Afronding Project KFZE
Moderator: Moderators
-
- Test-Pilot
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Delft
Afronding Project KFZE
Hi Guy`z
Heb inmiddels m`n KFZE `tje ingebouwd:
KF-blok met nieuwe koppeling,waterpomp,snaren,dynamo en riemen.
Hierbij heb ik de knock sensor overgebouwd van de K8
Aangezien `t `n JDM blok is heb ik de EGR verwijderd en omzeild,
direct op de filter naar de injectoren
(dit zat eerst niet goed,waardoor er geen benzine in `t blok kwam)
Kreeg `m eerst met de originele onsteking van de "JDM KF"
niet aan de praat: geen vonk! (dit was touwens`n K8 onsteking)
deze heb ik vervangen door m`n K8 variant
(was trouwens `n KL-versie): wel `n vonk!
Starten maar,dacht ik....
Krijg `m niet aan de praat....hij verzuipt wel,ook `n vonk,maar niet aanslaan.....pffft!
Ook heb ik de K819 ECU & KF15 ECU gebruikt.
Ga nog verder met alles nachecken en de ECU uitlezen!
Laat wel even van me horen hoe `t is gegaan.
M`schien dat iemand van jullie nog `n fatsoenlijke oplossing weet?
Alvast bedankt!
Gr.
Remco
Heb inmiddels m`n KFZE `tje ingebouwd:
KF-blok met nieuwe koppeling,waterpomp,snaren,dynamo en riemen.
Hierbij heb ik de knock sensor overgebouwd van de K8
Aangezien `t `n JDM blok is heb ik de EGR verwijderd en omzeild,
direct op de filter naar de injectoren
(dit zat eerst niet goed,waardoor er geen benzine in `t blok kwam)
Kreeg `m eerst met de originele onsteking van de "JDM KF"
niet aan de praat: geen vonk! (dit was touwens`n K8 onsteking)
deze heb ik vervangen door m`n K8 variant
(was trouwens `n KL-versie): wel `n vonk!
Starten maar,dacht ik....
Krijg `m niet aan de praat....hij verzuipt wel,ook `n vonk,maar niet aanslaan.....pffft!
Ook heb ik de K819 ECU & KF15 ECU gebruikt.
Ga nog verder met alles nachecken en de ECU uitlezen!
Laat wel even van me horen hoe `t is gegaan.
M`schien dat iemand van jullie nog `n fatsoenlijke oplossing weet?
Alvast bedankt!
Gr.
Remco
- Marcel_mx3
- Super-Pilot
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:14
- Locatie: Purmerend
- Contacteer:
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
-
- Test-Pilot
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 22:04
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.0i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Delft
Thanx!
heb de JE50 VAF gebruikt van de K8,
de enige die zeker zou moeten werken met de KFZE,
mits deze niet overleden is wat mij sterk lijkt.
Kan eerder de timing zijn.
Ga eerst nog alle vacuumslangetjes nalopen,die "KF"onsteking nog `n keer proberen en foutcode`s proberen uit te lezen
(nog nooit eerder gedaan)
van `t weekend weer `n pogong wagen...laterz
Gr.
Remco
heb de JE50 VAF gebruikt van de K8,
de enige die zeker zou moeten werken met de KFZE,
mits deze niet overleden is wat mij sterk lijkt.
Kan eerder de timing zijn.
Ga eerst nog alle vacuumslangetjes nalopen,die "KF"onsteking nog `n keer proberen en foutcode`s proberen uit te lezen
(nog nooit eerder gedaan)
van `t weekend weer `n pogong wagen...laterz
Gr.
Remco
- martinenijenhuis
- Super-Pilot
- Berichten: 3346
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
- Locatie: Dronten
Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is
Groetjes M&M
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie


martinenijenhuis schreef:Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is![]()
Groetjes M&M
Ehr...KFZE is geen 2.5L
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Fullsize schreef:martinenijenhuis schreef:Kan het niet zijn omdat je de k8 vaf hebt gebruikt
dat hij daarom niet wil aanslaan, je vaf geeft natuurlijk de
verkeerde waarde door.
Bij ons was dit namelijk wel een probleem, ik had ook die van de
k8 gebruikt en dat ging niet goed en achteraf natuurlijk HEEL
begrijpelijk. De vaf gaf signalen door van een 1.8 terwijl de
motor (in ons geval) een 2.5 is![]()
Groetjes M&M
Ehr...KFZE is geen 2.5L
Ik denk dat m&m dit wel weet. Hoe spreekt vanuit zijn eigen situatie en hij heeft een 2.5