat wél. Jammergenoeg maar voor een smal toerengebied bij de mx3.


ja klopt als je bv constant je motor 4000 rpm laat draaien kan je daar vast wel een ideale uitlaat voor maken. maar aangezien wij een gas pedaal hebben en het toerental variabel is zal dus ook de uitlaat niet perfect zijn voor elk toerental (correct me if i am wrong)

Geplaatst: 04 jan 2009, 16:16
door Fullsize
Klopt, daarom zeg ik jammergenoeg :mrgreen: