Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21 mar 2009, 00:57
door turbulence
kunnen wel lang en breed gaan zeuren of jij weet waarvoor het dient, maar daar is niemand bij gebaat toch ;)

Geplaatst: 21 mar 2009, 01:02
door sander
ik had ooit een redbull blikje bovenkant slang erin en aan de onderkant een filtertje.

is wel weer erg lang geleden!!!

maar werkte ook prima :)


nog een fotootje ervan gevonden :lol:
Afbeelding

Geplaatst: 21 mar 2009, 01:20
door PaTjE
turbulence schreef:kunnen wel lang en breed gaan zeuren of jij weet waarvoor het dient, maar daar is niemand bij gebaat toch ;)



dat scheelt idd een hoop heen en weer geblaat hehe :mrgreen:

Geplaatst: 21 mar 2009, 02:23
door Hiwo
hahaha vet met dat redbull blikje :P

Geplaatst: 21 mar 2009, 09:13
door Fullsize
De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.

Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.

Dat redbull blikje lijkt zeker leuk :mrgreen: maar zo op het eerste gezicht zit er geen opening waar gas door naar binnen of naar buiten kan, behalve de aangesloten slang dan. Dat betekent dat er geen enkele ventilatie meer is.

Geplaatst: 21 mar 2009, 10:15
door mazdamaster
Zo als hier op de foto is het bij mij aangesloten

1 is 3 sprong aan gekomen en die lopen dan naar 2 & 3

Afbeelding

Geplaatst: 22 mar 2009, 02:41
door sander
Fullsize schreef:De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.

Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.

Dat redbull blikje lijkt zeker leuk :mrgreen: maar zo op het eerste gezicht zit er geen opening waar gas door naar binnen of naar buiten kan, behalve de aangesloten slang dan. Dat betekent dat er geen enkele ventilatie meer is.


de onderkant is open geslepen
en daar zit een filtertje met weer een buisje
dus, hij kan zelfs half vol lopen met olie, en dan toch nog ontluchting hebben via de onderkant.

het zou idd niet werken als het een gesloten systeem zou zijn.

Geplaatst: 22 mar 2009, 15:08
door WhiteFinish
Fullsize schreef:De PCV klep opent elke keer wanneer je van het gas af gaat.
Dat is de positieve carterventilatie.
Dus bij vol gas gaan de carterdampen door de dikke slangen terug naar de inlaat voor de gasklep.
Bij gasklep gesloten gaan de carterdampen via de pcv naar de inlaat NA de gasklep.
Dus, als de gasklep dicht is stroomt er lucht van uit de inlaat (gefilterd en na de VAF) terug de motor in, door het carter en via de PCV weer naar de inlaat (NA de gasklep) terug om verbrand te worden.

Nu is de vraag waar je de oil catch tank het beste kan plaatsen.
Eigenlijk is dat in beide stromen, dus in het PCV slangetje en in de dikke slangen tussen inlaat en kleppendeksels.



Helemaal mee eens.
Dus je moet de keuze maken tussen 1 of 2 .
Ik heb persoonlijk nogal last van oliedampen van mijn kleppendeksels dus daar zit mijn catchtank op aangesloten.

In de lijn van mijn PVC & Inlaatspruitstuk heb ik een kleine oliefilter (meen dat het oliefilter is) geschroeft. Dus zo vang ik nog beide op :bier: