hitte schilden kat en tussendemper
Moderator: Moderators
hitte schilden kat en tussendemper
ik heb gedaan wat ik kon doen om m'n hitte schilden bij de kat en de tussendemper vast te zetten. Maar het bleef maar geluid maken tot vreselijke irritatie... Dus ik die kut dingen er afgesloopt.. Nou blijkt het te zijn dat de kat van binne geluiden aan het maken is ???? Is er een mogenlijk heid om deze van binne een keer met een pijp er door heen te slaaf of iets dergelijks? of moet ik gewoon een nieuwe kat kopen? waar ik wijnig zin in heb
ps kan het kwaat om zonder die hitte schilden gewoon verder te rijden?
ps kan het kwaat om zonder die hitte schilden gewoon verder te rijden?
-
- Super-Pilot
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
- Locatie: regio weert
- Contacteer:
het is goed mogelijk om er een pijp door te slaan .
maar let er dan wel bij op dat je dan niet meer door de apk komt
en van die hitteschildjes kan denk ik niet zo een kwaad.
een werkende kat houdt de uitlaat gassen goed tegen .
en als je de kat leeg slaat , ontstaat er een betere flow.
dus ook minder ophoping van warmte.
dus het zal geen kwaad kunnen lijkt me
maar nogmaals , denk er wel aan dat je met apk weer een werkende kat nodig hebt
maar let er dan wel bij op dat je dan niet meer door de apk komt
en van die hitteschildjes kan denk ik niet zo een kwaad.
een werkende kat houdt de uitlaat gassen goed tegen .
en als je de kat leeg slaat , ontstaat er een betere flow.
dus ook minder ophoping van warmte.
dus het zal geen kwaad kunnen lijkt me
maar nogmaals , denk er wel aan dat je met apk weer een werkende kat nodig hebt
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
Je katalysator moet er zichtbaar onder zitten bij de keuring..
of die daadwerkelijk werkt is een ander verhaal..
Bij de APK wordt n.l. de CO waarde gecontroleerd.
De kat zorgt er wel voor dat die CO waarde zo goed als nul is.
Maar het zou kunnen dat wanneer deze niet werkt dat je CO waarde toch nog binnen de toleranties is.. zolang hij dus onder de maximale CO waarde blijft is er niks aan de hand of de kat nu wel of niet werkt.
Als je hem leegmaakt zou het wel kunnen dat je kat een wat blikkerig geluid gaat maken.
en zonder dat hitteschildje kan die ook prima rijden
die was er oorspronkelijk voor om te zorgen dat de kat zo snel mogelijk warm wordt na de koude start.
of die daadwerkelijk werkt is een ander verhaal..
Bij de APK wordt n.l. de CO waarde gecontroleerd.
De kat zorgt er wel voor dat die CO waarde zo goed als nul is.
Maar het zou kunnen dat wanneer deze niet werkt dat je CO waarde toch nog binnen de toleranties is.. zolang hij dus onder de maximale CO waarde blijft is er niks aan de hand of de kat nu wel of niet werkt.
Als je hem leegmaakt zou het wel kunnen dat je kat een wat blikkerig geluid gaat maken.
en zonder dat hitteschildje kan die ook prima rijden
die was er oorspronkelijk voor om te zorgen dat de kat zo snel mogelijk warm wordt na de koude start.
To finish first, first you have to finish!
- turbulence
- Super-Pilot
- Berichten: 5868
- Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
- Locatie: Wolvega (fryslan)
- Contacteer:
marcel v6 schreef:moet ook aankomende maand weer. maar kan me auto met een katvervanger goed worden gekeurd. ik bedoel qua uitstoot.
in principe moet er een kat onderzitten, als je er een rechte pijp onder hebt zitten bijvoorbeeld moet je een hele domme keurmeester hebben die je dan door laat gaan..
je hebt ook wel racekats, die zijn geoptimaliseerd voor een betere flow, maar hebben wel de katalytische werking ( enige nadeel is dat die weer stukkie duurder zijn)
wil je geen problemen krijgen dan zou ik toch even voor een originele kat zorgen
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
- crazyarjan
- Pilot
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 05 jun 2004, 23:59
- Locatie: leerdam
turbulence schreef:marcel v6 schreef:moet ook aankomende maand weer. maar kan me auto met een katvervanger goed worden gekeurd. ik bedoel qua uitstoot.
in principe moet er een kat onderzitten, als je er een rechte pijp onder hebt zitten bijvoorbeeld moet je een hele domme keurmeester hebben die je dan door laat gaan..
je hebt ook wel racekats, die zijn geoptimaliseerd voor een betere flow, maar hebben wel de katalytische werking ( enige nadeel is dat die weer stukkie duurder zijn)
wil je geen problemen krijgen dan zou ik toch even voor een originele kat zorgen
wij hadden laatst een astra coupe ook met racekat. maar die moest er dus gewoon onderuit voor de keuring. de originele katalysator moet eronder zitten..
Maar voor je hem naar de keuring brengt.. zeg gewoon dat die begint met een 4 gastest, mocht die dan niet goed zijn kan je een goede kat monteren.
To finish first, first you have to finish!