Luchtinlaat

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Luchtinlaat

Bericht door d-white »

Als ik mijn motor start en ik rij naar mijn werk, gaat hij na ongeveer 1 km stationair in erg hoge toeren draaien. Wanneer de motor weer warm is is het weer weg. Ik las hier op het forum dat het aan de luchtslang kon liggen, daar zitten inderdaad wat scheuren in dus dat zal het euvel wel zijn.

Mazda dealer gebeld en hij durfde niet eens te zeggen hoe duur het is, ik moet morgen langs komen en dan kijken ze of ze hem kunnen repareren. Gezien het formaat van de scheuren weet ik niet of hij nog wel te verkopen is.

Ik las hier dat er meer mensen met dat probleem hebben gekampt en vroeg me af hoe jullie dat hebben opgelost. Hebben jullie een goedkopere kunnen vinden? Misschien is er een van een andere auto (mazda) die er ook op past?

Mvg Dwight
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

kijk eens op de sloop
daar vindt je wel vaker van die aanzuig buizen
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Bericht door d-white »

moet het er dan per sé één zijn van een v6? of kan het ook van een 1.6? misschien zelfs wel van een 323 of misschien van een ander merk auto?

dwight
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

je moet er wel 1 van een V6 pakken
bel ff na argos in heeze , daar hebben ze er nog wel 1 liggen ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Ik heb ook wel eens van soortgelijke problemen gehoord waarbij het er aan bleek te liggen dat de IAC bij het gasklephuis schoongemaakt moest worden. Bij een scheur in je luchtinlaat wordt normaal ook je stationair slecht bij hoge toeren.
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Bericht door d-white »

Net naar de mazda dealer geweest voor een onderdeeltje en gelijk ff gevraagd wat die luchtinlaatslang kost.....

Meer dan €300,- zijn er echt geen andere oplossingen dan ducktape of een van de sloop?

Is er niemand die er zelf een heeft gemaakt of iets dergelijks, zag eerder iemand praten over een rvs geloof ik.

Mvg Dwight
Gebruikersavatar
scary
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1767
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:41
Locatie: Someren

Bericht door scary »

ja dat is asso duur gek! ik zou eens naar de sloop gaan daar vind je van alles :mrgreen:
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

rvs is mogelijk icm een powerfilter en ducktape of asbesttape doet ook wonderen
Driven by a sixpack
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

wat ik zou doen is kijken voor een RVS aanzuigbuis met filtertje der op...

dan kun je voor veel minder al klaar zijn, en het staat ook nog eens veel mooier..

ik wil zelf straks dit ook gaan maken als de motor dr uitgaat met een integra CAI intakeset van E-bay..

waarom nu die van de Honda zou je zeggen? zoals ik begrepen heb van de amerikaanse forums past dit allemaal hartstikke goed, en heeft als voordeel dat er vaak ook 2 vacuumaansluitingen opzitten zodat je gewoon je carterontluchting en dat andere ( ff geen idee waar die naar toe loopt) slangetje zo kan aansluiten zonder dat je die apart ergens moet prutsen..

prijzen zitten op ebay rond de 20 dollar, reken wel op enige extra hoge verzendkosten ( altijd eerst ff vragen natuurlijk) maar denk dat je dan met 100 euro MAX wel klaar bent.

hele goeie link met info over aanzuigbuismethode:

http://www.mx-3.com/phpbb2/viewtopic.php?t=40826

dit is dus ook met een integra CAI setup, echter hier in NL is het niet verstandig je filter zo laag te plaatsen, aangezien het hier vaak wat nattiger is als in de US, en water in je motor is laatste wat je wilt ;)

zoek ook eens op www.mx-3.com naar integra CAI, staat plenty info op...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
d-white
New member
New member
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2005, 23:48
Locatie: schiedam

Bericht door d-white »

Ik kan veel informatie vinden over het vervangen van het luchtfilter en daarmee een rvs aanzuigbuis tot aan waar normaal de lucht weer uit het filter komt (luchtmeter?). Maar ik wil de slang vanaf daar tot aan de klep vervangen.
Dan kom ik op de slang nog 2 dingen tegen:
1) Blind stuk leiding, soort buffer denk ik.
2) Slangetje vanaf de motor (carterontluchting?).

Dat stuk leiding wat dicht is aan het eind kon dacht ik verwijdert worden als je het dicht tapet, dus die kan ik weglaten maar die andere aansluiting, kan dat ook weg?

Is er iemand die ervaring heeft met het zelf vervaardigen van die geribbelde luchtslang? want ik begrijp dat er meer mensen zijn die last hebben van een kapotte.

Mvg Dwight
Plaats reactie