Pagina 1 van 2
					
				curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 13:58
				door mr.koekoek
				wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben  curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 14:25
				door mr.koekoek
				wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 16:07
				door JForce
				mr.koekoek schreef:wou ik gelijk ook ff weeten of een versnellings bak van een 1.8 of 2.5 op een 1.6 past mijne raakt af denk als het past koop ik vast knappe bak voor strks bij me anderemotor
Past niet.
mr.koekoek schreef:wat moet ik nemen een curved of een longneck ik heb op internet een stuk of 8 blokken gevonden maar ze hebben  curved en longneck blokken voor dat ik een beslising neem wou ik even een mening van mensen die wat meer ervaring hier mee hebben.
Curved
kl-01 nokken assen
+ meer low end vermogen.
- minder vermogen  +/- 190
- opletten dat je echt een "KL-ZE" koopt, er is ook een curved neck KLDE, met KLDE zuigers. En er is een curved neck met KLDE koppen, KL-ZE zuigers en een curved neck intake. En een met KL-ZE koppen, KLZE zuigers en een curved neck intake.
Long Neck  (officiele ZE)
kl-31 nokken assen
+ meer high end vermogen
+ meer vermogen +/- 200
- accu past niet meer waar hij oorspronkelijk zit
Zie ook : 
http://www.oocities.org/viv95pgt/klze.html 
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 16:12
				door sjaakk91
				Heb je een 1.6 motor er in? Dan kan je beter een V6 kopen en daar dan een 2.5L er in zetten. Van een 1.6 naar een V6 is heel veel werk en geld. Denk bijvoorbeeld aan ander subframe andere remmen. Beide blokken passen maar een curvedneck is minder werk met er in te zetten.
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 17:29
				door Fidoo
				Van 1.6 naar v6 2.5 is zonde van je geld. Je bent goedkoper uit als je v6 mx-3 koopt + 2.5 blok los er bij
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 17:59
				door mr.koekoek
				ja ik heb zelf een 1.6 tis me eerste auto maar die 1.6 is gewoon k*t dus denk gooi ff ander blok in maar als het hele sub frame om moet is het nog al flink werk ja denk dat ik dan maar kijk voor een v6 en dan daar een klze in moet hangen
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 11 mei 2013, 22:09
				door WhiteFinish
				De eigenlijke vraag is curved vs longneck. 
Ik zou zeggen longneck... zit meer vermogen in.
Maar de reden om voor een van de blokken te gaan is niet echt geweldig.
Het gaat je ontzettend veel tijd (en waarschijnlijk geld) kosten om van 4 cil naar v6 te gaan.
Tevens zijn versnellingsbakken tussen 4 en 6 cilinder anders en niet uitwisselbaar.
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 12 mei 2013, 12:42
				door mr.koekoek
				WhiteFinish schreef:
Je kan beter ergens een BP, of BPT blok zoeken. Deze zijn veelal ook helemaal niet duur.
waar kan ik zoon blok vinden danh??in wat voor auto zitten die???
 
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 12 mei 2013, 21:17
				door Fidoo
				323tjes en volgens mij ook mx-5jes
			 
			
					
				Re: curved nek of longneck
				Geplaatst: 12 mei 2013, 22:44
				door Riesh
				die van een Mx3 is wat lastiger inbouwen (achterwielaandrijver)
 BP = 1.8GT  blok uit een  323 type (f)BG van begin 90