Pagina 1 van 1

Sport ontseking of krachtbobine

Geplaatst: 23 apr 2008, 15:08
door DB89
heeft iemand hier op het forum weleens een andere ontsteking geprobeerd behalve orgineel mazda.

ik zie op veel andere sites dat MSD veel voorkomt,
het gaat mij voornamelijk om de bobine en bougiekabels.

Kan daar veel voordeel uitgehaald worden ?

Ik heb nog geen mx-3 rijder kunnen vinden hier met een andere bobine van msd of een ander merk.

Als iemand goede info heeft.

harstikke bedankt alvast

Groetjes daniel

Geplaatst: 23 apr 2008, 15:16
door turbulence
op mx-3.com rijden er wel meerdere rond met een msd blaster coil icm een hei module...

moet een zeer goeie combi zijn en je bent in iedergeval verlost van de problemen van een falende ontsteking..

vonk die geproduceerd wordt is vaak stuk krachtiger dus daar valt iets winst te behalen maar blijft meer finetuning dan echt veel vermogen vrijmaken...

waarom niemand het hier heeft? geen idee, dingen komen vaak uit de US dus zul je moeten importeren ( losse coil)

Geplaatst: 23 apr 2008, 16:36
door Fullsize
Hier kan je zo'n set up ook wel maken. Alleen voor de N/A motoren zal je er weinig tot geen winst mee pakken.
Zodra je met hogere cylinderdrukken gaat werken gaat het verschil uitmaken.

Geplaatst: 23 apr 2008, 17:45
door bramx3
maar zou dit geen goedkopere/betere oplossing zijn dan telkens een nieuwe orriginele ontsteking te kopen ?

Geplaatst: 23 apr 2008, 18:11
door Fullsize
bramx3 schreef:maar zou dit geen goedkopere/betere oplossing zijn dan telkens een nieuwe orriginele ontsteking te kopen ?

Ik heb zelf nog nooit een ontsteking kapot gehad op m'n mx6 dus ik vind het meevallen. Ik de meeste gevallen is het probleem al opgelost met een HEI. Dus de originele bobine is dan nog goed en kan je blijven gebruiken.
Een complete ontsteking bouwen kan wel maar dan zit je qua prijs (met goede spullen) niet zo ver meer af van een gereviseerde ontsteking.
Ik zou het op alleen een HEI houden.

Geplaatst: 23 apr 2008, 22:19
door bramx3
ik moet wel even afkloppen , want ik rij ook nog tot nu toe altijd nog met de orriginele ontsteking rond.
maar ik doelde er op of deze setup degelijker is dan een nieuwe ontsteking te kopen
als de prijs bijna het zelfde is , waarom dan niet die andere setup er op zetten .
heb je iig minder kans op stukken aan de ontsteking denk ik zo dan

Geplaatst: 27 apr 2008, 23:12
door DB89
dus als ik het goed begrijp heeft dat werkelijk meer nut als je de kop zou vlakken of FI op je motor hebt ?

bedankt voor de antwoorden

Groetjes Daniel