@Beekluiis's
Moderator: Moderators
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Ok ander probleempje... ik rij sinds de verlagings veren met geklapper als ik over een flinke drempel ga of hobbel. Nou heb ik mijn stabiliatorstangen al vervangen maar het geklapper is er nog steeds! schokbrekers zitten goed op z'n plek net als de veren. Heb zelfs die rubbers die tussen je schokbreker en je veer zit schoongemaakt en ingesmeerd met vaseline.
Dus zie ik iets over het hoofd waar ik nog meer naar kan kijken?
wiellagers zijn goed net als de homokineten.
Dus zie ik iets over het hoofd waar ik nog meer naar kan kijken?
wiellagers zijn goed net als de homokineten.
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
heb je ook de stabilisator eindjes (endlinks) vervangen? je moet even controleren of er speling zit op de kniegewrichten. Controleren kan alleen als de vering dragend is oftewel auto moet met zijn wielen op de grond staan.
kan je het geluid opwekken als je de voorkant van de auto op en neer kan duwen?
zitten de veren onder spanning als je de auto opkrikt?
kan je het geluid opwekken als je de voorkant van de auto op en neer kan duwen?
zitten de veren onder spanning als je de auto opkrikt?
-
- MazdaMx-3 Sponsor
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 aug 2011, 15:48
- Locatie: son
als je hem boven de put heb staan kan je mooi proberen om het geluid na te bootsen door de auto steeds naar beneden te trekken.
vaak is zoiets een rubber of speling.
omdat je je auto heb verlaagd moet je een ding goed in de gaten houden. je oem rubbers in het onderstel zijn niet gemaakt om te torderen/draaien. als je je onderstel vast laat zitten of aandraait als de auto van de grond is gaat hier zeer veer spanning op staan. het kan helpen om wanneer de auto boven de put staat. je bouten/moeren. een klein stukje los te draaien om zo de rubbers in de rustpositie terug te laten komen en dan weer vast te zetten.
succes,
het blijft altijd moeilijk te zeggen wanneer je het geluid niet hebt gehoord dus hoop dat je iets aan de info hebt.
vaak is zoiets een rubber of speling.
omdat je je auto heb verlaagd moet je een ding goed in de gaten houden. je oem rubbers in het onderstel zijn niet gemaakt om te torderen/draaien. als je je onderstel vast laat zitten of aandraait als de auto van de grond is gaat hier zeer veer spanning op staan. het kan helpen om wanneer de auto boven de put staat. je bouten/moeren. een klein stukje los te draaien om zo de rubbers in de rustpositie terug te laten komen en dan weer vast te zetten.
succes,
het blijft altijd moeilijk te zeggen wanneer je het geluid niet hebt gehoord dus hoop dat je iets aan de info hebt.
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Ok ik probeer het geluid zo duidelijk mogelijk te brengen...het komt duidelijk van voren vandaan..en echter alleen hoorbaar als ik over een stevige drempel of kuil rijd of over een stevige klinkerweg rijd. Zeg maar als je auto 'stuiterd' en het geluid hoor je niet als je rustig inveert. Met bijvoorbeeld een laag drempeltje en dus ook niet hoorbaar als ik aan mijn auto gaat trekken of duwen of wat dan ook..
Beetje duidelijk zo? hoop het wel want ik word gek van dat geluid
Edit: heb me onderkant WEER gecontroleerd op gekrikt en al en ik kan nog steeds NIKS vinden! schokdempers lekken niet, velgen zitten vast, wiellagers nog goed, stabi-stangen zijn pas vervangen. homokineten goed en me stuurstangen!
Wel heb ik vaker gehoord dat mensen hier ook last van hadden en maar uit wanhoop hun schokdempers hadden vervangen en er vanaf waren...
Beetje duidelijk zo? hoop het wel want ik word gek van dat geluid

Edit: heb me onderkant WEER gecontroleerd op gekrikt en al en ik kan nog steeds NIKS vinden! schokdempers lekken niet, velgen zitten vast, wiellagers nog goed, stabi-stangen zijn pas vervangen. homokineten goed en me stuurstangen!
Wel heb ik vaker gehoord dat mensen hier ook last van hadden en maar uit wanhoop hun schokdempers hadden vervangen en er vanaf waren...
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- Beekluiis
- Co-Pilot
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 feb 2012, 12:30
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1993
Robert, ik heb vandaag nog gekeken en lagers zijn nog goed. Wel ben ik erachter gekomen dat er allemaal losse rubber stukjes uit die stofhoes kwamen die om je cilinder van de schokbreker zit...was dit iets van een stootrubber? en het bevestigingspunt van de schokbreker aan het chassis zelf ( die onder de motorkap ) zit een rubber sprietje..welke kant moet deze op wijzen?
hoop dat je me snapt!
hoop dat je me snapt!