Pagina 1 van 1
gasklephuis aanpassen
Geplaatst: 27 mar 2008, 22:36
door mx-3almere
oke voordat ik oude koeien uit de sloot trek, ik heb echt éérst de zoekfunctie gebruikt, en kon niets vinden over DIT onderwerp

.
iig, ik heb er over gehoord, en na wat zoeken heb ik dit gevonden:
http://www.v6z24.com/howto/heaterbypass
kort samen gevat: als je de koelvloeistof toevoer en afvoer loshaalt van het gasklephuis (en met elkaar verbind). krijg je meer vermogen. omdat de warmte van het koelvloeistof je luchtinlaat niet meer kan verwarmen.
het zou denk ik geweldig werken in combo met thermal spacers.
Geplaatst: 27 mar 2008, 23:02
door xedos
zou ik niet doen, er zit een soort thermostaat in je gasklep die het stationair gedeelte regeld. zolang de motor koud is. als je de slangen doorverbind zal de hij dus continu in koudloopstand blijven staan.
Geplaatst: 27 mar 2008, 23:11
door mx-3almere
ik heb t nogniet gedaan, maar normaal gesproken word dat geregeld via een sensor op het blok of in de radiator zelf.
denk ik weer bij de hand te zijn

Geplaatst: 28 mar 2008, 00:05
door bramx3
was te proberen he
had er nog nooit van gehoord
maar theoretisch kan ik idd wel met je eens zijn
maar als het waar is wat xedos zegt , zal dit helaas niet lukken
Geplaatst: 28 mar 2008, 01:20
door turbulence
de koelvloeistof loopt door je IAC heen ( idle air control) zit vastgeschroefd onder je gasklephuis..
als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.
daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij
Geplaatst: 28 mar 2008, 23:50
door mx-3almere
turbulence schreef:de koelvloeistof loopt door je IAC heen ( idle air control) zit vastgeschroefd onder je gasklephuis..
als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.
daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij
aangezien ik me gasklephuis als eerste heb schoongemaakt vanwegen me motorblok revicatie (6 maanden geleden) weet ik niet meer hoe het precies zat. iig bedankt voor de goede info, het bespaard me wel n hoop ellende
iemand nog n goede reden waarom ik me EGR klep NIET zou moeten afsluiten>? anders doe ik het gewoon, en plaats ik ook n filtertje tussen me carterventilatie (gelezen hier ergens op t forum). zodat me spruitstuk, n beetje schoon blijft, ik bedoel het hele spruitstuk Incl. VRIS schoommaken is geen pretje. ik doe het daarom niet graag nog n X

Geplaatst: 28 mar 2008, 23:53
door turbulence
mx-3almere schreef:iemand nog n goede reden waarom ik me EGR klep NIET zou moeten afsluiten>? anders doe ik het gewoon, en plaats ik ook n filtertje tussen me carterventilatie (gelezen hier ergens op t forum). zodat me spruitstuk, n beetje schoon blijft, ik bedoel het hele spruitstuk Incl. VRIS schoommaken is geen pretje. ik doe het daarom niet graag nog n X

EGR afdoppen zal niet veel helpen.. zoals je zegt intakemanifold blijft stukje schoner maar de vervuiling die het met zich meebrengt zal miniem zijn.
houdt er ook rekening mee dat je uitstoot met de APK iets hoger kan uitvallen aangezien je een deel van de uitlaatgassen niet meer hercirculeerd.
carterventilatie zorgt vaak voor een enorm smerig gasklephuis/gasklep die aftakken is zeker geen verkeerde keus!
Geplaatst: 29 mar 2008, 00:02
door mx-3almere
thnx
en de APK kom ik als monteurtje wel doorheen hoor
k heb misschien niet veel ervaaring, maar dat "roggel ik wil"
Geplaatst: 29 mar 2008, 00:13
door bramx3
ik heb zelf geen egr meer omdat ik een kl-ze heb
die jappen kennen dat daar niet
en kom door de apk ermee ( zelfs met de kat vervanger

)
Geplaatst: 30 mar 2008, 18:27
door xedos
Door de AGR af te sluiten wordt niet automatisch je co hoger. EGR is waar veel motoren problemen mee hebben, wij sluiten ze ook vaak af. en geen problemen met apk. Motor loopt zelfs beter omdat er geen uitlaatgassen meer opnieuw verbrand moeten worden. mengsel wordt dus eigelijk schoner..