@Robin-mx3

Hier kunt u praten over de auto's e.d. van "Leden". (zie menubalk "LEDEN" voor online profielen)

Moderator: Moderators

robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

nou.... nadat mn mx al zo'n 2 weken staat te wachten op zijn veerschotels zijn ze eindelijk onderweg.. pff mis mijn auto. haha 8)
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Veerschotel vervangen, en aankomende zaterdag de andere op de brug en t boeltje even aanpakken. in ieder geval weer kunnen rijden.

Echter moet ik deze maand voor de APK dus heb nog wel t een en ander te doen..

De veerschotel die dus doorgerot was viel letterlijk in 10 stukken naar beneden :shock:
jeroidMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 336
Lid geworden op: 25 jun 2009, 13:06

Bericht door jeroidMX3 »

robin-mx3 schreef:Veerschotel vervangen, en aankomende zaterdag de andere op de brug en t boeltje even aanpakken. in ieder geval weer kunnen rijden.

Echter moet ik deze maand voor de APK dus heb nog wel t een en ander te doen..

De veerschotel die dus doorgerot was viel letterlijk in 10 stukken naar beneden :shock:


blij dat ze nu weer gewoon goed zijn toch :D
Wie laag wil zijn, moet omrijden
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

jeroidMX3 schreef:
robin-mx3 schreef:Veerschotel vervangen, en aankomende zaterdag de andere op de brug en t boeltje even aanpakken. in ieder geval weer kunnen rijden.

Echter moet ik deze maand voor de APK dus heb nog wel t een en ander te doen..

De veerschotel die dus doorgerot was viel letterlijk in 10 stukken naar beneden :shock:


blij dat ze nu weer gewoon goed zijn toch :D


jazeker! heb ongeveer een maand niet gereden, ivm lange wachttijd.. dus diezelfde dag nog vervangen toen me bestelling binnen was 8)
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Afbeelding
Afbeelding

hier 2 foto's van hoe mijn veerschotel er in zat...
Gebruikersavatar
Be_Easy
Pilot
Pilot
Berichten: 503
Lid geworden op: 03 feb 2010, 11:44
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Be_Easy »

maar goed da je hebt vervangen als ik dat zo zie,,denk dat ik morgen zelf ook maar eens een kijkje ga nemen. heb eigenlijk geen idee hoe de mijne erbij staan;)
Veel rijplezier weer iig
Mazda Mx-3 2.5L KLDE '92

Horsepower is how hard you hit the wall --Torque is how far you take the wall with you
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

ja idd, schrok best wel dat het zo erg kapot was.. als je achter aan de zeikanten die plastic kappen weg haalt waar je gordels uitkomen, en daar je gordelspanner eventueel weg haalt kun je het al een beetje zien... grt
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

Gisteren met de auto bezig geweest in de garage en alvast het 1 en ander gedaan.

- panhardstang vervangen.
- oliefilter en olie vervangen/ ververst
- luchtfilter vervangen
- boegies vervangen
- midden demper gerepareerd
- stuurolie bijgevuld

de auto verder nagelopen voor de APK en toen wat minder leuke ontdekkingen gedaan..

- Schokbreker links achter lek
- veer linksvoor gebroken
- stuurkogel links speling
- fuse kogels links en rechts slecht

Dus gelijk 2 nieuwe schokbrekers achter en veren voor van monroe laten bestellen en 2 nieuwe stuurkogels en fuseekogels besteld.

Dus volgende week weer zat te doen! :bier:
PascalMX3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 mar 2006, 22:15
Locatie: Musselkanaal

Bericht door PascalMX3 »

Nog ff en je hebt een nieuwe auto :mrgreen:

Heb bij mij laatst ook de stuur en fuseekogel vervangen. Dam, die zitten goed vast, dus als het na een tijdje inweken van wd40 niet helpt, gewoon de brander er op. Het loopt namelijk conisch, dus met een beetje hitte wil het wel. Als je ze los hebt, en je gaat de nieuwe monteren, het conische gat goed vetvrij maken, anders draaid ie mee met het vastdraaien.
robin-mx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 262
Lid geworden op: 23 sep 2009, 20:21
Locatie: Utrecht.

Bericht door robin-mx3 »

haha ja inderdaad, denk dat ik weer helemaal aan het rijgedrag moet gaan wennen :mrgreen: hij wordt ook gelijk uitgelijnt dus kan niet wachten tot het allemaal gebeurd is. en bedankt voor de tip :bier:
Plaats reactie