Nieuwe distributieriem ja of nee?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

Is de Driem van de highquality set van probestore een gates riem? of een ander merk maar wat zeker ook goede kwaliteit is. Verder heb ik de mazda dealer geinformeerd, en hier vertelde ze me dat er 4 spanrollen tot een distributie riem set horen. op de plaatje van probe store zie ik er 3 ??

Verder heb ik een waterpomp als extra nodig op de probe store site? of vervangt niemand de waterpomp gelijk met de driem?

Verder zal ik nog een hydraulische spanner staat á 87 pond. moet deze ook vervangen?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mazda weet er niks van, zijn er 3 en een hydraulische spanner.

Ik vroeg ook bij hun om een steun voor stuurbekrachtingspulley, kon hij niet vinden in het systeem en een andere (de verkeerde) alleen als complete set. Ik onderdeel nr geven, "owja dit is een andere hij vind hem wel in het systeem".

Maar goed dat terzijde.

Hydraulische spanner hoef je niet te vervangen als hij nog goed is opzich. Alleen baal je als hij 10.000 km na de D-riem het wel begeeft. kan je nog een x bijna.

waterpomp ook doen jah, tenzij dat natuurlijk net gedaan is. Wel de goede nemen zijn 2 types.

Ik heb de set hier vandaan (USA)

http://www.ebay.com/itm/Mazda-626-MX6-KL-V6-2-5-DOHC-24V-Timing-Belt-Water-Pump-/260694601563?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A1994%7CMake%3AMazda%7CModel%3AMX-3&vxp=mtr&hash=item3cb29bef5b#ht_3687wt_1163

http://www.ebay.com/itm/Mazda-626-MX6-2-5-DOHC-V6-KL-24V-Timing-Belt-Water-Pump-/220698514894?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3362a815ce#ht_3647wt_1163

Prijs: 120 euro incl verzenden + btw en wat invoer.

Merken:

Spanrollen: NTN Lagers en metalen rollen vs plastic rollen van GMB

Waterpomp OAW vergelijkbaar met GMB

Riem: Merkloos, maar dikker dan die van fps, voelt goed qua kwaliteit.

spanner hebben ze ook maar ik weet niet welk merk.


De levertijd van fordprobestore is in mijn ervaring vaak langer dan USA + douane.....
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

oh dat is weer een stukje goedkoper als probestore daar kwam ik met shipping uit op de 300 euro ongeveer geloof ik inclusief hydraulische spanner, mmmmm maarja ik ga er nog eens over denken
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Precies zoals Jforce zegt.

Even goed opletten bij de waterpomp dat je het model neemt die jij ook hebt (ronde/vierkante pully)

Zelf zou ik altijd de waterpomp vervangen na mijn eigen les.
Ook distributie vervangen, waterpomp was de verkeerde dus niet gedaan. 10.000km verder begon de waterpomp te lekken :nut:

Hydrolische spanner zou ik ook vervangen; deze willen nog wel eens afzwakken of het begeven.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

op probestore zag ik dat je idd 2 verschillende pompen hebt, maar er stond redelijk duidelijk het verschil tussen voor 1994 en na 1994. 32mm tegen 16mm ofzo?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Je kan de rondjes in het midden zien door de pulley heen, als je dus zo'n dubbele cirkel ziet heb je 32 mm

je hebt deze 2,

Afbeelding

Afbeelding

en je hebt deze. Deze 2 zijn zelfde beide 32mm alleen andere flens

Afbeelding
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

als ik op probe store gewoon na bouwjaar 1994 pak krijg ik neem ik aan gewoon de goede(voor k8 iig). Kan ik op de probestore site btw nergens een kenteken ingeven ofzo voor correcte onderdelen
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Vaak kan je kijken met je vin nummer of je het juiste onderdeel hebt .

Maar het klopt niet altijd hoor .
Zo hebben wij ook een verkeerde fuseekogel gehad .
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Bart Sambeek schreef:als ik op probe store gewoon na bouwjaar 1994 pak krijg ik neem ik aan gewoon de goede(voor k8 iig). Kan ik op de probestore site btw nergens een kenteken ingeven ofzo voor correcte onderdelen


kan wel bij uitchecken, en anders kan je mark mailen hij reageert vaak vrij snel.
Bart Sambeek
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2010, 17:52
Locatie: Sambeek

Bericht door Bart Sambeek »

heb je het email adres van die mark? of wil je dat liever niet posten hier of is het op de site te vinden heb eerlijk gezegd nog niet gezocht naar zijn adres
Plaats reactie