SstennizZ goes KLZE

Plaats hier jouw projecten...

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SstennizZ
Pilot
Pilot
Berichten: 887
Lid geworden op: 25 feb 2007, 20:40
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door SstennizZ »

Mazdarati MX-6 schreef:De 2.5 liter K serie blokken hebben allemaal de zelfde KL onderblok .

Ja om aan de 190 pk (stock) moet je de ZE zuigers hebben .
Want als er DE zuigers in zitten dan zou de intake al 23 pk moeten geven .
En dat is niet zo .

Als er DE zuigers in zitten dan zal die rond de 170 stock zijn denk ik .
Met alle mods er op zou je denk ik tussen de 180 a 185 pk moet zitten .


Das dan een hoop poen voor plm 45 pk.. :lol:
ff afwachten maar wat de dyno gaat zeggen..
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

ja precies eerst kijken wat de dyno uitslagen zijn:P
Ben benieuwd man
Mazdarati MX-6
Pilot
Pilot
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:01
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 1992
Locatie: Utrecht

Bericht door Mazdarati MX-6 »

Onderschat een KLDE niet hoor .

Een goeie DE kan ook lekker hard lopen .
Plus dat een klde iets meer koppel heeft dan een klze .

Maar goed laten we idd eerst effe afwachten .
KLDE of KLZE het loopt allebij lekker hard in een mx3 . :)
Laatst gewijzigd door Mazdarati MX-6 op 30 sep 2010, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Nissan Skyline R33 GTS-t
RB25DET 300pk

Chip's K8 KLDE en KLZE
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

koppel is belangrijker dan pk's toch? :roll:
Of vergis ik me nou hard?
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

mx3hoogeveen schreef:koppel is belangrijker dan pk's toch? :roll:
Of vergis ik me nou hard?


dit zijn van die comments die ellen lange discusie kunnen veroorzaken :mrgreen:

goolge: torque vs horsepower

koppel is trekkracht
pk is vermogen, wat eigenlijk in kilowatt moet worden weergegeven.

maar dat hangt allemaal met elkaar samen, toeren, koppel, pk, versnellingen

http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html

daarom bestaan er geen auto's met 1pk en 500nm koppel :P

Das dan een hoop poen voor plm 45 pk.. :lol:
ff afwachten maar wat de dyno gaat zeggen..


53pk, of had je mx-3 k8 140pk?
Gebruikersavatar
mx3hoogeveen
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 428
Lid geworden op: 08 sep 2009, 22:05
Locatie: hoogeveen

Bericht door mx3hoogeveen »

oke snap het danke haha :mrgreen:
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

Mazdarati MX-6 schreef:De 2.5 liter K serie blokken hebben allemaal de zelfde KL onderblok .

Ja om aan de 190 pk (stock) moet je de ZE zuigers hebben .
Want als er DE zuigers in zitten dan zou de intake al 23 pk moeten geven .
En dat is niet zo .

Als er DE zuigers in zitten dan zal die rond de 170 stock zijn denk ik .
Met alle mods er op zou je denk ik tussen de 180 a 185 pk moet zitten .


wat hebben de nokkenassen dan voor effect?

kl-31 nokkenas + de zuigers + ze intake

vs

kl-01 nokkenas + de zuigers + ze intake

of kan dat niet?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dat kan zeker.

De gebruikte zuigers hebben te maken met de compressieverhouding. Hogere compressie = meer vermogen

De nokkenassen hebben te maken met hoever je kleppen goepend worden en hoe lang. Dit heeft voornamelijk effect op je powercurve.

De intake bepaald hoe goed de lucht flowed en heeft effect op beide.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
JForce
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1439
Lid geworden op: 27 mei 2009, 15:06
Locatie: Friesland

Bericht door JForce »

nokkenassen zorgen dus voor verschil van vermogen bovenin en onderin?
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja en nee... Dat ligt er ook aan hoe scherp de nokkenas is.

Als de nokkenas een bepaald profiel heeft wanneer de klep opengaat heeft het inderdaad te maken met de vermogensverdeling. Echter wanneer je nokkenassen hebt die langer opengaan zal dit betekenen dat er meer lucht naar binnenkan en meer vermogen vrij komt.

Maargoed, we gaan wat offtopic. Back to Stennizzz
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Plaats reactie