@MX3V6_DH
Moderator: Moderators
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Sorry gasten ik had al een tijd niet meer in dit topic gekeken
Op de 1 of andere manier heb ik ondanks m'n abonnement op dit topic geen email gehad toen er nieuwe berichten in gezet zijn.
@turbulence: voordat de tectyl erop is gegaan heeft de auto eerst een paar dagen binnen uit staan drogen, anders zou je idd alleen maar vocht in gaan sluiten en krijg je alsnog een roestende MX
Vorige maand heb ik door een tuning bedrijfje hier in de buurt mijn luchtinlaat aan laten passen. Deze bestaat nu uit het Green airfilter dat ik nog had liggen van mijn vorige MX-3 gemonteerd op een set aluminium buizen, geinspireerd door johnmichel z'n setup. hier een foto:
Het geluid dat dit produceert is in 1 woord geweldig. Vanaf ongeveer 3000 rpm begin
je een mooie diepe V6 roffel te horen die alleen nog maar mooier wordt naarmate hij meer toeren maakt. Bij m'n vorige MX-3 had ik gewoon de standaard flexibele buis tussen het gasklephuis en de luchtmassameter en daar dan direct het Green filter op, maar dit geeft toch wel ff een wat beter geluid
Wat ik hierna aan de auto wil gaan doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar dat zal waarschijnlijk toch pas van de zomer worden.
Op de 1 of andere manier heb ik ondanks m'n abonnement op dit topic geen email gehad toen er nieuwe berichten in gezet zijn.
@turbulence: voordat de tectyl erop is gegaan heeft de auto eerst een paar dagen binnen uit staan drogen, anders zou je idd alleen maar vocht in gaan sluiten en krijg je alsnog een roestende MX
Vorige maand heb ik door een tuning bedrijfje hier in de buurt mijn luchtinlaat aan laten passen. Deze bestaat nu uit het Green airfilter dat ik nog had liggen van mijn vorige MX-3 gemonteerd op een set aluminium buizen, geinspireerd door johnmichel z'n setup. hier een foto:
Het geluid dat dit produceert is in 1 woord geweldig. Vanaf ongeveer 3000 rpm begin
je een mooie diepe V6 roffel te horen die alleen nog maar mooier wordt naarmate hij meer toeren maakt. Bij m'n vorige MX-3 had ik gewoon de standaard flexibele buis tussen het gasklephuis en de luchtmassameter en daar dan direct het Green filter op, maar dit geeft toch wel ff een wat beter geluid
Wat ik hierna aan de auto wil gaan doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar dat zal waarschijnlijk toch pas van de zomer worden.
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
-
- Super-Pilot
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
- Locatie: Hamont(B)
-
- Moderator
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 jul 2006, 20:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Vandaag een botsing gehad
Ik reed rechtdoor op een weg, vrouw in een auto die voor mij van links kwam en diezelfde weg opdraaide beweert mij niet gezien te hebben (knalrode MX-3 niet opvallend genoeg? ) dus ik klapte met een snelheidsverschil van +- 30 km/h in d'r flank...
meteen na de botsing zijn we naar een parkeerplaats gereden waar ik deze foto's heb gemaakt met m'n telefoon:
307CC van de tegenpartij (groef in de dorpel is van mijn velg):
De 'score' tot nu toe: voorbumper ingedeukt, lakschade op de voorbumper, lakschade op het linkervoorscherm, linkervoorvelg is de lak van beschadigd, linkerspiegel is iig de lak van beschadigd en waarschijnlijk ook het kunstof zelf is gescheurd... misschien nog meer schade maar dat is wat ik tot nu toe heb gezien.
Ik heb geen voorrang gekregen terwijl ik het wel had dus ben niet de schuldige, morgenochtend ga ik naar de verzekering om het schadeformulier inleveren.
Ik hoop dat m'n MX voor het aankomende JAF er weer helemaal perfect uitziet maar ik vrees het ergste...
Ik reed rechtdoor op een weg, vrouw in een auto die voor mij van links kwam en diezelfde weg opdraaide beweert mij niet gezien te hebben (knalrode MX-3 niet opvallend genoeg? ) dus ik klapte met een snelheidsverschil van +- 30 km/h in d'r flank...
meteen na de botsing zijn we naar een parkeerplaats gereden waar ik deze foto's heb gemaakt met m'n telefoon:
307CC van de tegenpartij (groef in de dorpel is van mijn velg):
De 'score' tot nu toe: voorbumper ingedeukt, lakschade op de voorbumper, lakschade op het linkervoorscherm, linkervoorvelg is de lak van beschadigd, linkerspiegel is iig de lak van beschadigd en waarschijnlijk ook het kunstof zelf is gescheurd... misschien nog meer schade maar dat is wat ik tot nu toe heb gezien.
Ik heb geen voorrang gekregen terwijl ik het wel had dus ben niet de schuldige, morgenochtend ga ik naar de verzekering om het schadeformulier inleveren.
Ik hoop dat m'n MX voor het aankomende JAF er weer helemaal perfect uitziet maar ik vrees het ergste...
Hard rijden is genieten van het potentieel van je auto.