Heb ik hydrolische of mechanische kleppen???
Moderator: Moderators
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 18:55
Heb ik hydrolische of mechanische kleppen???
Hoi,
Ik ben er nog niet achter welke soort kleppen ik heb....mischien kan iemand mij daarbij helpen????
Het gaat om een Mx3 uit 1995, 1.6 16v dohc...............
Ik heb al flink lopen speuren op dit forum en het internet maar kan het niet vinden!!!
alvast bedankt....
Ik ben er nog niet achter welke soort kleppen ik heb....mischien kan iemand mij daarbij helpen????
Het gaat om een Mx3 uit 1995, 1.6 16v dohc...............
Ik heb al flink lopen speuren op dit forum en het internet maar kan het niet vinden!!!
alvast bedankt....
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 18:55
Nou leuk dat je begint over tikkend geluid, want daar heb ik namelijk een aantal dagen last van gehad.
Vandaag heb ik injectorcleaner in de benzine gedaan en een flink stuk wezen rijden. En je gelooft het niet maar nu is het weg.
Maar mochten het hydrolische zijn dan wil ik een keer de olie helemaal vervangen en schoonmaken.......schijnt te helpen ook.
Vandaag heb ik injectorcleaner in de benzine gedaan en een flink stuk wezen rijden. En je gelooft het niet maar nu is het weg.
Maar mochten het hydrolische zijn dan wil ik een keer de olie helemaal vervangen en schoonmaken.......schijnt te helpen ook.
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Er zit een groot verschil in geluid van tikkende klepstoters en tikkende verstuivers.
tikkende verstuivers geven een veel scherper geluid.
kan je ook makkelijk controleren
gewoon stationair laten draaien en dan heel snel het gas een eindje open draaien.. dan moet je de verstuivers kortstondig veel sneller moeten horen tikken.
ATf bij je olie gooien schijnt een goede methode zijn om van tikkende stoters af te komen. ATf reinigt de stoters maar heeft als grote nadeel dat het gewoon niet zo heel goed smeert.
verstandig is in dat geval je olie te verversen en de goede olie uit te zoeken..
tikkende verstuivers geven een veel scherper geluid.
kan je ook makkelijk controleren
gewoon stationair laten draaien en dan heel snel het gas een eindje open draaien.. dan moet je de verstuivers kortstondig veel sneller moeten horen tikken.
ATf bij je olie gooien schijnt een goede methode zijn om van tikkende stoters af te komen. ATf reinigt de stoters maar heeft als grote nadeel dat het gewoon niet zo heel goed smeert.
verstandig is in dat geval je olie te verversen en de goede olie uit te zoeken..
To finish first, first you have to finish!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
martinenijenhuis schreef:he arjan, verstuivers zitten in een diesel![]()
injectoren in een bezine![]()
Maar je kan idd even een beetje atf toevoegen, maar dan
mag je er echt niet mee gaan rijden, ivm te weinig smering.
En daarna idd zekers de olie verversen!!
Groetjes M&M
verstuivers ,injectoren ach... je weet wat ik bedoel he..
To finish first, first you have to finish!
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- New member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15 mar 2006, 18:55
Sorry voor wat late reactie.......in ieder geval bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb afgelopen week een klein schuitje atf olie erin gedaan om het geheel een beetje te reinigen, hoorde namelijk uit alle hoeken dat het zou kunnen helpen.
Even rijden nu en binnenkort al het olie verversen......
heeft iemand nog tips voor goede olie???
alvast bedankt!
Ik heb afgelopen week een klein schuitje atf olie erin gedaan om het geheel een beetje te reinigen, hoorde namelijk uit alle hoeken dat het zou kunnen helpen.
Even rijden nu en binnenkort al het olie verversen......
heeft iemand nog tips voor goede olie???
alvast bedankt!