Pascalmx3
Geplaatst: 17 jul 2010, 21:21
Hey iedereen!
Ik zit al een tijdje op het forum, maar nog nooit een voorstel/profieltopic aangemaakt.
Ik ben Pascal 27 jaar en woon in Musselkanaal(GR) en ik rijd sinds november 2005 Mazda MX-3. De mx3 is helaas gecrasht in februari 2006, en gelukkig was het niet mijn schuld, en kon toch weer een mx3 kopen in april 2006. Die heb ik van Angelo uit oosterhout gekocht, en heb ik op dit moment nog steeds, een 2002 ingevoerde duitse zwarte mx3 v6 1994 met standaard nieuw type dashboad, airbag, open dak etc etc.
Helaas is in april 2008 iemand op mij ingereden, en had ik beetje schade. De verzekering keerde goed uit, dus heb de hele auto aangepakt. Alles gestript, deuren eruit, kofferklep en motorkap eraf, antenne, slotje, sproeier en logo gecleand, waarna hij professioneel gespoten is.
Optisch is het volgende veranderd;
Mazdaspeed voorbumper
smoked altezza in corvette style achterlichten
smoked bumper en zijknippers met smd lampen
nieuwe voorruit met raamband
koplampen binnenkant zwart gemaakt
bixenon
aantal dingen gecleand
etc etc
Qua remmerij heb ik nu gepreforeerde National Brake schijven, met greenstuff voor en ferrodo achter. Remklauwen heb ik gereviseerd en nieuw lakje erop gedaan. Verder goodridge rvs remslangen en nieuwe dot4 remvloeistof.
Veel dingen eronder allemaal in de bitumen gezet, en nog aantal dingen vervangen.
Qua vering/demping heb ik nu GTS suspension, met 6cm verlaging voor en achter 4cm.
Toen begon het te kriebelen met de audio
Maar mijn budget was niet zo groot meer, dus heb het maar gewaagd op drie lanzar versterkers die ik zelf opgewaardeerd heb met solderen en andere condesatoren erin. En ik moet zeggen.........
Genieten van de helderheid, en doof worden is geen probleem
Qua audio;
voeding 2 x 50mm2 afgezekerd op 200amp
hifonics tripple rca kabels
voor de rest allemaal hoogwaardig speakerkabels. Ook in de deuren andere kabels getrokken.
Phonocar 805, 738 702 en rockford zijn de speakers/woofers geworden.
Bekisting en demping van de speakers heb ik ook professioneel aangepakt, zo staat de subkist bv vast met zware metalen strippen en staat hij op 3cm rubberen tegels. Alle bekistingen staan los vanelkaar, en hebben geen invloed opelkaar.
Er zit ongeveer 20 a 30 kilo bitumen in voor de demping van de deuren, dak, achterin etc.
Al met al, is de auto zeker wel meer als 100 kilo zwaarder geworden, maar heb toch niet het geld genomen voor een ander blok, omdat ik ook een andere hobby heb, namelijk paramotor(vliegen)
Kan er wel een boek over schrijven, maar ik laat het eerst hier ff bij
Wat een geweldige hobby is dat toch, een Mazda MX-3 V6
Zie link voor foto's. Laatste foto's zijn recent gemaakt en is hij ook verlaagd..... Kan bijna geen foto's maken, ivm dat de auto ontzettend glimt, en dan heb ik h'm nog niet eens in de was gezet, nouja anderhalf jaar geleden toen ie net van de spuiter kwam
http://www.mijnalbum.nl/Album-SCLIOT8G- ... Mazda.html

Ik zit al een tijdje op het forum, maar nog nooit een voorstel/profieltopic aangemaakt.
Ik ben Pascal 27 jaar en woon in Musselkanaal(GR) en ik rijd sinds november 2005 Mazda MX-3. De mx3 is helaas gecrasht in februari 2006, en gelukkig was het niet mijn schuld, en kon toch weer een mx3 kopen in april 2006. Die heb ik van Angelo uit oosterhout gekocht, en heb ik op dit moment nog steeds, een 2002 ingevoerde duitse zwarte mx3 v6 1994 met standaard nieuw type dashboad, airbag, open dak etc etc.
Helaas is in april 2008 iemand op mij ingereden, en had ik beetje schade. De verzekering keerde goed uit, dus heb de hele auto aangepakt. Alles gestript, deuren eruit, kofferklep en motorkap eraf, antenne, slotje, sproeier en logo gecleand, waarna hij professioneel gespoten is.
Optisch is het volgende veranderd;
Mazdaspeed voorbumper
smoked altezza in corvette style achterlichten
smoked bumper en zijknippers met smd lampen
nieuwe voorruit met raamband
koplampen binnenkant zwart gemaakt
bixenon
aantal dingen gecleand
etc etc
Qua remmerij heb ik nu gepreforeerde National Brake schijven, met greenstuff voor en ferrodo achter. Remklauwen heb ik gereviseerd en nieuw lakje erop gedaan. Verder goodridge rvs remslangen en nieuwe dot4 remvloeistof.
Veel dingen eronder allemaal in de bitumen gezet, en nog aantal dingen vervangen.
Qua vering/demping heb ik nu GTS suspension, met 6cm verlaging voor en achter 4cm.
Toen begon het te kriebelen met de audio

Maar mijn budget was niet zo groot meer, dus heb het maar gewaagd op drie lanzar versterkers die ik zelf opgewaardeerd heb met solderen en andere condesatoren erin. En ik moet zeggen.........


Qua audio;
voeding 2 x 50mm2 afgezekerd op 200amp
hifonics tripple rca kabels
voor de rest allemaal hoogwaardig speakerkabels. Ook in de deuren andere kabels getrokken.
Phonocar 805, 738 702 en rockford zijn de speakers/woofers geworden.
Bekisting en demping van de speakers heb ik ook professioneel aangepakt, zo staat de subkist bv vast met zware metalen strippen en staat hij op 3cm rubberen tegels. Alle bekistingen staan los vanelkaar, en hebben geen invloed opelkaar.
Er zit ongeveer 20 a 30 kilo bitumen in voor de demping van de deuren, dak, achterin etc.
Al met al, is de auto zeker wel meer als 100 kilo zwaarder geworden, maar heb toch niet het geld genomen voor een ander blok, omdat ik ook een andere hobby heb, namelijk paramotor(vliegen)

Kan er wel een boek over schrijven, maar ik laat het eerst hier ff bij


Zie link voor foto's. Laatste foto's zijn recent gemaakt en is hij ook verlaagd..... Kan bijna geen foto's maken, ivm dat de auto ontzettend glimt, en dan heb ik h'm nog niet eens in de was gezet, nouja anderhalf jaar geleden toen ie net van de spuiter kwam

http://www.mijnalbum.nl/Album-SCLIOT8G- ... Mazda.html