Cilinder wegvallen spoed vraag?

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

DragMasterNL
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:39
Locatie: noord holland

Cilinder wegvallen spoed vraag?

Bericht door DragMasterNL »

na een dagje strand van het weekend stond de mx3 op een helling geparkeerd ong.20% schuin, geen probleem, bij het weggaan draaide hij erg onregelmatig en stotterd en draaid 5 soms 6 dan weer 5 cilinders? weet iemand wat dit kan zijn?

sorry wist niet waar dit te posten :oops:
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Dat hij een behoorlijke tijd schuin heeft gestaan en dat er olie naar plaatsen is gelopen waar het niet zou horen? Dat is het eerste waar ik aandenk. Reed hij na een tijdje weer gewoon normaal?
DragMasterNL
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:39
Locatie: noord holland

Bericht door DragMasterNL »

He bedankt voor je reactie, heb vandaag even gekeken en me bougies vervangen maar hij blijft vreemd lopen, viel me op dat bij cilinder 4 olie rond de bougie zat (vergeleken met de rest want die waren droog) hij heeft altijd tot dat moment goed gereden maar vanaf dat moment na een dagje strand niet meer dus het moet wel aan de parkeerstand hebben gelegen hij stond aardig schuin (wat volgens mij ook niks mag uitmaken ik was niet de enigste auto die daar stond) maar ik baal er aardig van in elk geval .. heb al stukjes gelezen over de onsteking .. hij was wel altijd lang starten voor hij aansloeg .. weet jij nog iets? of wat ik zelf kan doen? groetjes
Gebruikersavatar
sjaakk91
Pilot
Pilot
Berichten: 908
Lid geworden op: 14 aug 2010, 18:28
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1992
Locatie: Baarn

Bericht door sjaakk91 »

Kan je ook zien of er olie in de cilinder is gekomen?
DragMasterNL
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:39
Locatie: noord holland

Bericht door DragMasterNL »

sjaakk91 schreef:Kan je ook zien of er olie in de cilinder is gekomen?


er is geen olie in de cilinder gekomen ..
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Als er olie in je bougiegaten zit, kan dit ook stotteren veroorzaken. de vonk kan overslaan via de olie en dan niet via de bougie.
*Technical service Mazda mx-3.*
DragMasterNL
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:39
Locatie: noord holland

Bericht door DragMasterNL »

Tijdens het vernieuwen van de 6 bougies heb ik natuurlijk de olie opgeruimd en is er ook geen olie meer gekomen op die plek, verder is de motor mooi droog van buiten .. hij staat nu weer wat daagjes stil omdat ik het niet vertrouw om er zo mee te rijden .. ben van plan om eerst even naar de dealer te rijden voor het uitlezen van de computer .. ik hoop maar dat het mee gaat vallen anders ben ik bang dat ik afscheid moet nemen van dit juweeltje ,.. :cry:
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Of gewoon de klepdekselpakkingen laten vervangen wat dit probleem veroorzaakt. Weet bijna zeker dat er geen storing in staan
*Technical service Mazda mx-3.*
DragMasterNL
New member
New member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 aug 2012, 12:39
Locatie: noord holland

Bericht door DragMasterNL »

Bougies en bougieskabel vervangen maar helaas draait de motor nog steeds zeer onregelmatig .. zou het kunnen dat hij van tijd is gegaan? misschien wel door starten terwijl hij erg schuin stond? ik ben ook erg aan het nadenken wat het kon veroorzaken .. zelfs dat het die dag ook ruim 35 graden was ..
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Nee een motorblok gaat niet van tijd, door te starten, terwijl je op een helling staat ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Plaats reactie