DB89

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
M3nace
Pilot
Pilot
Berichten: 554
Lid geworden op: 25 jun 2007, 21:24

Bericht door M3nace »

heb nog een leuke composet voor je dan.. :) over de prijs komen we wel uit.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=8805&highlight=
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ah fijn, gesmokede knippers nog niet binnen van jaapio, kwam er zondagaaf achter, mn broer dan, dat ik een lekke band had, proberen op te pompen maar blijkt dus bijhet ventiel te zitten...

ik wou even tijdelijk de thuiskomer eronder doen.

maar dat ging helaas niet, er zit een slotmoer op waarvan ik geen sleutel van heb.Ben gelukkig blij dat ik het nu zie, dan langs de snelweg.
(mx-3 staat gelukkig voor de deur)

mn vader heeft al navraag gedaan, en blijkt dat het een oud type slotmoer is, eeen rondje met 3 inkepingen en een gat in het midden.

nu is mijn vraag hoe krijg ik deze het snelste los, en zonder de draad te beschadigen.

ik ga morgen nog naar een aantal bandenboeren om te kijken of hun een oplossing weten.

als jullie ideen hebben of tips hoor ik het graag.

Gr Daniel
Afbeelding
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

Daar moet je wel heel handig voor zijn. Die dingen zijn onworpen om te voorkomen dat je ze los kan halen zonder beschadigingen :)
Ik zou de draadeinden uitboren en nieuwe er in zetten.
Het zou heel knap zijn als je de sloten los krijgt zonder beschadigingen aan naaf of velgen.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Ik zou zeggen voorzichtig kijken of je er engels draad in kan tappen, en dan met een engelse bout hem er uit draaien..
Afbeelding
Gebruikersavatar
Slome
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 jul 2008, 11:45
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Bericht door Slome »

Als het goed is hebben de meeste bandenboeren (euromaster, kwitfit, etc) speciale slotmoeren liggen welke soort van masterkey zijn.

Correct me if i'm wrong, maar heb het vaker gehoord.
"Knie aan de grond.... steppie aan de grond.... stuur aan de grond... kop op de grond, asfalt in je mond, motor in de stront en struik in je kont."
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

ok, dan ga ik daar morgen naar vragen op mn werk, ik ga morgenavond nieuwe velgen + banden ophalen, en die wil ik er wel graag op hebben zodat ik weer kan rijden.

we hebben er vandaag een moer op gelast, en die geprobeert los te draaien, maar de moer brak weeer, af, dus het zal wel een legering zijn.

hopen dat ik snel van dit nare( zacht uitgedrukt) probleem afkom

bedankt voor de tip slome ;)

Gr Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

tis gelukt
ff naar de lokale habbi garage , en die had wel een methode om em eraf te draaien, met een hoop gedoe, en een dop erop geslagen en losgedraaid met een luchttol.

ik ben weer ontzettend happy :mrgreen:

eerste wat ik nu ga doen, is mn nieuwe velgjes opknappen, beetje stoeprandschade, nix ernstig.

update volgt...

Gr Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

Fotoshootje gehouden begin deze week met een maatje van me, heb er gelijk maar een mooie wallpaper voor mazda mx-3.nl gemaakt staat wel ubervet.

Ben nu bezig om mn deuren goed te ontroesten en de binnenzijde van de deur goed in te smeren met hammerite, en zwarte teer.
Vervolgens al ik er bitumen matten in plakken, zodat het allemaal wat solide klinkt.

Er komen kenwood speakertjes in de deuren en de onderste helft van de deur is al bekleed, en de rest wordt ook zo. picca's in mn ledenprofiel pagina.

Gr Daniel
Afbeelding
MX3Pioneer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:09
Locatie: N/A

Bericht door MX3Pioneer »

heel leuk en aardig lieverd, maar wanneer gaan wij nou de shoot doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
DB89
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 280
Lid geworden op: 29 okt 2006, 16:33
Locatie: rotterdam

Bericht door DB89 »

haha :P, dat duurt nog even rick
als jij je mx-3tje heb doen we duoshoot :mrgreen:

de mx-3 gaat binnekort op stalling, om even grondig opgeknapt te worden.

dan komt er een groter update
maar duurt nog effies

Gr DB
Afbeelding
Plaats reactie