SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Mazdarati MX-6 schreef:Oke .

Want het is wel belangrijk om te weten welk blok het is .
ZE zuigers hebben namelijk andere fuelmaps dan de DE zuigers .

Hij heeft het over een blok uit japan en over een curvedneck .
Dus dan ga ik ervan uit dat het een jdm curvedneck is .

Het is inderdaad een hybride klde met een curvedneck inlaat. Verder is ie compleet JDM, EGR zit er niet op en nog wat van die kleinigheidjes. Het is volgens de leverancier wel een laag compressie blok, dus DE zuigers denk ik, hoewel bijv. de bougies die van een normale KF of ZE zijn qua lengte (code van ngk =BK6RE-11). Die van een EU-spec DE zijn een stuk langer zover ik weet.

En idd rechstreeks uit de container vanuit japan.
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

fotofotofotofotofoto? :P
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

hebikniethebikniethebikniethebikniet! :p
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

...
Laatst gewijzigd door SstennizZ op 29 sep 2010, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

De hybride DE is eigenlijk het zelfde als een curvedneck ZE .
Het enige verschil is dat deze DE zuigers heeft .

Je moet het zo zien .
Onderblok is klde .
Vanaf de koppen is alles ZE .

De hybride DE noemen ze ook wel eens de laagcompressie ZE .


Chip is niet zo probleem .
Ik doe dan wat ik je vertelde in de pb .
Alleen moet ik dan wel weten wat je wil .

De bougies van een DE zijn iets langer .
Dat komt omdat de DE zuigers een verdieping hebben in de zuigers .
Die van de ZE zijn vlak .
In theorie zouden ze de zuigers kunnen raken .
Maar toen ik mijn swap had gedaan was ik vergeten de bougies te bestellen .
Heb er toen bougies in gedaan van een DE en dat werkt ook .

Maar pics ben ik ook wel benieuwt naar . :)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Ok, vette shit! Kan niet wachten! Heb hem zelf gewoon goddomme nog geen eens gezien.. ;) Das nog eens blind vertrouwen in die mannen.. ;)
Afbeelding
barreljan
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:09
Contacteer:

Bericht door barreljan »

Mazdarati MX-6 schreef:De hybride DE is eigenlijk het zelfde als een curvedneck ZE .
Het enige verschil is dat deze DE zuigers heeft .

Je moet het zo zien .
Onderblok is klde .
Vanaf de koppen is alles ZE .

De hybride DE noemen ze ook wel eens de laagcompressie ZE .


Chip is niet zo probleem .
Ik doe dan wat ik je vertelde in de pb .
Alleen moet ik dan wel weten wat je wil .

De bougies van een DE zijn iets langer .
Dat komt omdat de DE zuigers een verdieping hebben in de zuigers .
Die van de ZE zijn vlak .
In theorie zouden ze de zuigers kunnen raken .
Maar toen ik mijn swap had gedaan was ik vergeten de bougies te bestellen .
Heb er toen bougies in gedaan van een DE en dat werkt ook .

Maar pics ben ik ook wel benieuwt naar . :)


De koppen zijn niet van een ZE maar de DE aldus de codes en inlaat poorten. Dus alles boven en niet vanaf de koppen is ZE.

Plaatjes komen morgen (echt!)
Afbeelding
Driving a 323F 2.5 V6 Turbo KLZE @ 290pk/322nm

T3/T4 turbo | Turbosmart wastegate&blowoff | Stratified ECU | Millenia-S inj. | Mfactory LSD | Ksport 8pot 330mm | Ksport coilovers | Fidanza | And more..
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Oftewel, het is een KLDE met een ZE curved neck inlaatspruitstuk ?

Ben benieuwd naar de foto's die meer zeggen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Idd zoals WhiteFinish zegt klde met curvedneck intake.

Maar dan zullen ze waarschijnlijk de intake in japan geswapt hebben .
Ik denk niet dat madza een intake op de verkeerde koppen zet .

Maar goed een curvedneck intake geeft ook iets extra vermogen .
Deze heeft een betere flow dan de shortneck DE intake .

Zal denk zo rond de 170 pk zijn stock .
Headers cai en een chip zal denk ik zo tussen de 180 a 185 moeten kunnen zitten .

Suc6 mannen .

Enu foto's !!!!!!!!! :)
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Hellracer
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 jan 2008, 13:13

Bericht door Hellracer »

Mazdarati MX-6 schreef:Zal denk zo rond de 170 pk zijn stock .


Enu foto's !!!!!!!!! :)


190pk is mij verteld.

fotos ben ik aan het uploaden, as we speak.

edit:

Afbeelding
motor.

Afbeelding
inwendig.

Afbeelding
inlaat op z'n rug'

Afbeelding
inlaat poorten.

Vanavond hangt deze er in.
Afbeelding
-< Team HPCmotorsport >- -< Met alle aandacht voor u en uw Mazda, H-P-C >-
Plaats reactie