Pagina 1 van 1

Ventilator valt uit

Geplaatst: 23 jul 2013, 22:18
door Anthnyy
Hallo, eerste dagen met de auto bevallen me geweldig. vandaag 3 uur bezig geweest met wassen en poetsen en hij ziet er uit als nieuw haha.

Maar nu, het is een auto met leeftijd (bj: 1996) dus je komt altijd iets tegen.

tot nu toe: klepstoters zijn te horen, correct me if i'm wrong: tikken gaat blijkbaar met toerental mee. binnenkort een reiniger halen en daarna even nieuwe olie erin, welke raden jullie aan? 5w30 of 10w30? mocht het niet helpen dan wordt het even uitzoeken hoe ik dat ga oplossen, neem aan dat dit op den duur schadelijk is :?

en even on-topic,

als ik de ventilator in of airco in stand 1,2,3 zet dan blaast hij lucht, maar niet geweldig veel. stand 4 valt hij uit. in stand 1,2,3 ( ga ik vanuit heb hem tot nu toe of op 3 of uit gehad) blaast hij lucht maar minder dan zou moeten, en bij extra gas geven (inhalen op snelweg) of een iets scherper bochtje valt hij uit. na een tiental secondes slaat hij weer aan. Hoe zou ik dit kunnen oplossen? of in ieder geval vinden wat er loos is?

alvast bedankt

Re: Ventilator valt uit

Geplaatst: 23 jul 2013, 22:29
door WhiteFinish
Je tikken kan soms verholpen worden met zo'n reiniger.

Gebruik 10w40 olie, niet eens een volsyntetische als je blok al wat meer km's heeft gemaakt

2.
Lijkt wel op een los contact of een bijna doorgebrande zekering oid ? Check dat eens eerst.

Re: Ventilator valt uit

Geplaatst: 24 jul 2013, 08:33
door lenny-v
Ik gebruik elk jaar bij mijn olieverversing een flesje Forté Top End Treatment. Dit is tegen het tikken van de klepstoters, bij mij hoor je ze alleen als het hard vriest. Koste om en nabij 20 euro bij de dealer.
Ik heb wel toen ik de auto net had een motorflush gedaan wat wel aan te raden is voordat je een toevoeging gebruikt.

Hier een link dan kan je alle producten van hun bekijken en zien wat je nodig hebt.
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Auto.html

Dat je ventilator het op stand 4 niet doet is raar, het zou aan je kachelweerstand kunnen liggen maar als die kapot gaan doen meestal 1 2 en 3 het niet en 4 juist wel omdat daar geen weerstanden tussen zittendie kapot gaan. Ik zou op zoek gaan naar een losse stekker ( van de schakelaar en kachelweerstand in ieder geval) losse of geknikte draad, zekering( kijk ook naar de aansluitingen in de zekeringkast of die er netjes uit zien). En anders voor de zekerheid op de sloop een andere kachelweerstand halen( al lijkt me dit niet de oorzaak maar het is moeilijk oordelen zonder de auto voor je te hebben staan)

succes! :mrgreen:

Re: Ventilator valt uit

Geplaatst: 29 aug 2013, 23:30
door Anthnyy
Beetje afwezig geweest ivm school. Update:

Airco doet t niet.

Klepstoters zijn stiller na het verversen van de olie. Waarschijnlijk heeft hij te lang stil gestaan.

En wat betreft de ventilator. Die schuift over zn as. Een beweging waardoor gewicht naar voren beweegt (zoals gas los of remmen) dan houdt hij op totdat je gas bijgeeft. Dit is merkbaar in stand 3 en 4 aangezien dan een stop in aanvoerlucht het meest merkbaar is. Werk aan de winkel dus!

Re: Ventilator valt uit

Geplaatst: 30 aug 2013, 18:05
door lenny-v
Heb je wel airco? want de mx-3 heeft standaard een airco knop erin zitten maar de meeste hebben geen airco ingebouwd zitten. En ik denk dat de stekker van je kachelventilator los zit of slecht contact maakt, of een draadje maakt massa en stopt ie ermee, zoiets :mrgreen:

Re: Ventilator valt uit

Geplaatst: 01 sep 2013, 11:49
door Anthnyy
Dacht van wel haha, heb nog niet uitgebreid onder de kap gekeken..

Re: Ventilator valt uit

Geplaatst: 01 sep 2013, 13:22
door WhiteFinish
Je zou airco leidingen moeten zien lopen.