Pagina 1 van 1
spuiten onderdelen onder de motorkap
Geplaatst: 12 sep 2005, 20:15
door turbulence
wil mn enginebay straks met motorblok wissel opknappen, en zit te denken om bijv kleppendeksels, inlaatspruitstuk en stabistang te spuiten.
nu moet dit natuurlijk voor de 1e 2 hittebestendig zijn.
wat voor lak/spuitverf kan je daar het beste voor gebruiken? neem aan dat je met een goeie motip lak de stang wel kan doen of niet?
verkoop op de zaak wel motip hittebestendige verf, maar die moet je opspuiten, laten drogen, en dan ''inbranden'' op een temperatuur rond de 100-150 graden oid..
hoe dat te realiseren dan???
Geplaatst: 12 sep 2005, 20:20
door Marcel_mx3
Je kunt gewoon spuitbussen halen zowel van motip als van andere merken die hitte bestendig zijn tot 500 Graden...
De betere verf zaken, cq auto onderdelenshops cq tunings shops hebben dit wel liggen....
Over het inbranden heb ik nog nooit wat gehoord, gewoon de verf laten drogen en showen maar !
Geplaatst: 12 sep 2005, 20:22
door turbulence
Marcel_mx3 schreef:Over het inbranden heb ik nog nooit wat gehoord, gewoon de verf laten drogen en showen maar !
jah, had er ook nog nooit van gehoord, maar dit ff geript van motip site...
hoe je dat moet hebbben... zeker een half uur tot een uur met de verfbrander erop staan te mikken zeker
De hittebestendige lak aanbrengen in meerdere dunne lagen. Voor het aanbrengen van de volgende laag, de spuitbus weer schudden. Een uur laten drogen bij kamertemperatuur. Aansluitend 30 tot 60 minuten verhitten (160°C) om de laklaag uit te laten harden. Tijdens het uithardingproces ontstaat rookontwikkeling vanuit de lak.
Geplaatst: 12 sep 2005, 20:46
door Marcel_mx3
De lak zal onder de kap nooit de tempratuur van 160 graden bereiken denk ik..
Ik denk dat dus gewoon rijden met de auto de lak voldoende zal laten verharden...
Geplaatst: 27 sep 2005, 19:34
door speedstar
wat dacht je van poedercoad
dat is nog beter en meer weervast ook

Geplaatst: 27 sep 2005, 19:40
door MarcX3
speedstar schreef:wat dacht je van poedercoad
dat is nog beter en meer weervast ook

Poedercoaten is denk ik moeilijker en een stuk duurder aangezien t bij een poedercoatbedrijf moet gebeuren en je alles echt heel goed moet afplakken (na t event. zuurbad) want die poeder gaat overal doorheen en dat moet je er ook weer afhalen voor die de oven in gaat en de poeder is schreeuwend duur
Maar ben met je eens dat pedercoating erg slijtvast is, als je er met een hamer op slaat heb je eerder een dut in t metaal dan dat de lak eraf is
of je moet iemand kennen die dit doet en die je wilt matsen
Geplaatst: 29 sep 2005, 20:19
door speedstar
tjha ik wil wel eens kijken ik werk al 3 jaar als spuiter op zo'n bedrijf
dus ik wil het best voor iemand doen maar ik moet mijn eigen motor ook nog doem aar die durf iki niet zo goed uit elkaar te halen dus als iemand mij daar dan weer mee wil helpen

Geplaatst: 29 sep 2005, 22:22
door bramx3
miss dat dan iemand uit je buurt , jou helpt met het blok uit en in elkaar te zetten ..
en jij dan hem matst met een leuk kleurtje

Geplaatst: 30 sep 2005, 15:47
door speedstar
Lijkt mij ook wel een idee ik ben der wel voor in
Nu nog iemand in de buurt die mijn motor uit elkaar durft te halen
en ook weer GOED terug inelkaar kan zetten

Geplaatst: 02 okt 2005, 13:08
door martinenijenhuis
Speedstar jij werkt bij een poedercoating bedrijf, als spuiter?
Groetjes M&M