Remklauwen reviceren of opknappen

Vragen over onderhoud cq reparaties aan de auto.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Eefjuh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 194
Lid geworden op: 30 mei 2005, 20:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Remklauwen reviceren of opknappen

Bericht door Eefjuh »

Misschien wel een idee, helaas, wij hebben geen garage, maar kunnen wel een paar uur van 1 gebruik maken.

Het nare is, ik weet niet hoeveel tijd of geld er in het reviceren van een klauwrem gaat.

Ik hoor dat er meerdere problemen kunnen zijn.


Bij ons achter lopen de remmen vast op de schijven, dit houd niet alleen in dat je blokkies binnen de kortste keren opzijn, neeeeee.. je rijd ook nog eens 1:4 ipv 1:8.....


Wat zouden er eventueel problemen kunnen zijn, en hoe lang zou het reviceren mij kosten?

Zijn er eventueel anders nog garages of bedrijven die dit doen in de buurt van amsterdam?
mx almere
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1788
Lid geworden op: 24 mei 2004, 13:52
Locatie: Almere

Bericht door mx almere »

Marc heeft een mooie FAQ voor je gemaakt.
http://www.mazdamx-3.nl/forum/viewtopic.php?t=2905

Mocht je het zelf niet opgelost krijgen, dan verkoopt De Wit in Almere ook gereviseerde klauwen (met inruil van de oude).
Eefjuh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 194
Lid geworden op: 30 mei 2005, 20:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Eefjuh »

Klopt, maar ik weet dus niet hoe lang dat gaat duren het reviceren. Al helemaal als Bart het alleen gaat doen :P

Jongen kan goed rijden, maar verder? *zucht* :clown:


Ik heb gister een bedrijf gevonden die gebruikte klauwen (nog goeie) voor 84 euro per stuk (voor achtr dan) verkoopt. Geen geld? Maar qualiteit?
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Eefjuh schreef:Klopt, maar ik weet dus niet hoe lang dat gaat duren het reviceren. Al helemaal als Bart het alleen gaat doen :P

Jongen kan goed rijden, maar verder? *zucht* :clown:


Ik heb gister een bedrijf gevonden die gebruikte klauwen (nog goeie) voor 84 euro per stuk (voor achtr dan) verkoopt. Geen geld? Maar qualiteit?


Reviseren van de voorklauwen is een eitje maar de binnenkant van de achterklauwen een kl**twerk

Je moet er net t goede gereedschap voor hebben, die borgring is namelijk een erg gepruts en de kans is groot dat je krassen maakt
Driven by a sixpack
Eefjuh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 194
Lid geworden op: 30 mei 2005, 20:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Eefjuh »

Hmz...


In dat geval kan ik maar beter voor safe gaan en gewoon een paar goeie bestellen niet?


Wat voor gereedschap is nodig? Dremel heb ik iig!
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

ligt er helemaal aan wat er precies vervangen moet worden aan de klauw maar ik denk idd dat je beter voor een gereviseerde kunt gaan aangezien die afdichtingen echt schreeuwend duur zijn

ik weet t niet precies meer maar tussen de 30 en 60 euro (kan t mis hebben) kost een revisie/afdichtingssetje is wel per 2 achterklauwen maar toch je moet t dan wel zelf doen en t zijn alleen de rubbertjes.

Welk gereedschap je precies allemaal nodig heb weet ik niet maar wat ik wel weet is dat je speciale punttangetjes moet hebben voor de borgringen.

dus vanwege t gemak en zekerheid dat t lukt zou ik voor een gereviseerde gaan. Je bent er namelijk ook wel ff zoet mee vooral als je t nog nooit gedaan hebt want alles moet echt brandschoon wezen
Driven by a sixpack
Eefjuh
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 194
Lid geworden op: 30 mei 2005, 20:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Eefjuh »

Hmz, nou ik heb besloten voor save te gaan en gebruikte onderdelen te kopen...

84 per klauw achter is niet veel, en scheelt je toch een hoop gezeur....
peterv6
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2006, 15:32

Bericht door peterv6 »

heb de wit in almere gebeld heeft geen remklauwen van de mx 3 zegt ie
peterv6
New member
New member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 mei 2006, 15:32

Bericht door peterv6 »

peterv6 schreef:heb de wit in almere gebeld heeft geen remklauwen van de mx 3 zegt ie
welk bedrijf is dat dan eefjuh alvast bedankt voor de tip
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

peterv6 schreef:
peterv6 schreef:heb de wit in almere gebeld heeft geen remklauwen van de mx 3 zegt ie
welk bedrijf is dat dan eefjuh alvast bedankt voor de tip


uhmm.. weet niet, maar staat toch echt GEEN tussen ;)
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Plaats reactie