zeer natte vloer!

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ff een dom iets he

je expansietankje is die wel eens vol geweest terwijl de motor koud is?

dus dat die een tijd stil gestaan heeft en dan kijken

anders heeft er nooit genoeg in gezeten.



En als die t echt verbruikt dan moet je ff kijken of je slangen en doppen van de radiateur wel goed vast zitten en of t dopje van t expansietankje ook dicht is

koelsys word 90 tot 110 graden ongeveer en bij 100 krijg je stoom dus dat zie je niet ontsnappen als je rijd. Ik denk dat je t daar moet zoeken

anders vul je je koelsysteem tot max of gewoon tot de rand toe en laat je de motor een tijdje stationair lopen en blijf je erbij motorkap los en dan maar wachten, wel ff in de schaduw doen denk ik anders zie je t misschien nog niet
Laatst gewijzigd door MarcX3 op 10 apr 2006, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

vaag allemaal....

mijn 1e ingeving was dus idd ook je kachelradiator, maar als je zegt dat er daar nu niks meer lekt, dan twijfel ik er wel aan of daar je probleem zit..

check eens goed bij de vuldoppen van de koelslang en de rad.

bij mij was de dop ook lek ( gele dop op de dikke zwarte slang links naast je motorblok)

controleer eens of daar geen lekkage is... bij mij was ie lek, echter verging dit allemaal tijdens het rijden, waardoor er dus geen vloeistof op de grond lag, en ik me dood zocht naar de oorzaak van het probleem..

dat zou een oorzaak kunnen zijn van je verlies van koelvloeistof, zoals marc ook zegt, je ziet het niet heel goed, bij mij viel het wel ietsjes op, omdat het wat op het blok lekte en daardoor stoom onder de motorkap vandaan kwam..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
mx3DENHAAG
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
Locatie: den haag

Bericht door mx3DENHAAG »

allemaal bedankt! ik ga eens goed zoeken naar het mysterie van het verdwijnende koelvloeistof :D

ondertussen ben ik reuzebenieuwd waar al dat water vandaan komt (binnen).
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

turbulence schreef:

bij mij was de dop ook lek ( gele dop op de dikke zwarte slang links naast je motorblok)



Links?? Als je ervoor staat toch rechts :P

vanuit bestuurder links :nut:
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

ahhaha maar je hebt wel gelijk :lol:

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
mx3DENHAAG
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
Locatie: den haag

Bericht door mx3DENHAAG »

heren! goed nieuws(denk ik)!

Volgens mij lekt er geen koelvloeistof! Korte samenvatting;

Toen ik de lekkage ontdekte, ben ik gelijk rubbers deuren en schuifkanteldak gaan controleren. Die waren allemaal ok.
Toen onder de motorkap gekeken en reservoir was leeg, maar radiateur was vol (althans, als je de dop eraf haale was ie vol) Toen 1liter erbij gegooid. en na een tweetal ritjes én ca. 10min. warmdraaien was de reservoir weer he-le-maal leeg!!

Hierdoor ging ik er dus vanuit dat dit de oorzaak van de lekkage was, maar de liter die 'verdwenen' was, lag niet onder de auto en/of in de auto (??) Gisteren nogmaals de reservoir gevuld, auto laten lopen, onder de auto gekeken ; NIETS Binnen in; NIETS Toen weer tweetal ritjes (ca. 30km bij elkaar) en vanmorgen naar me wer (ca. 60km) en de reservoir is gewoon VOL!!

Ik denk nu dus dat de radiateur dus niet vol was en ook niet lek is. Nu nog zoeken waar al dat water dan vandaan kwam. Met de hoge druk erop (zaterdag) zag ik ook niets binnen lopen, ik denk dus aan een of andere rubber aan de onderzijde ofzo??
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Misschein was het inderdaad gewoon toeval... Hou gewoon even je peil goed in de gaten, liefst elke dag ff controleren en kijk of je probleem ook echt weg is.

Het is een duur grapje als je motor zonder koelvloeistof rijd
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mx3DENHAAG
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
Locatie: den haag

Bericht door mx3DENHAAG »

WitteFinish schreef:Misschein was het inderdaad gewoon toeval... Hou gewoon even je peil goed in de gaten, liefst elke dag ff controleren en kijk of je probleem ook echt weg is.

Het is een duur grapje als je motor zonder koelvloeistof rijd


ja inderdaad! net 60km achter de rug (terug weg naar huis) mét heel veel file en de reservoir is nog 'gewoon' vol, plus dattie niet te heet werd (iets over de helft)!

enige probleem is dus; waar komt al die water vandaan?? :roll: :blink:
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Als t niet de rubbers zijn moet je s ff de bekleding optillen dus dat word schroeven of je krikt m ff op en kijkt eronder wel assteunen gebruiken!!

onder op/in de vloer waar je voeten zitten iig bij de bestuurderskant en de bijrijder dacht ik ook zit een grote rubberen dop misschien is die weg.
en neemt de bekleding misschien water op.


maar goed ik weet niet hoever je t tapijt weggerold hebt
Driven by a sixpack
mx3DENHAAG
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 apr 2006, 20:25
Locatie: den haag

Bericht door mx3DENHAAG »

MarcX3 schreef:Als t niet de rubbers zijn moet je s ff de bekleding optillen dus dat word schroeven of je krikt m ff op en kijkt eronder wel assteunen gebruiken!!

onder op/in de vloer waar je voeten zitten iig bij de bestuurderskant en de bijrijder dacht ik ook zit een grote rubberen dop misschien is die weg.
en neemt de bekleding misschien water op.


maar goed ik weet niet hoever je t tapijt weggerold hebt


ik neem aan dat je de raamrubbers bedoelde?
nee, met hogedrukspuit kwam er niet eens water naar binnen :?
en die grote rubberen dob op de bodem zit er 'gewoon' in....
ik weet het ook echt niet meer....
ga morgen voor 5 dagen naar het buitenland, maar zal daarna de auto op de bok zetten en maar goed de onderkant inspecteren...
Plaats reactie